AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
TOPlist
Kojotek

neděle, 22. srpna 2010
Wolos: Perspektivy slovanské magie

Nedávno jsem dostal od jednoho svého čtenáře zajímavý mail, který s jeho svolením nyní zveřejňuji. Provedl jsem na něm jen kosmetické úpravy (aby text oslovoval čtenáře a ne konkrétně mě atp.) a vymyslel název, obsahově jsem nic neměnil. Osobně musím říci, že autorovo konspirativní vidění světa (naznačující mimo jiné, že Lady Gaga pracuje pro Vatikán) je na můj vkus příliš divoké, nicméně nad mnohými myšlenkami jsem si kvalitně zakontemploval. Text doporučuji především novopohanům a zájemcům o magii.
 
Perspektivy slovanské magie
Napsal: Wolos

Co se týče slovanské magie, je dobré si ujasnit, o co by mělo jít. To, co do toho tématu vnesl Jozef Karika, totiž afiliaci k thelémě (viz také řád Zorya-Veles, který v podstatě podléhá thelémským božstvům díky vazbám na proud 93) – tudy, v podmanění cizím systémem, podle mě cesta nevede.

Shrňme si fakta: Slované reflektovali ve svém náboženství přírodní jevy, plodnost, a lásku. Tečka. Toliko tehdejší svět.


- agromagie
- přírodní/ živlová magie
- milostná magie
- "černá" magie (kletba, uhranutí...)

Dnešní svět: sféra měst, technologie, ropovody, elektrické sítě, magnetické vlaky, letadla, metro, banky, těžký průmysl...

Venkov byl vytlačen na okraj, centrum dění se odehrává ve městech... ALE- lidem ve městech NĚCO chybí... příroda (dovolené u moře, na chalupě, zahrádkaření, jogging v blízkém lesíku...), metafyzický zážitek (inklinace k drogám, alkoholu, diskotékám ap. tomu nasvědčuje)

Co s tím ...

- 1) Nová božstva reflektující nové jevy (příp. rozšíření pole působnosti pro některá stávající: Perun – elektrotechnika, Veles – metro...), pružné přizpůsobení se novým skutečnostem.
- 2) Synkreze s jiným systémem? (např. thelema pro města, jazyčnictví pro venkov?; obroda volchovského typu slovanské magie – šamanismus, do jisté míry příbuzný se sibiřským?)
- 3) Využití poznatků urban šamanismu (nasměrování slovanského rodnověří do těchto kolejí?)
- 4) Další výzkum toho, co vlastně slovanský světonázor a jím viděný svět znamenal... Mám doma knihu, jejíž autor (Cyril Hromník) tvrdí, že Sloveni = Sol- Véni, uctívači vlasatého boha (v tamilských jazycích), tedy indického drávidského Śivy (původně nikoliv indoevropského, ale posléze po sloučení s védským Rudrou se stal tím, jak ho známe dnes)... což by nás vrhlo do úplně jiných dimenzí (a bylo by odkud čerpat, śivaistických tradic a metod je celá řada, nejpřitažlivější pro mě asi kašmírský šivaismus, různé příbuzné tantrické kulty, ... jen tomu dát správnou slovanskou formu, a ještě dostatečně reflektující současnost... protože pokud by tomu tak nebylo, je to hra s minulostí, na skanzen, a úpadek...

Tím se dostáváme k zásadní otázce: magie invokační (původní slovanští žrecové), či evokační (volchvové, plus moderní karikovský přístup?)

To celé jsou pro mne zásadní body. Vyjasnit si, o co vlastně jde. A hledat cíle.

Existuje ještě jedna cesta, kterou se dalo křesťanství a podobné systémy. Pohlcení VŠECH rozkladuodolných náboženských prvků do jediného systému. Spojit naprosto všechny místní (pro nás lépe asi spíše předkřesťanské) víry do jediného smysluplného celku (Germáni, Slované, Keltové, Indové, Íránci...) . K tomu je ale zas potřeba znát společné kořeny. A ty jsou v indoevropeistice.

Toto není jenom hra jednotlivců, jak je na moderní magické scéně v módě... ale hra celých populací a jejich jednotlivých generací v čase. Soudobí mágové pracují přes média s miliardami duší... Kde jsme my? Oslovit dvacet a dělat ramena, jak jsme dobří?
Pusťte si klipy od Lady Gaga – na YouTube – "Alejandro" a "Bad Romance" (ten chlapík, co jí dával dohromady kompozici, je absolvent university s vazbami na Vatikán).
Malé tajemství: Gaga je překlopením jména Agag, a Alejandro je jeho křestní jméno- chlapík, co ji asi sponzoruje – jeho vazby opět směřují do Říma)...
Žádný symbol (v chování, postojích, kostýmech ap.) tam není náhodný. Melodie je chytlavá, vpíjí se do podvědomí, pouští si ji miliony lidí. Memetická infekce.
TO JE MAGIE. Proti nim může celá soudobá magická scéna blednout závistí. Magická batolata, která se sotva učí chodit. Egoistická individua, které napadlo oživit jeden z rozměrů své duše pro zištné záměry... a přitom nevidící, kterak davy lidí cvičí skuteční mistři svého řemesla – ve hře je psychologie, sociologie (sociální inženýrství, sociální sítě reflektující chování skupin – a my jim dobrovolně poskytujeme data), mediální finty, a mnoho dalšího... a tyto poznatky si mezi sebou předávají celé generace. V rámci církevních řádů a institucí. Tam žijí ti tiší specialisté na manipulaci. Tam dřímá MOC. A plebs jim to žere i s navijákem.

Co potom můžeme postavit do pole my? Dřevěný idol proti televizi vysílající 24 hodin? Zaříkání ó Velesi, proti miliónům pobrukování Roma Maa, Roma Maa? Magický meč proti nejnovější verzi kulometu? Stádo posvátných krav, proti stádu konzumní společnosti?

Obávám se, že je třeba radikálně změnit tok současného "slovanského" myšlení. Dát mu nový rozměr. Schopný překonat výše uvedené. Centralizovat všechny poznatky, vykládat svět.
Změnit chápání času (stále máme křesťanský – gregoriánský, a biblický sedmidenní týden) a prostoru (karteziánský 3D systém ignorující vícerozměrné skutečnosti). To je úhelný kámen změny. Otočit se ke hvězdám, nebeským tělesům, jejichž dráhy nelze zmanipulovat. A odtud vykládat svět PO SVÉM, a LÉPE než ti, kteří nás dočasně zatlačili.

Jak to udělat? Řešení může být "jednoduché". Podívejte se alespoň na chvíli na věc mýma očima. Kudy tečou finance, kudy teče politická moc, kam lidé a za ČÍM jdou? Proč to nejsme MY? Proč to není náš (Všeho)MIR? (odvozený mimochodem z védského Mitry)


Dal jsem více otazníků, než odpovědí. Ale jsem přesvědčen o tom, že to podstatné jsem napsal. Doufám jen, že mě pochopíte.

Toto není na jeden vyčerpávající text. Máme-li stát za to, je ve hře namáhavá cesta. Ochota učit se i od svých nepřátel. Aktualizace, reflexe nejnovějších poznatků. Svatý dub, kolem kterého se otáčí veškerý okolní svět. Neotřesitelná osa světa, proti které Řím, Jeruzalém i Dračí trůn v Pekingu blednou kdesi v pozadí. Být o krok napřed, ne tři pozadu. Být tím, co lidé hledají. Naplnit tím svoje božstva – nechť jsou zosobněním toho, co lidé hledají. A pak uvidíte ten tanec.

linkuj.cz vybrali.sme.sk



neděle, 22. srpna 2010 | rubrika: Magie, mystika, víra |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (Cody - Mail - WWW) Vloženo 22.08.2010, 22:02:32 x
avatar Alkohol, drogy a diskotéky ukazují, že lidem něco chybí? WTF?

[2] (Kojot - WWW) Vloženo 22.08.2010, 22:18:30 x
avatar Na druhou stranu s tím, že to, co Lady Gaga dělá, je vysoká magie par exellence, pochopitelně naprosto souhlasím.

[3] (Kojot - WWW) Vloženo 22.08.2010, 22:20:33 x
avatar @Cody: Autor se domnívá, že je to signál touhy po metafyzickém zážitku. Já myslím, že ani moc ne, ale třeba drogové experimentování ano. Nicméně jistě chápeš, že nemůžu mluvit za autora.

[4]konspirace? tím hůř pro fakta (Wolos ) Vloženo 22.08.2010, 22:21:48 x
avatar Francis Lawrence (born March 26, 1970) is an American music video director and film director, and Latin Grammy winner -- Making the music videos -- Lady Gaga - "Bad Romance" --

Lawrence worked as 2nd assistant camera on the feature Pump Up the Volume directed by Allan Moyle prior to earning his bachelors degree in film production at Loyola Marymount University Film School.

Loyola Marymount University Film School -- comprehensive co-educational private Roman Catholic university in the Jesuit and Marymount traditions located in Los Angeles -- http://upload.wikimedia.org...d.png

;)

[5] (strojmir ) Vloženo 22.08.2010, 22:25:08 x
avatar Já bych řekl celé wtf? Další manipulátorská církev má přijít ke slovu? To už snad raději ne...

[6]Alejandro Agag (Wolos ) Vloženo 22.08.2010, 22:27:56 x
avatar http://en.wikipedia.org...ndro_Agag

Lady Gaga a klip Alejandro.

Alejandro Agag.

A znovu a znovu...

[7]strojmir (Wolos ) Vloženo 22.08.2010, 22:29:47 x
avatar Buď hraješ něčí hru, anebo jsi sám režisérem. Vyber si.

[8] (Machi ) Vloženo 23.08.2010, 07:54:30 x
avatar Wolos:
Děkuji, nemám zájem, jsem režisér :)

[9] (Catalessi ) Vloženo 23.08.2010, 09:31:03 x
avatar Jsem překvapena :-).
On někdo nad 17 let poslouchá Lady Gaga? Nebýt synovce, asi zůstanu existence této novodobé Madony ušetřena...
Btw: doporučuju parodii "Poker face" od Pattona (Faith no More), který se ukázal opět jako machr a svým hlasovým repertoárem vystihl slepičí podstatu zpěvačky i hitu: "Póó,po-po-po-po poker face!" :-)

[10] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 10:28:44 x
avatar Hmmmm. Mně se líbí. Hlavně ty klipy. Ale já jsem zastydlej, no... ;-)

[11] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 11:30:14 x
avatar @Wolos: Mýlíš se. Lady GaGa ve skutečnosti propaguje českou účetní firmu! www.agag.cz ;-)

Ale vážně: To, co píšeš, je přesně ten důvod, proč nemohu brát konspirační teorie vážně. Vyvozovat jakékoli závěry z toho, že někdo vystudoval nějakou školu a z toho, že existuje byznysmen jménem Alejandro (běžné jméno) Agag, a být si tím jistý, je, nezlob se, směšné. Abych začal brát něco vážně, potřebuju buď solidní důkaz nebo ohromnou hromadu indicií...

Jinak dle mého názoru Lady GaGa propaguje opravdu spíš satanismus než katolictví. K tomu, abych uvěřil, že propaguje Vatikán, potřebuju opravdu víc než jméno španělského obchodníka a bývalého politika a informaci o místě vzdělání Francise Lawrence (nicméně jsem ochoten uznat, že jej ta škola ovlivnila - možná ale spíš tak, že teď jde cestou protestu...)

[12] (Machi ) Vloženo 23.08.2010, 11:48:51 x
avatar A já si zase myslel, že se jedná o propagaci Queenů, konkrétně písničky "Radio GaGa" :)

[13] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 12:01:55 x
avatar Samozřejmě. http://cs.wikipedia.org...Lady_Gaga Nicméně Wolos si jistě povšimne, že od 11 do 17 let byla na soukromé katolické škole. Žasnu, že si toho nevšiml! ;-)

[14] (Machi ) Vloženo 23.08.2010, 13:28:50 x
avatar Aha, já si dělal legraci a ona je tam skutečně souvislost. No není se čemu divit, dodnes jsem si myslel, že Lady Gaga je comeback nějaké "staré vykopávky" ze 70. let :). Alespoň je jasné, že podobné mediální masáže skutečně nefungují na každého.

[15] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 13:40:59 x
avatar Troufám si říci, že na mě to nefunguje protože mediální masáž, ale proto, že se mi to fakt líbí. Ale je možné, že jsem jen oběť, která si to neuvědomuje ;-)

[16]nebudu se přít (Wolos ) Vloženo 23.08.2010, 18:14:15 x
avatar autocenzura je mocnější, jak vidno :)
(bylo by docela zajímavé dotyčnou entitu, která ji způsobuje, vyvolat, možná bychom se nestačili divit :D )

nicméně- Bad Romance zpracovává mýtus bohyně Isis (Inanna) a její sestup do podsvětí...nevím, co na tom hledat v
z oblasti satanismu.

Ale odbočujeme úspěšně od tématu. Takže zpět: Hlavní nevyřčená myšlenka- měli bychom se nejprve stát zemědělci, abychom si mohli začít hrát na Slovany :)

Jinak, konkrétně nad kterou myšlenkou mého brainstormu sis "kvalitně zakontemploval"? ;)

[17]Machi (Wolos ) Vloženo 23.08.2010, 18:16:02 x
avatar >Děkuji, nemám zájem, jsem režisér :)

Vida, hodnej kluk :)

[18] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 18:43:45 x
avatar Body 1-4; všechny jsou použitelné. Návrat k zemědělství je podle mě jen záležitost osobní volby - pokud to někdo chce udělat, skvělé; nicméně to nepokládám za nutné.

Osobně nemám ambice zlepšovat či měnit pomocí magie svět ve velkém. Když to někdo chce dělat, ať to zkusí, já se k něčemu takovému aktuálně necítím být povolán.

[19] (Kojot - WWW) Vloženo 23.08.2010, 18:44:20 x
avatar Jo, tu satanskou estetiku spatřuji především v klipu Alejandro.

[20] (Madsheep ) Vloženo 23.08.2010, 22:01:09 x
avatar Když jsme u těch klipů, "Telephone" režíroval Jonas Åkerlund, bývalý člen pohanské blackmetalové kapely Bathory. Má-li také vazby na Vatikán mi není známo.

[21] (Madsheep ) Vloženo 23.08.2010, 22:03:04 x
avatar Ale žerty stranou - ten text je docela podnětný, i když se s ním nedokážu úplně ztotožnit.

[22]Re: (Wolos ) Vloženo 23.08.2010, 23:23:28 x
avatar Alejandro je odkaz na španělskou občanskou válku, a to, jak se zlí homosexuálové stanou hodnými heterouši...
Lady Gaga má cruz fijada (červený kříž řádu svatojakubských rytířů ze Španělska) na bílé kápi samozřejmě jen čirou náhodou. Umělecká invence. :))))
http://es.wikipedia.org...1ldica%29
http://cs.wikipedia.org...%99%C5%AF
http://www.ivstatic.com...video.jpg

> Osobně nemám ambice zlepšovat či měnit pomocí magie svět ve velkém.

Začali jsme alespoň v malém?


V tom podstatném dle mého názoru rozhodně ne.

Nápověda: gregoriánský čas, a karteziánský prostor.

Dokud nezměníme tyto definice, bude svět ve kterém žijeme stále... no jo už mlčím...
Rozhodně ne to, co by svědčilo slovanské (a kterékoliv jiné obrozenecké) myšlence. V tom je kořen neúspěchu všeho rekonstruktivismu. Je to jako dmýchat žhavé uhlíky v chladném oceánu.

Ale posuďte sami:

http://cs.wikipedia.org...%A1%C5%99

První dvě věty dostatečně vypovídají.


Humorné? Nebo už docvakává? Je třeba přidat více "náhod"? Na zlaté míse? Nebo snad čekat, že se investigativní mágové vydají konečně SAMI po naznačené stopě? Rozumím, že je třeba vodit za ručičku, ale kde je potom vnitřní režisér?
Být o krok vpřed, ne o tři kroky vzad.








A teď mě roztrhejte.

[23] (Catalessi ) Vloženo 24.08.2010, 10:13:39 x
avatar Wolos: doporučuji Ti věnovat se vlastní magické praxi spíše než psaní - to vyžaduje naopak kritické myšlení.
Pro určitý druh vlastní magické praxe je nesmírně výhodné plně uvěřit tomu, co si člověk vymyslí.

[24] (strojmir ) Vloženo 25.08.2010, 12:00:39 x
avatar Pohanské náboženství se přece již vrátilo a to v mnohem životaschopnějších formách, nežli jsou staří bohové. Gaia - matka země, planetární vědomí atd... Myslím, že je lepší začít zde. Největší průlom pohanských ideí do současnosti znamenala šedesátá léta a v nedávné době pak devadesátá(hnutí rave,goa trance ,jako návrat skupinových rituálních extatických tanců). V šedesátých letech došlo k spontánní revolučně evoluční změně v myšlení milionů lidí. Systém, založený na moci, patriotismu, patriarchátu a bohu řádu a pořádku(vykládaném po svém) byl silně otřesen a málem zcela rozbit. Znovuobjevení psychedelických šamanských substancí na scéně spolu s novými technologiemi, způsobili návrat orgiaistických seancí, osvobození myslí od stereotypních vzorců společnosti, návrat k intuitivnímu svobodomyslnému prožívání života. Návrat k hodnotám přírody, tolerance oproti násilí, vzniklému z neřešených problémů atd... Výzva nebyla vyslyšena a starý systém se znovu vzchopil. Pokusil se nejprve potopit nebezpečí psychedelik, které byly schopné šokujícím způsobem svalit pečlivě po staletí budovaný systém ovládání lidí skrze strach, moc a vnucený řád. To se částečně podařilo, vždyť dnes stačí ukázat na kohokoliv, jehož fundovanost a schopnosti je účelem zpochybnit a říci o něm, že použil, psychedelika. V článcích kritizující vůdčí osobnosti z šedesátých let se toto vždy zdůrazňuje. Pokud byste dokázali zapůsobit alespoň tak, jako vůdčí osobnosti hnutí šedesátých let, sami byste poznali sílu proti které vystupujete. Pro mě je však nejpodstatnější to, že tito lidé usilovali celý svůj život o změny, ale vždy proti manipulaci a zneužívání.Základem jejich činnosti byla vždy snaha pomoci osvobodit člověka z jeho stereotypních vzorců, přinášejících chamtivost, touhu po moci a násilí. A jak říká Mc Kenna,:" ...ztratili jsme kontakt s chaosem, protože ego, dominantní archetyp našeho světa,se chaosu obává. Existence ega je definována pomocí ovládání. Nekonečný proces modelování,který ego provádí,je soubojem proti neuskutečnitelnosti konečného řešení. Ego miluje konečná řešení. Vždy touží po úplném vysvětlení(...)Svět se stal hrozivým místem,kde je nutné se o všechno prát.Nespoléháme se již na intuici,ale na interpretované skupinové hodnoty. Ego je institucionalizovanou paranoiou." Nahradit jednu manipulaci druhou je podle mě plácání ode zdi ke zdi. Nikdo nemusí ovládat, ani být ovládán v takové nechutné míře, kterou lidé považují za normální. Podstatná je svoboda, ale ta je především nezcizitelným a většinou těžce vybojovaným vnitřním pocitem, který nelze ztratit ani v nejhorším lágru, zatímco her moci a manipulace se většina účastní dobrovolně, na tom není třeba nic měnit.

[25]Catalessi (Wolos ) Vloženo 26.08.2010, 00:00:50 x
avatar Paní učitelko?

Problém je v tom, že neváhám zpochybnit naprosto cokoliv, když to vnímám jako potřebné. Víru ponechávám křesťanům, ti na ní postavili celou svoji kariéru.
Moje magická praxe jsem já sám. Nemám potřebu činit extrovertně zaměřené operace, naopak. A když se to obrátí občas ven, právě formou psaní, i to může být samo o sobě úžasný rituál. Zde jsem samovolně evokoval démona autocenzury. Stačilo ho trošku navnadit a pár jedinců jím posedlých se ozvalo :)))

Kdežto vyjádření k mým myšlenkám téměř nulové. Automatický přechod pozornosti od obsahu k formě, či lépe od poselství k poslovi. Ad hominem v praxi.

Jsme jen zvířátka na baterky. Těžce determinovaná. Zkušený člověk ví co nasypat, aby v 90% odhadl reakci. Nezklamal jsem se. A na druhé straně ano. Bohužel.

[26] (strojmir ) Vloženo 26.08.2010, 02:38:24 x
avatar To zní skoro, jako by ses Wolosi cítil ukřivděný, k jakým myšlenkám bys chtěl vlastně vyjádření? Pokud si to myslel vážně, rozuměl jsem , až na detaily, jelikož nejsem zběhlý ve slovanských božstvech, nemyslím ale že by to bylo to podstatné. Pokud si to vážně nemyslel, pak je to tvá hra. Zkus pro změnu popřemýšlet nad těmito obrazy. http://www.youtube.com...ure=search
Pravda, Lady Gaga patrně osloví více lidí, ale jestli někoho nad 17 let ovlivní s tím svým popíkem nevím.
Ještě přidám ukázku slušné klipové práce, takto "manipulují" Front Line Assembly, stojí za zhlédnutí : http://www.youtube.com...embedded#! A do třetice jeden z nejlepších k tématu boha(ů) http://www.youtube.com...ure=search ten si nenechte ujít, je opravdu skvělý.

[27] (Catalessi [openID] - WWW) Vloženo 26.08.2010, 07:09:19 x
avatar Wolos: o něčem, co není dostatečně podloženo, nemá smysl diskutovat, je to ztráta času. Ano, mohou nastat situace, kdy se něco nějak jeví, ale dokud to nevíme jistě, nelze to brát za fakt. Samozřejmě že nepodceňuju vatikánskou mafii, ale jsou věci, které mladé američany ovlivňují mnohem znatelněji než Lada GaGa.
Výše uvedené nebylo myšleno jako argument ad. hominem, ale jako přátelské doporučení. Neodsuzuju osobní gnósi, prostě říkám, že je to osobní gnóse a pokud tomu člověku funguje, je to OK. Že na to nějaký Wolos reaguje ad. hominem, "who cares".

[28] (Mob ) Vloženo 26.08.2010, 11:23:43 x
avatar No mně hlavně přijde podivné kolik společných rysů mají Wolos a Kojot :-) ale to opravdu jen na okraj...

K pohanství jen tolik, že docela souhlasím s tím, co napsal Storjmir - scéna 60. a 90. let má neo-pohanské rysy. Proč rekonstruovat staré panteony?

ad. GaGa - no hudebně hrůza (dance-synťáčky někdy až na úrovni chorvatské produkce), nicméně za tou image stojí "úplně jiní lidé" a dokonce si ani konspiračně nemyslím, že je jsou to satanisté z hollywoodu, ale spíše šikovný tým, který udělal z ambiciózní pipinky super-hvězdu. Docela mě zaujalo,jak se srovnává s Bowiem a jak systematicky v interview napodobuje to chování, když byl na koksu - nicméně podobně jako M.Manson začne kňourat, jak je tu vlastně pro zamindrákované americké dětičky a chce jim pomoct najít "sama sebe" - no comment... ten Manson byl krajní řešení, kdy se bdsm věci dostali i mezi teenagerskou lůzu a ta vždycky slyší na to, že někdo má v jádru dobré srdce a slyší jejich boly a vzdory...

vizuál - je otázka do jaké míry si to holka navrhuje sama a do jaké míry za ní stojí nějaká parta. Sami režiséři jsou profíci v oboru (Lawrence), ale jsou to staré věci - "dekadentní" sex ve videoklipech už frčel naplno v 90.kách - ten Reznor byl přesně rozkročenej mezi závislostí a nezávislostí scény (nesleduju, jak se rozlomil průmysl na konci 90. let, ale právě odliv zpěváků z velkých společností byl důvodem proč se od roku 2000 - a hlavně 2005 začínají objevovat prvky z nezávislé produkce v té mainsteamové).
Tzn. když režisér Romanek nechá ukřižovat pro Reznorův klip opici a duní to toho v zásadě podivná hudba, ktr je zároveň hit, tak je to divný. A nemám, zde pochyby o tom, že by to nebylo z Reznora - tomu ty deprese člověk minimálně věří - dodnes nevypadá úplně fajn :)
No ale když na chorvatské techno tančí afektovaná pipinka, ktr milovala svého italského tatínka, a kterou šatí nejspíš nějaký gumárenský podnik, tak je to více než podezřelé... je docela zajímavé, že lůza nyní na to slyší - i když si říkám, jak to promění jejich sexualitu (ehm) - zlatá madonna :-)))

No nic jen tak na okraj (to s tím Vatikánem je hodně ujetý - ale má to ten správný konspirační duch - "ano, něco v tom musí být!" - Benedikt má rozhodně rád chorvatské techno (zní to jak Verdi)

[29] (Mob ) Vloženo 26.08.2010, 11:49:46 x
avatar Jinak jako příklad "slovanského popu" vyjadřující slovanské hodnoty, bych označil např. kousek Hanky Zagorové - píseň: "Je naprosto nezbytné":

"Je naprosto nezbytné
aby nebe bylo blankytné
hvězda, aby plála
člověk vyšel z mála
hlas měl jako hlas má
je naprosto žádoucí
aby lásky hřála za nocí
to je naprosto důležité
abych byla šťatsná
etc.

(krása pro každého pohana, ne?)

[30] (Catalessi ) Vloženo 26.08.2010, 13:14:16 x
avatar Mob: Bowie! Přesně! Víš, že mne to dokonce i napadlo, že se stylizuje do Bowieho, když jsem slyšela, jak seká ty slova? Nová vlna a Bowie...

Jinak co se týče SM oblečků, to už taky propagovali Depeche, speciálně Wilder. Posléze tím byla posedlá celá elektronika, od Front242 až po ty již zmíněné FLA.
Co se týče hudby a rituálu, průraznější už byli i KLF se svým "Cult of MU" (ale co já vím, třeba propagovali Masyrykovu Universitu):-).

[31] (Mob ) Vloženo 26.08.2010, 13:26:28 x
avatar Catalessi: no teď jsem tu GaGa projížděl na youtube, tak jakože není prvo-plánovitě blbá, ale je děsně fixovaná na tu personu, co si vytvořila... ta koncepce za ní smrdí právě týmem co za ni maká (např. Vatikán :))) - furt cituje jména jako Bowie, Queen, New Wave, Moloko, Goldfrapp etc. - cituje to jak o život, ale přitom ta hudba duní jak to zmiňované chorvatské techníčko.

Nevím, je-li toto personifikace satanismu, jak píše Kojot - on Satan by měl být primárně odpůrce - zase by si měl umět užívat - čili musí na jedné straně stát proti music-businessu, ale zase se s ním vézt na jedné lajně.

u sm-oblečků mě napadají Judas Priest a Iron Maiden :-))))
KLF jsou jiná liga, ale to byly 90Ky

[32] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 26.08.2010, 16:42:44 x
avatar Na facebooku někdo udělal z refrénu Bad romance "Rah-rah-ah-ah-ah, Roma-roma-mah, Gaga-ooh-la-la" matematickou rovnici, ale k tomu nejsem kompetentní se vyjadřovat. Spíš mi přijde že 1. je agentkou kachní farmy, 2. potěšilo mě, že na "Bad" na Wikipedii jako první nenaskočí Bad romance, ale Baden-Württemberg.

[33] (Catalessi [openID] - WWW) Vloženo 26.08.2010, 18:13:19 x

[34] (Madsheep ) Vloženo 26.08.2010, 18:30:55 x
avatar ad Catalessi: KLF rozhodně nepropagovali Masarykovu univerzitu, byli to discordiáni jak sviňa :)
a Mobe, co mají IM společného s SM oblečky? Ty Judas Priest bych ještě chápal...

[35] (Catalessi [openID] - WWW) Vloženo 26.08.2010, 18:51:01 x
avatar Madsheep: Takhle to provalit! :-) Taky jednu přidám.

Čím déle se na ten text dívám, tím více se mi vybavují Mobova slova o tom, že je toho až proklatě mnoho společného mezi Wolosem a Jaroslavem. Wolos taky zapáleně studuje Slovanskou magii a má to rád GaGa - no a ještě se mi k tomu vybavuje jistá aférka s pseudopamfletkem OLDM - zkrátka proč se tyto věci tak nějak podivně točí kolem Jaroslava? :-)))

[36] (Kojot - WWW) Vloženo 26.08.2010, 19:17:39 x
avatar Lidi, to je zajímavá debata, i když už jen o jediném aspektu. To, že jsem napsal, že Lady Gaga propaguje spíš satanismus nebylo moc šťastné. Bylo to míněno v kontrastu s myšlenkou, že by propagovala římský katolicismus. A pak jsem psal o "satanské estetice", což asi u klipu Alejandro celkem sedí. Je to pompézní, efektní, bizarní, patřičně temné a tak. Ale je to jen o tom, že to na mě tak působí, nic víc.

Co se identity Wolose týče, já samozřejmě nemůžu dokázat, že jsem si jej nevymyslel a jeho pravou identitu zveřejňovat nebudu, neb jsem mu to slíbil. Takže si myslete co chcete.

Omlouvám se, že se nerozepisuju detailněji, není mi dvakrát nejlíp a mám toho teď všeho tak nějak po krk, ne-li nad hlavu, a nestíhám aktuálně ani to, co je opravdu důležité.

A přece. Víte, co se mi na Lady GaGA asi líbí nejvíc? Řekl jsem to už včera Henrymu Psanci: Ona je to v podstatě úplně obyčejná holka, ani hezká, ani ošklivá, prostě jen tak nijaká. A rozhodla se udělat sama ze sebe umělecký artefakt či sérii uměleckých artefaktů... Jasně, můžete to brát jako kýč atd. atd., ale já jí fakt fandím, fakt jí ten úspěch přeju a ani trochu jí nezávidím...

[37] (Mob ) Vloženo 26.08.2010, 23:50:22 x
avatar @ Madsheep: http://www.thegreat80s.com...en.jpg ---

ale jinak nic proti IM - JP byli v tomto kovanější, metal 80.let byl hodně gay ...

@ Kojot: tak jako proti osobnímu gustu žádná - taky jsem to dnes chvíli projížděl a jako fenomén mě to docela zaujalo - za což ti a Wolosovi děkuji - nicméně chybí tomu imho osobnost, nevěřím jí ani za mák, že si to vyrobila sama, že ví co invokuje - když vezmu jen toho Bowieho, tak je taky posedlej slávou, ale vymýšlel si to převážně sám. Navíc na to alter-ego dojel - trvalo to 4-5 let (1972-6) a pak se toho Ziggyho musel zbavit. Regulérně se z toho zbláznil. Pokud se nepletu, tak GaGa podobnou příšerku invokuje celou svou kariéru a neprojevuje se naprosto žádná patologie. Navíc nemá Bowieho intelekt - nicméně ono by stačilo vážně málo - např. Goldfrapp je taky inspirovaná Bowiem...

Se satanismem je to nicméně zajímavý postřeh - protože ona mi připomíná Mansona, ktr se dokonce oficiálně upsal ďáblu, aby se proslavil - co mají společného jsou ty řeči o chudácích amerických teenagerech a vlastně apel na srdíčko teenagerů (v jádru jsou hodní a chápaví a chtějí pomáhat) - v čem se liší je ta hudba, Manson poslouchat lze...

Ale nerad bych ti zhnusil oblíbenou zpěvačku /sám to nemám rád, když mi to někdo dělá/...

[38]Kojot (Wolos ) Vloženo 28.08.2010, 00:59:37 x
avatar >Lady Gaga propaguje spíš satanismus >nebylo moc šťastné. Bylo to míněno v >kontrastu s myšlenkou, že by >propagovala římský katolicismus.

Tušíš co znamená slovo Roma? ;););)
Bad Romancovská mantra to slovíčko používá...

A nejde tu o Gagu. Odněkud si ji vytáhli, protože se jim nějakým způsobem hodí.
Způsob, jakým je v Bad Romance Lawrencem zpracován mýtus o Ísis (a miliony lidí jej dostávají instantně, do podvědomí a zpěvem ji de facto oslavují), je zajímavý. Zajímavé je i bezesporu to, že VEVO dalo klip na Youtube zdarma, a ve vysoké kvalitě. Tedy pro zajištění přístupu širokému spektru uživatelů.
Jistý tok mých myšlenek naznačí tato publikace: http://www.biblebelievers.com...on/

>A pak jsem psal o "satanské estetice", >což asi u klipu Alejandro celkem sedí.

Gestapácké obleky mixnuté steampunkem...mě to připadá spíše opět jako Systém. (leccos může napovědět film Equilibrium)

Ta manipulace vědomím je dle mých poznatků širší, ale jelikož zde postrádám pochopení mého úhlu pohledu, beru tento letmý pokus jako v podstatě ukončený. Buď to totiž někomu po naznačení jistých souvislostí bleskne "samo", nebo když ne, tak nemá cenu přesvědčovat. Z toho se nenajím, a neadekvátní protějšek z diskuse bude akorát zpruzený "šíleným konspirátorem", do čehož nehodlám zbytečně investovat čas.

Satanismus je nicméně ze stejného hnízda (hra na hodného a zlého policajta), takže na můj vkus nemá smysl ho řešit, s čímž asi nebudeš souhlasit.
Leccos může objasnit i tento článek:
http://www.dingir.cz..._vnuku.shtml

Téma se bohužel rozvlnilo, takže co jsem považoval za důležité je pryč. Experiment se zveřejněním původně soukromého e-mailu mezi námi dvěma tedy nevyšel až tolik dle mých představ.


Strojmir: necítil jsem se ukřivděný, jen mě začíná srát moje vlastní neschopnost sdělit jednoduše TO, co považuji OSOBNĚ za důležité k TOMU, aby se věci mohly SKUTEČNĚ měnit. Tematizovalo se pohanství. Ta Gaga s tím souvisí z jiného úhlu, ale souvisí - že se necháváme vodit za nos skutečnými mistry svého řemesla, ale odmítáme to jako "konspirační teorie". S takovým čtenářským "materiálem" pak pochopitelně nelze cokoliv tvořit nově. Takže ne ukřivděnost, jako spíše lítost. A ne z toho, že jsem nepochopen JÁ, ale myšlenky, které se snažím předat. Navíc ten e-mail vznikl na dotaz Kojota, kudy dál se slovanským pohanstvím. Že se to zvrhne v šarádu jsem bohužel nečekal. Teď už jsem poučen. Catalessi to už jen korunovala svými doporučeními, aniž by mě jakkoliv znala, včetně domněnky, že mám potřebu psát nějak hodně. Opak je pravdou. Dosud mi žádný článek v této sféře nevyšel. A ani jsem tuto ambici neměl. Nemám totiž ve zvyku mlátit prázdnou slámu. Na sepsání svojí první (a možná jediné) knihy dosud čekám.

Co se týče myšlenky 60. let. Podle mě nelze stavět na protest kultuře a už vůbec ne na psychedelicích.
Staví se na banalitách, na tom, co lidé žijí, a jak je to vykládáno.

Kde má novodobá pohanská scéna svoje sociální nauky? Kde jsou názory na interupci, homosexualitu, pohledy na jiné diskutované otázky? Rodina, životní styly, bezdomovectví, otázka charity, péče o děti v dětských domovech...

Kde mají pohané svůj ekologický program? (neměla by to být jejich doména?) Kde se angažují a sedí u jednoho stolu s ministry a lobbují za...

Namísto toho jsem svědkem trapných pokusů o skanzeny, dramatické kroužky, hry na pány důležité kteří touto formou balí mařky, o neřízeném zneužívání (sem nepočítám cílené a odůvodněné užívání) psychedelik nemluvě...

Protestkultura je groteskní omyl. Protože předpokládá protest proti něčemu. A je tedy na tomto něčem přímo úměrně závislá. Opět primitivní dualita. Závislost tam, kde je údajná svoboda.
Cpou nám to přímo před ksicht, a my to nejsme schopni vidět. To je nejhorší.

Dalších slov se raději zdržím. Ať je pohltí chaos.

[39] (Catalessi [openID] - WWW) Vloženo 28.08.2010, 08:27:36 x
avatar "Kde má novodobá pohanská scéna svoje sociální nauky? Kde jsou názory na interupci, homosexualitu, pohledy na jiné diskutované otázky? Rodina, životní styly, bezdomovectví, otázka charity, péče o děti v dětských domovech...:
Eilersová, seznamy pohanských právníků v USA a Británii, PFi, oraganizace jako Pohané v armádních složkách, soubory caus pohanů v oblasti pracovního, trestního a rodinného práva - dalo by se toho jmenovat hodně, existují, ale není to mainstreamová literatura. Dokonce ani Kojot ve své srovnávačce nebyl schopen postřehnout, že to co dělá PFi ve světě je jaksi "dospělejší" forma pojetí problematiky soužití pohanství se současným západním světem.

Vzhledem ke svému právnímu vzdělání sama začínám pracovat s tématem "Pohanství a právo". Problém spočívá v tom, že konflikty se objevují až při zapojení se do obecného života=když mají vyznavači nějakého náboženství děti, posílají je do školy, chodí do práce, rozvádějí se apod. Nicméně v zahraničí si tím už prošli a my pomalu do tohoto stadia dospíváme...

[40]Catalessi (Wolos ) Vloženo 28.08.2010, 11:08:05 x
avatar "Eilersová, seznamy pohanských právníků v USA a Británii, PFi, organizace jako Pohané v armádních složkách, soubory caus pohanů v oblasti pracovního, trestního a rodinného práva"

Zajímavé, to si projdu.

"Pohanství a právo" - u Slovanů bych např. problematizoval sněmy a jejich nutnou jednohlasnost, z pohledu efektivity a účelnosti...Právo rodinné - to je také špek par excellence (snochačestvo, předmanželský konkubinát dívky se ženatým mužem; ujišťování se, že žena není při svatbě už pannou :) )
Jaký na to máš pohled?


"Problém spočívá v tom, že konflikty se objevují až při zapojení se do obecného života=když mají vyznavači nějakého náboženství děti, posílají je do školy"

Existují-li církevní školy
(http://skolstvi.cirkev.cz/Skoly)
, nějak to jít musí.
U nás v ČR je pokus o prosazení systému Ščetininovy Ruské rodové školy
http://lafia.sweb.cz...a_skola.html
(s kozáckými a obecně slovanskými rysy) jako další z alternativních škol (montessori, walfdorská, daltonská...). Což je zajímavá vlaštovka.


"Nicméně v zahraničí si tím už prošli a my pomalu do tohoto stadia dospíváme..."

Ještě mnoho vody v řekách uplyne...

A čím dál víc začínám cítit, že by se hodila ta syntéza vybraných indoevropských tradic s ponecháním specifického rysu každé z kultur ji tvořících. Pohanské jsou všechny tak jako tak.

[41] (Kojot - WWW) Vloženo 28.08.2010, 12:07:41 x
avatar Legrační je, že tento text vznikl vlastně díky nepochopení: Já v mailu mluvil o perspektivách mnou založeného (a zájem nevzbudivšího) "Společenství Gamajun" a ne slovanského pohanství jako takového ;-)

Jo, k diskusi mě napadlo: Poučné by bylo jistě i pohlédnout na problematiku amerických Indiánů, pakliže si udrželi svou víru a tradice etc. etc.

K tomu indoevropanství: Jo, proč ne, ale ne jako základ veškerého pohanství vůbec. Polynésané či Japonci jsou "pohani" (polyteisté, Japonci pakliže jsou šintoisté) a jistě to nejsou indoevropané.

[42] (Wolos ) Vloženo 28.08.2010, 15:01:20 x
avatar "Já v mailu mluvil o perspektivách mnou založeného (a zájem nevzbudivšího) "Společenství Gamajun" "

To nevadí, aspoň člověk zjistí, na čem jsme obecně :) Funkce Gamajunu může být různorodá, od pojítka a vytváření nástrojů pro jazyčské skupiny až po spolupráci s jinými systémy.

"Jo, proč ne, ale ne jako základ veškerého pohanství vůbec. "

Jistě. Psal jsem o perspektivě pro nás :)

[43] (Catalessi ) Vloženo 30.08.2010, 09:30:27 x
avatar Wolos: ad. Pohanství a právo:
Předně je potřeba pochopit, že Slované žili v systému práva obyčejového, praktikovaného v kmenových pospolitostech. Náš právní systém je založen na právu psaném (recepce práva římského-multipohanská společnost), na respektování psaných zákonů obecně platných - i když některé poslední rozsudky NS a NSS napovídají, že se začínáme připodobňovat judikátovému rozhodování=byl li v dané věci učiněn nějaký rozsudek, je obecně závazný pro všechna další podobná rozhodování a pro příští postup státní správy, byť se jedná o nikým nepotvrzený výklad či aplikaci zákona!!!
Třetí právní systém, jak doplňuji pouze pro pořádek, je právo soudčí čili soudců (např. Judge Dredd, založeno na praxi z Divokého západu, 1 soudce s kupou zatykačů a judikátů v koženém vaku, kudy jezdí, tudy "soudí").
Systém recepce římského práva považuji za jeden z nejorganizovanějších principů, kmenové zákony prostě bez výrazné modifikace společnosti nejsou možné. Původní kmenové zvyklosti a pospolitosti postrádaly vymahatelnou složku, policii, která byla nahrazena jakýmisi sousedskými hlídkami, bonzáctvím, majoritním tlakem vůči minoritnímu chování apod. Kmen stanovoval prostě normy, kdo je nesplnil byl zabit nebo vyhnán do divočiny. Tito lidé pak bloudili od jedné osady ke druhé (včetně posedlých duchy, duševně nemocných, deformovaných a spol.), dokud je nezabili lapkové či divá zvěř. Dneska za 1) divočiny ubylo, není koho kam vyhnat a za 2) jsme co se týče stanovení norem a jejich veřejné vymahatelnosti někde jinde, osou kritéria je veřejný prospěch nebo škoda.

Veřejná ostraha, kmenové prosazování norem apod. mne tak trochu děsí - vrací se to v jakési podobě civilní obrany, bonzování sousedů za to, že netřídí odpad (Švýcarsko), ale je to přítomno v americkém právním systému v nutnosti přizvat porotu plnoletých občanů, vybraných podle místní příslušnosti a bezúhonnosti - a tato porota laiků, jak je známo nejen z filmů, umí nadělat paseku až hanba a je zodpovědná za všechno to americké justiční divadýlko, poněvadž soudí dle emocí).
Není v mé moci jednoho příspěvku shrnovat historický vývoj právních kořenů a norem, jejich silných a slabých prvků, ale každopádně jsem se začala věnovat principům uplatňování pohanství v přítomném právním systému. Každý normálně zaměstnaný člověk si všimne, že nosit do práce na krku křížek je OK, ale pentagram od některých funkcí výše (nedělnických) už neprochází. Nebo pomsta bývalého partnera, který aby dostal děti do péče, nařkne pohana ze satanismu, což se někdy automaticky rovná porážce. Další sférou je terciální systém, pokud je člověk věřící, může mít své modlitební věci na cele ve vězení, k čemuž je velice zajímavá kauza ohledně LaVeyánství. Další velice humorná causa se týká přehnaných požadavků uvězněných členů Ásatrů, kteří chtěli dostávat živé husy za účelem obětin :-).
V podstatě současné správní orgány se setkávají se spoustou stížností, protestů a diskriminačních oznámení - některá z nich jsou oprávněná, některá k smíchu. Pravděpodobně v zimě bych ve spolupráci s PFi o tom chtěla mít nějakou přednášku, panelovou diskusi apod. - ale to zatím závisí na mnoha okolnostech.

[44] (Catalessi ) Vloženo 30.08.2010, 09:48:12 x
avatar Kojot:
Ad. indiáni - poté co jsem si prohlížela americká právní minima pro pohany, kteří mají jít k soudu, co si vzít na sebe a co dělat, kde sehnat právníka, jak si zajistit jeho dobrou práci (aby člověka pravidelně informoval) a vůbec jak to chodí, rovněž jsem nabyla přesvědčení, že je to opsáno z příruček pro indiány, např. neberte si k soudu svou sváteční čelenku s péry=neberte si k soudu dlouhý plášť a třírohý klobouk (asi v USA populární).
Také mne to připomnělo některé české pseudoindiány, kteří když se vyhrabali z lesa tak nevěděli, kdo je zrovna president apod. :-).

[45] (matúš ) Vloženo 02.09.2010, 14:30:25 x
avatar Priznám sa, že ak mne z toho článku niečo vyplýva, tak že potrebujeme viacej tých diskoték a drogových zážitkov :)
S tou wiccanskou a novopohanskou sentimentalitou za prírodou a duchovnými "koreňmi" som nikdy nesympatizoval. Úprimne pochybujem, že niekto z nich sa snaží oživiť tradíciu, kedže ten životný štýl bežných ľudí pár storočí dozadu bol všetko len nie príjemný, zdravý alebo bezpečný. Skôr ide o to ako skĺbiť nostalgiu za prírodou so súčastným životným štýlom. Načo tak treba pchať nejaké slovanské korene (ak niečo také vôbec existuje) mi pripadá úplne zbytočné.
Všeobecne, takýchto reflektívnych úvach čítam strašne vela (napr. scarlet imprint posledne vyšla zbierka esejí XVI presne s touto tematikou). Mi to pripadá akokeby na jedného okultistu pripadalo 1,5 teórii ako zmeniť okultizmus a 1,8 teórii ako zmeniť svet. V konečnom dôsledku sú všetky takéto agendy totálne prchavé a neefektívne. Materializmus a konzumný stýl naďalej valcuje okultistom ich memetický ekosystém a oni nie schopní ani zachrániť ani len to čo majú.
V konečnom dôsledky si myslím, že by sa okultisti mali vzdať všetkých týchto naivných plánov ako zmeniť svet a radšej adaptovať svoje myslenie na 21.storočie.
Ešte ma zaujala tá zmienka o mémoch. Podľa mňa dobre ilustruje neschopnosť okultistov pochopiť prínos a podstatu dawkinsovho nápadu. Okultisti chápu mémy ako nejaké bytosti - víry ktoré sa šíria v naši hlavách a režírujú náš život. Tá hlavná mýšlienka v memetike je však, že žiadni režiséri neexistujú. Kultúrna evolúcia je produktom slepých mechanických procesov a ako taká nepotrebuje žiadnu koordináciu, spiknutia a konšpirácie na to aby umožnila vznik komplexných a teleologických fenoménov.

Btw. kojot, pozerám, že u Filipa Tvrdého si za posledné blogposty dostal apostáziu :)

[46] (Kojot - WWW) Vloženo 02.09.2010, 15:15:53 x
avatar @Matúš: To s těmi memy je přesné - díky! Je samozřejmě pochopitelné, že když lidi hledají "Designéra" v oblasti živé přírody, tím víc jej hledají v oblasti myšlenek. Tam, nutno dodat, občas i nějaký skutečně je, byť v menším měřítku, než jak si představují konspirační teoretici. A navíc mi memetická teorie připadá jako nejen věrohodnější, ale také jako mnohem víc fascinující.

Ano, přinesl jsem odpadnutí od pravé a jediné ateisticko-materialisticko-hyperracionální víry se všemi následky jako oběť duchům. Nic není zadarmo, ani vylepšení rodinného rozpočtu ;-)

No, já Filipa samozřejmě chápu. Jen doufám, že pochopil, že můj blog není médiem určeným k prezentaci nějakého (jakéhokoli) světonázoru, ale (do jisté míry pokřiveným) zrcadlem toho, čím právě procházím, o čem přemýšlím atd.

[47] (matúš ) Vloženo 02.09.2010, 17:24:34 x
avatar Samozrejme, to chceme mnohí (aspoň ja určite :)), aby sa stal tvoj blog médiom pre ten jediný a správný svetonázor. Bojím sa akurát, že sa všetci nezhodneme, ktorý svetonázor by to mal byť a tak väčšina z nás ostaneme sklamaní - nech už napíšeš čokoľvek. Ale aspoň v diskusií máme možnosť uviesť všetko na správnu mieru :)

[48] (Kojot - WWW) Vloženo 02.09.2010, 18:23:51 x
avatar :-D

[49] (Kojot - WWW) Vloženo 04.09.2010, 13:53:34 x
avatar Tak mě napadlo: Co když Lady GaGa v Bad Romance nepropaguje Řím, ale Romy? ;-)

[50] (strojmir ) Vloženo 08.09.2010, 22:34:59 x
avatar Reaguji později páč jsem byl v Barceloně. Wolosi protest kultura je úhel pohledu. V opozici se ocitneš, aniž bys o to stál, když si děláš své a nemůžeš jinak a pokud jsi tím dostatečně odlišný od mainstreamu už jsi vlastně v opozici, ani o tom třeba nevíš. Stalo se mi x krát, že mě měli lidé za exota jen proto, že jsem měl "podivné" zájmy či názory. Ale o to nic, samozřejmě, že v tom tehdy byl i aspekt protestu, to ale není to co mě na věci zajímá, příliš jsem se nezaobíral tehdejšími protesty proti válce a pokrytecké morálce všeobecně. Mě zajímá to co bych nazval evolucí vědomí, která tehdy pozoruhodně změnila nadobro nemalou část společnosti.Nevidím žádný smysl v manipulaci s davem, na to ať si dále hrají ti, kterým to dává pocit nadřazenosti o který není třeba stát. Nahradit tyhle hrátky jinými a stavět na banalitách,kterými se dav dá sytit je podle mě k ničemu. A nejen to, vytvářet si nějaké názory a postoje jde jednoduše, ale vytvářet kvalitní názory je velice těžké. Třeba ta ekologie. Tam je přece základ rozumět přírodě, to není samozřejmost. Dneska rozumí kdekdo kdečemu, ale přírodě skoro nikdo. Není to o tom občas spát v lese pod širákem, což je ovšem pro většinu lidí naprosto nepředstavitelná věc. Píšete tady o zařazení přeživších přírodních náboženských systémů do svých rituálů, nemám představu, jak byste chtěli vůbec pochopit jejich obsah, pokud byste nestrávili léta jejich přímým studiem. Lidé jako Ralph Abraham nebo Terence mc Kenna tohle však neváhali učinit. A nejen to, využili pro poznání vše, co jejich doba nabízela. Nesnažili se nikdy o nějakou kontra kulturu, to z nich dělají lidé, kteří nechápou ani hloubku jejich zaujetí pro věc. Třeba když jsem přečetl rozhovor s Raymondem Moodym,http://zpravy.idnes.cz...dc=1444516 který byl nedávno v Čechách, okamžitě jsem tuto hloubku nalezl rovněž. Těch několik odstavců mě udělalo dobře.

[51] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 16.09.2010, 00:25:27 x
avatar Ach jo, já sem jednou po dlouhý době mrknu, a ona se tu přehnala taková debata:)

Já se připojuji s tím, že jsem naprosto spokojen s tím, jaké magické elity ve skutečnosti manipulují tímto světem. Nejpopulárnější hra - fotbal - je dokonale promyšlenou propagací chaos gnosticismu, neboť se hraje v jedenácti hráčích, dvě družstva proti sobě, nohy jsou likvidovány tak, jako kauzální kosmos, a nakonec stejně země, totiž mičuda, prolne nexiony, totiž zapadne do brány.
Takže, když k tomu připočtu všechno rockovou a metalovou muziku s jejím satanským poselstvím, nemám důvod si stěžovat:)

Mějte se všichni krásně.
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*