AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

sobota, 29. května 2010
Kojotovo stručné shrnutí voleb

Volební den výborně shrnul Martin Malý, já dodám jen několik málo postřehů. Předně, jak jinak: Česká pirátská strana – 0,8%. Víc než Strana svobodných občanů mimochodem, ale je to bída. Nečekal jsem ani náhodou 5%, ani, jako někteří optimisté, 3%, ale doufal jsem v 1,5% a tedy v dosažení 100Kč za hlas. Nepovedlo se – škoda. Přesto svého hlasu nelituji.
Strana zelených - Doufal jsem, že se tam dostanou, už proto, že je volila moje žena. Je to velký neúspěch, ale nutno říci, že si za to mohou především sami. Neměli se tak hrnout do vlády sotva se dostali do parlamentu. Na druhou stranu si nemyslím, že je to chyba Lišky – ten už ten podnik převzal v rozkladu a udělal co šlo.

Strana práv občanů – Zemanovci – Jezevec zabodoval, ale ne dost. Vlastně jsem mu to parlamentní křeslo tak nějak přál. Odčerpal nějaké hlasy ČSSD – za což mu jistě mnozí z celého srdce děkují.

TOP09 – Vsadili na bravurní marketing a charisma knížepána – a uspěli. Dlouho jsem žasl, jak mohou získávat mladé liberální voliče, ale skutečnost, že voliči TOPky preferenčními hlasy zabránili Pavlu Severovi ve vstupu do parlamentu, mne přesvědčila, že mladí voliči TOPky měli víc rozumu, než jsem si myslel. Děkuji!

ODS – Budiž jim přáno. Třeba se chytí za nos a uvědomí si, že je třeba začít dělat věci jinak. Pokud Nečas ukočíruje jednání o koalici, jistě získá cenné body. I u mě.

Věci veřejné – Nemám z nich dobrý pocit. A jsou to amatéři – vzkazovat své požadavky přes média – no fuj! Těžko říct, čeho se od nich dočkáme. Mohou všechno nepříjemně zkomplikovat, ale třeba se zachovají pragmaticky a ve vlastním zájmu nebudou hrát roli politické brzdy.

KDU-ČSL - Dobrý den je, když ti, kdo chrání život už od početí a jsou napojeni na Římskokatolickou církev, jsou odstaveni od moci. Otázkou je, nakolik totéž neplatí o TOPinkách.

KSČM – Pevně věřím, že jim postupně umírá voličská základna. A protože nikomu nepřeji předčasnou smrt, smířím se s tím, že to odumírání bude trvat ještě dlouho.

A konečně ČSSD: Jyrka hodil ručník do ringu, což samozřejmě potěšilo. Sobotka v rozhovoru pro média ukázal, že umí být stejný hulvát, jako Paroubek. Upřímně řečeno bych nebyl proti existenci korektní sociálnědemokratické strany, ale zdá se, že se takového subjektu hned tak nedočkáme...

Tož tak...

linkuj.cz vybrali.sme.sk



sobota, 29. května 2010 | rubrika: Politika |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (Mod. ) Vloženo 29.05.2010, 23:04:53 x
avatar Zelení, taky mě to mrzí, Liška si určitě zasloužil aby prošel,
Se Severou-dobrá práce, promyšlená práce, žádné náhodičky. Stejně u ODS s Langerem a bohuežl jen skoro Bémem.

Celkově " dobrá práce"! Tak na Paroubka!:-))

[2] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 30.05.2010, 14:02:50 x
avatar S výsledkem voleb jsem spokojen, sice jsem přál Severovi to křeslo od nás z kraje, ale zase tak extrémně mi tam nechybí, jsou důležitější persóny, co se naštěstí do sněmovny dostaly.
Potěšil mě samozřejmě Paroubkův konec, snad začátek sestupného trendu u komunistů, trochu škoda lidovců, do koalice by byli přijatelní, s panem Svobodou ale ani nic jiného čekat nemohli, osobně bych jim hlas fakt nedal. Knížepán zabodoval, což mě potěšilo hned po Paroubkovi, Nečas se projevil v prvních vyjádřeních jako diplomat a doufám, že se mu podaří nějak vyjednat podporu u těch kašparů z VV.
Celkově to dopadlo líp, než jsem čekal, snad až na toho Johna.

[3] (Libor - Mail ) Vloženo 30.05.2010, 15:49:52 x
avatar Zelení mne teda vůbec nemrzí zaplať bohům že tam nejsou. Piráti jsou poměrně zbytečná strana, VV netransparentní. Dopadlo to skutečně dobře... ať se teď mládenci ukáží co v nich je...chtělo by to věcnou racionální pravicovou politiku (i když ODS by měli být víc pravicoví). Konec lezení do řitě EU a konec zeleného enviromentalismu

[4] (warhammer ) Vloženo 30.05.2010, 19:59:13 x
avatar Pro Kojot:
Topku fakt volí hlavně mladí? To jsem ani nevěděl. Sice jsem na volby šel se dvěma stejně starými kámoši a všichni jsme volili topku, ale myslel jsem, že hodně mladých bude spíše pro zelené a piráty.
Ale beztak to je jedno.
KDU-ČSL a komouše bych za ty zelené a piráty docela rád vyměnil.

Pro Libor:
Právě že konec enviromentalismu (pokud bude) moc dobrý není. nevím jak ty, ale jednak mám Přírodu rád a jednak nechci zdechnout jak nějaká zkurvená krysa na rakovinu vzniklou z dýchání těch nejodpornějších sraček které si vůbec dokážeš představit a které dýcháme v obrovských kvantech ty, já, Kojot a VŠICHNI NAŠI BLÍZCÍ.

[5] (Machi ) Vloženo 30.05.2010, 20:24:58 x
avatar Warhammer a Libor:
Otázka je co si pod pojmem environmentalismus představit. Obávám se, že Zelení si pod tím představovali jen politicky nosná gesta a ne reálné činy, které by mohly skutečně životnímu prostředí prospět. Od strany Zelených je to pragmatismus a od voličů naivita a neznalost. A to říkám jako milovník přírody a zastánce práv zvířat. Jenže když někdo bojuje proti jádru, což je dnes nejekologičtější zdroj energie a pro ekologii a životní prostředí fakticky neudělá nic, pak právě proto, že mám rád přírodu, jsou pro mě Zelení nevolitelní.
Příklad: Jsou schopní se do alejuja hádat o Prunéřově, ale pro čistší vzduch na Ostravsku neudělali snad vůbec nic.

[6] (Břetislav - Mail ) Vloženo 30.05.2010, 23:12:43 x
avatar Velmi stručné a jasné. A přesné. Díky. VV mně taky vadí, ale na druhé straně díky za ně, pokud převzali nějaké voliče ČSSD. Volil jsem TOP09 a z výsledku mám pochopitelně radost.

Jinak plně souhlasím, že solidní sociálnědemokratická strana je potřeba. (Kvůli všem těm, kteří opravdu už-nebo-ještě nemohou vydělávat od dětí po staré lidi, invalidy aj.) Třeba se někdy dočkáme.

PS: Kojote, v tomto kontextu jsem dostal takřka trickerský nápad - což takhle podat si přihlášku do ČSSD? ;-)

[7] (Kojot - WWW) Vloženo 30.05.2010, 23:20:17 x
avatar Do ČSSD? Ne, to fakt ne. Takovej trickster přeci jenom nejsem. Ale zvažuju, že se dám k pirátům ;-)

[8] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2010, 10:59:21 x
avatar Zelení s Liškou nabrali snad trochu rozumný potenciál, ovšem bohužel se už taky nemohli zbavit cejchu vnitřně roztříštěné partaje, která neví, co chce. Ostatně, ani teď jsem nevěděl, kdo v té straně vlastně má jaké zastoupení. Podobná situace, jako u VV. Nedrží to tam nakonec v šachu zase nějaký levicový cvok, co snívá o rozpadu Spojených států a vítězství světového proletariátu? Nebo snad banda vypatlanců z greenpeace, která chrání přírodu i vlastním tělem (leze na komíny), ale zároveň pořádá demonstrace proti jádru? Taková strana je fakt nevolitelná.

[9] (Kojot - WWW) Vloženo 31.05.2010, 13:18:57 x
avatar Allegore, já si myslím, že VV jsou komerční projekt skupiny podnikatelů. Jdou si nakrást. Z toho plyne jistá naděje: Nebudou to blázni, jen hajzli. ;-)
A ano, Liška dělal co mohl v situaci, kdy toho už moc dělat nešlo.

[10] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2010, 17:52:30 x
avatar No právě, VV jsou to, čemu říkám "výtah k moci", tzn. partaj koncipovaná na jedny volby, pomocí níž se chce ke korytům (a tudíž k penězům) katapultovat jistá, názorově naprosto nejednotná a především nějakými politickými koncepcemi se vůbec nezaobírající, v podstatě náhodně se sešlá skupina lidí. Před minulými volbami plnili tuhle roli z velké části Zelení, u nichž jsme pozorovali naivní eko-aktivisty v batikovaných tričkách, s copánkem a s cigaretou marihuany v ústech, fanatické bolševiky, neo-marxistické teoretiky sociálního inženýrství i docela normální mafiány s kontakty na místech, kde to až mrazí (viz pana Němce).

[11] (warhammer ) Vloženo 31.05.2010, 22:52:14 x
avatar Pro Machi:
Ano, jaderné elektrárny jsou vážně nejmenší zlo i nejmenší hazard. I když ten radioaktivní odpad je odporný fujtajbl.
Zelení jsou sice divní ale lepší než mnou zmiňované strany.

Pro Allegor:
Můj bývalý učitel na střední říkával greenpeace apod. uskupením "ekoteroristé". To když měl dobrou náladu. Když měl špatnou náladu tak jim většinou říkal "zasraná hovada", a to je ještě shovívavá interpretace. Já jim říkám "dementní retardi". Nevím jestli greenpeasáci či kdo ale někteří tito hloupí ekoaktivisté vypouštěli do volné přírody někde v Evropě "chudinky maličké v kleci zavřené" norky americké a další cizokrajná kožešinová zvířata. A přitom psíci mývalovití a norci američtí i želvy nádherné apod. tady dělají jen spoušť na původním zvířectvu. Idioti. Stačí se podívat do Austrálie na ropuchy obrovské a jiné problémy vzniklé z hlouposti hlupáků.

[12] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 01.06.2010, 01:34:31 x
avatar No, já kdysi tak trošku pomáhal s pořádáním jednoho hudebního festivalu na jednom hradě. Hrad se nacházel v CHKO + v Národní přírodní rezervaci, snažili jsme se proto samozřejmě zachovávat nejvyšší možnou šetrnost vůči přírodě, motorovými vozidly zajíždět na hrad jen v nezbytně nutné intenzitě, zajistit pro návštěvníky mobilní WC, cedulemi i prostřednictvím moderátora jsme je vyzývali k dodržování všech pokynů a nepoškozování okolních přírodních krás... Zkrátka jsme dělali, co šlo, a dokonce jsme získali na několik ročníků (pak už se zpřísnily normy tak, že jsme to nemohli splnit, což byl jeden z důvodů konce) oficiální povolení z vedení CHKO. To bylo málo jakési paní aktivistce z Greenpeace, která se asi den před akcí na hradě objevila, zamířila si to k vrchnímu šéfovi a začala se čílit, co že si to ke kytičkám, ptáčkům, broučkům a nevím čemu všemu ještě dovolujeme. Nenechala se umlčet ani oficiálním povolením od jinak velmi přísné správy CHKO, od památkového ústavu, zkrátka ničím, zuřila a vyhrožovala, že si "půjde stěžovat" (asi kolegům z Greenpeace). Až poté, co jí jeden z přítomných, takový vcelku rázký chlapík, bez skrupulí ukázal vztyčený prostředník, se - sice s hubou plnou nadávek, ale přece - vytratila z prostoru hradu a už ji naštěstí nikdo od nás nikdy neviděl.

To byla moje zkušenost s Greenpeace a fakt nemám zájem se s těmi lidmi ještě někdy bavit.

[13] (Liška - WWW) Vloženo 01.06.2010, 14:54:34 x
avatar Pěkné shrnutí.

Taky mě mrzí Liška, snažil se. Po těh jejich propadech a aférách... Předpokládám lepší výsledky v budoucnu. Že bych tam šla? :-) mě napadlo ještě před Liškovou výzvou. Liška k Lišce sedá... Trochu se bojím, aby zelená témata chytře nepřebrala nějaká jiná strana a zelení neměli úplně po ptákách.
Zjistila jsem, že znám spoustu lidí, co volili zelené (já ještě dva dny před volbami neměla tušení, že to provedu). Ani nevím, že by kolem mne někdo volil někoho jiného. Krom rodičů.

A asi dva znám, co volili Piráty jako ty, Kojote.

Z odstoupení Paroubka, předtím Topolánka, Langera, mám radost.
ČSSD bude snad za dalších X let užitečná soc.dem. strana...
Trochu mi bylo líto, že lidovci nebudou v parlamentu - nevidím je jako odpůrce potratů a homosexuálů, ale jako nositele určitých hodnot, které sem patří a bylo by dobré o nich vědět - nebrat v úvahu stále jen ekonomii a ekonomiku a prachy.
Jak to ti zelení v minulosti podělali, to jsou teda umělci.

Top09 mě otravuje, Věci veřejné mě děsí. Hodně. To ještě bude tóčo!

[14] (Mod. ) Vloženo 01.06.2010, 17:19:59 x
avatar Podstatné je, aby TOP09 dostatečně otravovala ODS:-)

[15] (Kojot - WWW) Vloženo 01.06.2010, 18:38:22 x
avatar Jo, jen bych rád podotkl, že jsem své řekl v článku a na rozvíjení debat o politice nejsem naladěn, takže se ke komentářům nevyjadřuji a beru je jako doplněk z jiných úhlů pohledu, někdy podobných mému, jindy odlišných.

[16] (Libor - Mail ) Vloženo 06.06.2010, 14:42:48 x
avatar Warhammer skutečně atomové jádro je nejekologičtější zdroj energie souhlas...jina myslím že každý rozumný člověk má přírodu rád... i já, ovšem díky zelené politice se nechci jednou dočkat toho abych se díval na les za plotem a nemohl do něj jít protože je nesmyslně chráněnej... svobodně uvažující člověk ví že je součástí přírody a neodděluje se od ní.

[17] (Machi ) Vloženo 06.06.2010, 20:11:26 x
avatar Libor:
Na les za plotem se budeš dívat, když přijmeme svobodnou společnost typu USA, kde je většina majetku v soukromých rukou a navíc často oplocená (nejen lesy). Podobné to je třeba v Británii. "Zaplaťpánbů" za českou nedokonalou demokracii :).
A teď z jiného soudku. Včera jsem četl souhrn ekologických žebříčků v Readers Digestu a musím říct, že silně tendenčních. Evropa, a zejména některé státy, vyšly samozřejmě jako nejlepší na světě. Problém je v tom, že tyto žebříčky nezahrnovaly škody způsobené těmito státy jinde ve světě. Pokud se vezme žebříček daný ekologickou stopou (ecologic footprint) vyjde hodnocení poněkud jiné a většina EU vyjde jako vyžírky, co spotřebují více než jsou schopny vyprodukovat (na úkor jiných zemí). Mimochodem v RD výborně hodnocené Švýcarsko se propadlo dokonce až za nás (ČR v RD na 18 místě z 29 evropských států) a jedinou čestnou výjimku v rámci vyspělých států s relativně nízkou ekologickou stopou představuje Švédsko.
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*