AMOR VACUI - zápisky z cesty
Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
...a proč ne "Brno čte Satanskou bibli"? Nebo "Brno čte Boží blud"?
Vlastně – proč ne?
Vlastně – proč ne?
"Brno čte Bibli" je akce, kterou zaštítil mimo jiné primátor, Český rozhlas 6 a dokonce Národní knihovna ČR! Celé je to přitom komerční akce podporující (mimochodem z mého pohledu dosti pochybný) nový překlad této "knihy knih", tzv. Překlad 21. století (původně tzv. Nová Bible kralická). Konec konců je na místě před Mahenovou knihovnou, kde tato akce probíhá, prodávají...
Stydím se za svého primátora! Stydím se za Národní knihovnu a rozhlasový poplatek budu od nynějška platit s ještě větší nechutí!
Kdyby se jednalo o soukromou akci nějakých křesťanských pošuků nebo o komerční akci uspořádanou ve vlastní režii vydavatelů "Bible 21", tak jen pokrčím rameny, ale toto mě fakt štve.
A vzhledem k tomu, že se tato předvelikonoční akce nejspíš ujme coby pochybná tradice, co takhle udělat nějakou protiakci?
Nejprve mě napadl happening "Brno čte Satanskou bibli" a posléze i "Brno čte Boží blud". No řekněte – nebylo by to krásné? Bylo. Bylo by to úžasné. Někde poblíž Náměstí svobody by byly další dva stánky (v ideálním případě by s tím biblickým tvořily dohromady rovnostranný trojúhelník), kde by se nahlas (bylo by třeba obstarat příslušnou aparaturu) četly výše uvedené knihy. Boží blud by četli ateisté, Satanskou bibli lidé sympatizující s LaVeyem... no, a já bych běhal od jednoho k druhému a střídavě bych četl obojí. K tomu bychom vyrobili nějaké propagační materiály a podobné věci, protože zmíněné knihy bychom na prodej asi neměli. Ale udělat shrnující letáčky pro jednu i druhou knihu bych dozajista zvládl. Samozřejmě bychom také s předstihem vytvořili webové stránky www.brnoctesatanskoubibli.cz a www.brnocteboziblud.cz.
Je zde ovšem jedna potíž. Velká potíž, na kterou jsem již nejednou narazil. Nejsem organizátor. Mám problém dotahovat věci do konce. Jsem zmatkař. Prostě umím přijít s nápadem, ale nejsem příliš kompetentní k jeho realizaci. Pokud by se našli dva lidé, jeden za ateisty a druhý za satanisty, kteří by vyběhali povolení, zajistili zapůjčení stánků a techniky atd., byl bych štěstím bez sebe. A samozřejmě bych přiložil ruku k dílu (jsem-li řádně organizován, jsem dost schopný...).
Takže: Jak to vidíte? Budeme před příštími Velikonocemi nabízet Brňanům hodnotné alternativy? No tak, nehlaste se všichni! Potřebuji jen dva organizátory...
Stydím se za svého primátora! Stydím se za Národní knihovnu a rozhlasový poplatek budu od nynějška platit s ještě větší nechutí!
Kdyby se jednalo o soukromou akci nějakých křesťanských pošuků nebo o komerční akci uspořádanou ve vlastní režii vydavatelů "Bible 21", tak jen pokrčím rameny, ale toto mě fakt štve.
A vzhledem k tomu, že se tato předvelikonoční akce nejspíš ujme coby pochybná tradice, co takhle udělat nějakou protiakci?
Nejprve mě napadl happening "Brno čte Satanskou bibli" a posléze i "Brno čte Boží blud". No řekněte – nebylo by to krásné? Bylo. Bylo by to úžasné. Někde poblíž Náměstí svobody by byly další dva stánky (v ideálním případě by s tím biblickým tvořily dohromady rovnostranný trojúhelník), kde by se nahlas (bylo by třeba obstarat příslušnou aparaturu) četly výše uvedené knihy. Boží blud by četli ateisté, Satanskou bibli lidé sympatizující s LaVeyem... no, a já bych běhal od jednoho k druhému a střídavě bych četl obojí. K tomu bychom vyrobili nějaké propagační materiály a podobné věci, protože zmíněné knihy bychom na prodej asi neměli. Ale udělat shrnující letáčky pro jednu i druhou knihu bych dozajista zvládl. Samozřejmě bychom také s předstihem vytvořili webové stránky www.brnoctesatanskoubibli.cz a www.brnocteboziblud.cz.
Je zde ovšem jedna potíž. Velká potíž, na kterou jsem již nejednou narazil. Nejsem organizátor. Mám problém dotahovat věci do konce. Jsem zmatkař. Prostě umím přijít s nápadem, ale nejsem příliš kompetentní k jeho realizaci. Pokud by se našli dva lidé, jeden za ateisty a druhý za satanisty, kteří by vyběhali povolení, zajistili zapůjčení stánků a techniky atd., byl bych štěstím bez sebe. A samozřejmě bych přiložil ruku k dílu (jsem-li řádně organizován, jsem dost schopný...).
Takže: Jak to vidíte? Budeme před příštími Velikonocemi nabízet Brňanům hodnotné alternativy? No tak, nehlaste se všichni! Potřebuji jen dva organizátory...
pondělí, 29. března 2010 | rubrika: Úvahy a postřehy |
Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.
Co četli ostatní?
Komentáře
DISKUSE MŮŽE BÝT MODEROVANÁ
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
[1]A-WEEK (Kojot - WWW) Vloženo 29.03.2010, 23:02:35 x
http://www.aweekonfacebook.com/
http://www.facebook.com...279394287
[2] (Madsheep ) Vloženo 30.03.2010, 00:13:59 x
Napadaj mě další - Brno čte Liber AL, Brno čte Principia Discordia, Brno čte Knihu Počátku, Brno si nechává měřit hladinu midichlorianů...[3]Tradice (Catalessi ) Vloženo 30.03.2010, 08:59:10 x
Škoda, že se to neodehrává v tom rohu na Zelňáku poblíž Květinářské.
Toto vlhké a temné místo má už od středověku tradici v předvádění choromyslných a postižených lidí na veřejnosti - v klecích - a přišlo mi jen spravedlivé, když odtud při různých akcích primátor promlouval k lidu (z tribuny).:-)
[4] (Libor - Mail ) Vloženo 30.03.2010, 10:12:42 x
[5] (Kojot - WWW) Vloženo 30.03.2010, 12:49:01 x
@ Catalessi: Zajímavý postřeh!
@ Libor: Ale je třeba oddělená čtení, ať v tom není guláš.
[6] (Allegor ) Vloženo 30.03.2010, 14:35:39 x
Mno, kdybych byl více provokatér a exhibicionista než spíše nesmělý živočich, sestavím nějaký výběr textů a uspořádám akci "Brno bezboženců". Ať si kdo čte co chce, ale platit to z koncesionářských poplatků za rozhlas mě fakt štve. Ať konečně dořeší církevní restituce, nahradí ukradený majetek (platí u všech okradených bolševikem) a nechají církve financovat se samy. Když se věřící nesloží na plat duchovního, holt bude muset duchovní asi také do nějaké sekulární práce. No a co?[7] (Bretislav - Mail ) Vloženo 31.03.2010, 08:58:19 x
... a chápu. Ten nový překlad s veškerým humbukem kolem mně dost vadí. Možná paradoxně - prakticky ze stejných důvodů jako Tobě. Asi s tím nic nenaděláme.
[8] (Allegor ) Vloženo 31.03.2010, 09:32:30 x
Kupodivu, oni ti překladatelé fakt neměli nějakou placenou reklamní kampaň. V podstatě chytře zaplnili mezeru v poptávce.[9] (Allegor ) Vloženo 31.03.2010, 09:32:53 x
Pardon, v nabídce.[10] (warhammer ) Vloženo 01.04.2010, 12:23:42 x
Pro Kojot:
Pořád lepší než "Brno čte Mein Kampf". Ale ne zas o moc lepší.
Beztak je to práce politiků a lobbystů, kteří potřebují lézt do prdele křesťanské a prokřesťanské většině. Jinak si neumím představit, co má tato akce za význam, když je zde tolik daleko důležitějších věcí, které je třeba řešit, než propagovat jedenu z mnoha knih nesvobody.
Jo, ale pořád lepší než Mein Kamf, nebo Proroctví sionských mudrců.
Pro Allegor:
Ty si myslíš, že se vůbec dá za současného stavu nejen naší, ale i světové ekonomiky vůbec všechny lidi a instituce okradené komunisty odškodnit?
A nemyslíš si náhodou, že je hlavně třeba věnovat peníze do sociální péče, pracovních míst, ochrany životního prostředí a přírody apod., namísto vyhazování peněz církvím, které si je nakradly celá staletí před komunisty a které je použijí jen a pouze na propagaci svého světonázoru a tímpádem na vytvoření ještě silnějších a mocnějších církví (alespoň pokud jsem správně pochopil mezi řádky projevované touhy toho nového pražského arcibiskupa- jak jen se to jmenuje?- v rozhovoru pro TV magazín, což jsem četl týden dva zpátky).
[11] (Kojot - WWW) Vloženo 01.04.2010, 12:31:59 x
[12] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 01.04.2010, 12:41:56 x
warhammer:
Jasně bylo stanoveno, že odškodnění má proběhnout ke stavu před nástupem bolšana. Proto považuji za naprosto samozřejmé, že odškodněni by měli být všichni, jimž bolševik něco sebral. Mým předkům třeba sebrali prosperující mlýn a i kdyby nám nahradili ztrátu hmotnou, což nejde, nikdy samozřejmě nenahradí ztrátu duševní v podobě odkopnutí nějakých dvou generací na okraj společnosti, jen tak proto, že předtím něco měli, ale aspoň maximum by učiněno být mělo. Nikdo pochopitelně nebude církvi vracet pozemky, to nejde, už proto, že jsou často dávno zastavěné či jinak využité, ani je plně nenahradí v penězích, protože by se stát nedoplatil, ale aspoň nějaká část. Přeci jenom, za tou obrovskou zlodějinou stál tehdejší státu ukradený majetek připadl (ten ho pak přerozdělil svým věrným soudruhům), takže považuji za fér, aby současný stát vrátil okradeným fyzickým i právnickým osobám, co může.
[13] (Kojot - WWW) Vloženo 01.04.2010, 13:32:55 x
[14] (Attila ) Vloženo 01.04.2010, 17:58:17 x
z toho stanku so Satanskou Bibliou by sa mohlo ozyvat toto: http://www.youtube.com...wqwKfs7EGE
nebola by to nadhera?
[15] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 01.04.2010, 20:27:30 x
[16] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 01.04.2010, 20:28:50 x
[17] (warhammer ) Vloženo 01.04.2010, 20:56:18 x
Pro Kojot:
Ano, máš pravdu, však proto jsem taky říkal, že ne zas o moc lepší a myslel jsem to tak, že rasismus, zloba, xenofobie a agrese v Bibli zahrnují jen část (i když ne zas tak malou) knihy, kdežto Mein Kampf je celý prakticky jen o tomhle. V obou je taky hodně ekonomiky, v obou je hodně arogance, v obou je hodně sraček. Ale jen o jedné se říká, že je špatná, jen jedna je neustále napadána a pranýřována, ale co už - blbost je mocná a věčná.
Pro Allegor:
No, vzhledem k tomu, že současný stát za nic z toho ani za mák nemůže a vzhledem k tomu, že přesný výčet škod a tímpádem i přesná výše a přerozdělení odškodného se nedá ani přibližně určit... no, je to složité a ani netuším kde na to náš drahý stát vezme prachy, protože toho odškodného musí být strašně mega. Tak jako tak církvím bych to nedával, stejně si to nakradly a krom toho - určitě lze takové prachy využít líp. A navíc jsou pořád beztak bohaté až až.
Mimochodem, s tím komentem č.15 máš naprostou pravdu.
[18] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 02.04.2010, 13:15:49 x
[19] (ratka ) Vloženo 02.04.2010, 13:58:22 x
k historii lidstva (pry) patrili vzdycky lidske obeti. A proto se o nich pise i v bibli. Obetovalo se vsude a samozrejme prakticky u vsech kultur. V bibli je videt posun k obetovani zvirat misto lidi.
Jinde se zatim vesele obetovalo dal. I celkem vyspele kultury (minojska nebo v recka) bezne obetovaly lidi.
Casto prvorozene deti nebo i lidi z vlastni rodiny ci vesnice. Az pozdeji zajatce, ti totiz tak dobre nefungovali.
Bible je zajimava tim, ze tenhle vyvoj a posun (podle me pozitivni) celkem dobre znazornuje.
To ze se prestali obetovat lide bohu povazuji za supr udalost.
TAky je treba videt, ze knezi kdysi zajistovali spojeni lidi a boha.a prizen. Proto jimlide dobrovolne nosili dary. Chteli si naklonit sveho boha.
Dnes uz cirkev podle me s tim nema nic spolecneho. Lide si jiz nekupuji prizen bozi pres farare. Vlastne si prizen bozi nekupuji vubec. Obejdou se bez ni, protoze socilani stat jim zajisti veskere jistoty. Nemusi se spolehat na boha, ze ochrani jejich urodu, deti, zdravi. Proto cirkev skomira. Lide ji nepotrebuji.
Pokud potrebuji "spojeni s bohem" hledaji jinudy. Pres duchovno. Hledaji ucitele, mystiky, nekoho komu uveri ze to spojeni na boha ma. Proto tolik experimentuji. Chybi jim to spojeni.
[20] (ratka ) Vloženo 02.04.2010, 14:03:27 x
jeste me napadlo, ze ziskani prizne osudu (boha) byla odjakziva magicka udalost. Samanska. Energeticka.
Ja nejsem nejaky znalec, ale neumim si predstavit ze dnes farar provadi nejaky ritual aby zajistil svým ovečkám priznivy osud. A kdyz to neudela, tak proc by za nim lide chodili, ze?
Pujdou radeji tam, kde jim slibi zlepseni osudu.
Ale nelze nikdy nic dostat aniz by se nekde jinde nemuselo vzit
Ale to jen ted tak fantaziruju.
[21] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 02.04.2010, 15:31:56 x
Co se týče "zlepšení osudu":
Ono křesťanství na bázi oficiálních teologických nauk snad nikde, možná až na pár raritních případů, magii nepřipouští, tzn. operuje pouze s prosbou k Bohu, což je vcelku logické: Jelikož Bůh je nejvyšší a suverénní, nelze ho nějakým rituálem přimět, aby udělal to nebo to. Nicméně, lidové, masové křesťanství samozřejmě v historii vykazovalo a stále vykazuje silné magické prvky ve stylu pomodlení se deseti otčenášů, aby se stalo to a to. Dnes se tohle už asi příliš nevyskytne u kněží, ti přeci jen prošli důkladnou teologickou průpravou, ale řekněme ještě před 300 lety to patrně byla u nějakých vesnických farářů taky běžná věc.
[22] (Kojot - WWW) Vloženo 02.04.2010, 16:44:58 x
[23] (warhammer ) Vloženo 03.04.2010, 14:50:23 x
Pro Allegor:
Jenže o potenciálních krádežích tvojí rodiny nejsou žádné důkazy, o těch církevních jich je celá prdel. Ale to je stejně jedno.
Pro Kojot:
No, když už jsem u těch obětin, nepřipadá ti třeba že i takové upalování čarodějnic a heretiků ve středověku byla svým způsobem také oběť Bohu, kdy jeho věrní uctívači vlastně vzdávají hold jeho moci tím, že zabijí jeho odpůrce? jako je pravda, že šlo hlavně o odstranění ideologických nepřátel na základě pochybných pověstí o ničících a vraždících Satanových přisluhovačích, ale jako určitá oběť by se to možná taky dalo interpretovat. Co myslíš?
[24] (ratka - WWW) Vloženo 03.04.2010, 16:24:41 x
o tech minojskych obetech jsem se dozvedela na Krete. V zapadni casti ostrova byly nalezeny velke obetni mista.
z tech reckych jsem mela na mysli Ifigenii ale to je jak rikas mytologie.
[25] (Kojot - WWW) Vloženo 03.04.2010, 17:56:00 x
[26] (Kojot - WWW) Vloženo 03.04.2010, 17:56:38 x
[27] (warhammer ) Vloženo 03.04.2010, 18:03:05 x
Pro Kojot:
Jak mohlo upálení fungovat jako očista, když se dotyčný stejně dostal do pekla? I když je asi pravda, že je inkvizitoři mučením donutili i pokat se - ale to by potom vlastně upalovali už očištěné lidi, no ne? To jim ale vlastně stejně nevadilo.
Jak že to při likvidaci albigenských říkali? "Pobijte je všechny, Bůh už pozná ty své" nebo jak to bylo?
No, asi máš na mysli trochu jinou oběť. Já měl na mysli obětinu, to, že něco dáváš bohu a na oplátku něco dostaneš. Inkvizitoři dávali bohu oběť - čarodějnici - a na oplátku (skrze církev, jakožto božího tlumočníka) jim byly přiděleny zásluhy, peníze apod. Možná i takto by se to dalo interpretovat.
[28] (Kojot - WWW) Vloženo 03.04.2010, 18:39:00 x
[29] (warhammer ) Vloženo 03.04.2010, 19:23:12 x
Pro Kojot:
Tak dobře, serme na to.
[30] (ratka - WWW) Vloženo 04.04.2010, 18:29:41 x
[31] (Kojot - WWW) Vloženo 04.04.2010, 20:12:39 x
[32] (PetrL - WWW) Vloženo 04.05.2010, 07:57:58 x
http://baceri.blogspot.com...e.html
[33] (Kojot - WWW) Vloženo 04.05.2010, 11:53:20 x
[34] (PetrL ) Vloženo 02.08.2010, 16:02:43 x
No, z toho co píšeš je vidět, že jsi význam smysl této akce vůbec nepochopil. Myslíš, že na tom někdo vydělal? Omyl.[35] (Kojot - WWW) Vloženo 02.08.2010, 17:20:57 x
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?
PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!

Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.
AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!
*




