AMOR VACUI - zápisky z cesty
Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
pondělí, 11. ledna 2010
Víte něco o náboženství Bahá'í? Já náhodou ano a za chvíli o něm něco napíši, ale nejprve musím zmínit, že mne zaujalo, že jsem tuto kauzu neobjevil na žádném českém internetovém médiu (kromě stránek Bahá'í) a docela mě to zarazilo. Nezbývá mi, než se o tom zmínit alespoň zde.
Takže Bahá'í. Je to jedno z nejneškodnějších náboženství světa. Vážně. Je humanistické, pacifistické a kosmopolitní. Odmítá askezi, protože člověk je stvořen k radosti. Zcela zavrhuje džihád a zdůrazňuje naopak cíl všeobecného míru, jehož základy má vytvořit společné vzdělání a mravní obroda. Hlásá rovnost mužů a žen, odstranění předsudků a harmonický soulad náboženství a vědy. Různé náboženské proudy pokládá za rovnoprávné. Významné náboženské osobnosti minulosti (včetně Mohameda, Ježíše, Kršny atd.) pokládá Bahá'í za posly jediného Boha, kteří v dané době zjevovali boží poselství tak, jak to ta která doba potřebovala. No a v 19. století se v Íránu objevil další takový posel, Bahá'ulláh, aby řekl lidem, že se mají mít rádi a vzájemně se respektovat. Upřímně řečeno žasnu, že to náboženství dodnes existuje, a to dokonce i v islámských zemích, kde se zrodilo, a má cca 5 milionů stoupenců. Kdybych byl slušný, hodný, nekonfliktní a duchovně založený člověk a ne Kojot, je docela dobře možné, že bych se k nim přidal...
Kdyby totiž byla všechna náboženství jako Bahá'í, Richard Dawkins by nemohl napsat Boží blud, protože by mu zůstala pouze zásadní skepse co se existence Boha týče, a to je na kritickou knihu o náboženství dost málo. Jsem si jist, že pokud by náboženství byla taková, jako je Bahá'í, pokládal by je i tak přesvědčený ateista, jako je Dawkins, za sice iracionální, ale veskrze neškodnou a možná i prospěšnou kratochvíli, kterou by jejich stoupencům rád dopřál.
Inu, a nyní je v Íránu vězněno sedm významných představitelů této víry (dvě ženy a pět mužů) a zítra, tj. 12. ledna 2010, je čeká soud za proizraelskou špionáž, což je zjevně vykonstruované obvinění, a dále pak za urážku náboženských posvátných práv a propagandu proti islámské republice. Později bylo oznámeno, že budou také obviněni z šíření zkaženosti na zemi (!). Což je pochopitelně náboženská perzekuce jak vyšitá a já se v duchu ptám, zda obžalovaní stále cítí k muslimům výše zmíněný respekt. Skoro bych řekl, že ano, protože každé náboženství tak či onak upravuje lidský pohled na svět a to, v čem já vidím jasnou nesnášenlivost a naprostý nedostatek respektu ze strany agresivního islámu, mohou Bahá'í vnímat jen jako činy pomýlených lidí či snad jako politickou záležitost. Kdo ví?
Z mého úhlu pohledu je celá situace jen dalším důkazem, že náboženství vesměs lidi rozdělují a že pokud náhodou nějaké náboženství touží po opaku, budou jeho stoupenci odděleni od ostatních ať chtějí nebo ne. Jinak řečeno: Bahá'í, unitáře, liberální křesťany a jiné stoupence podobně laděných duchovních směrů pokládám za čestné výjimky potvrzující smutné pravidlo o netolerantnosti náboženství.
Tak či onak – o celé záležitosti jsem se dozvěděl z výzvy jednoho Američana, abychom se za těch sedm lidí modlili. Vy udělejte, co pokládáte za vhodné, já v této věci nemám ke komu bych se modlil, takže jim budu prostě jen držet palce. Ale velice bych se divil, kdyby to dopadlo dobře. To by snad musel Bůh doopravdy existovat...
Kdyby totiž byla všechna náboženství jako Bahá'í, Richard Dawkins by nemohl napsat Boží blud, protože by mu zůstala pouze zásadní skepse co se existence Boha týče, a to je na kritickou knihu o náboženství dost málo. Jsem si jist, že pokud by náboženství byla taková, jako je Bahá'í, pokládal by je i tak přesvědčený ateista, jako je Dawkins, za sice iracionální, ale veskrze neškodnou a možná i prospěšnou kratochvíli, kterou by jejich stoupencům rád dopřál.
Inu, a nyní je v Íránu vězněno sedm významných představitelů této víry (dvě ženy a pět mužů) a zítra, tj. 12. ledna 2010, je čeká soud za proizraelskou špionáž, což je zjevně vykonstruované obvinění, a dále pak za urážku náboženských posvátných práv a propagandu proti islámské republice. Později bylo oznámeno, že budou také obviněni z šíření zkaženosti na zemi (!). Což je pochopitelně náboženská perzekuce jak vyšitá a já se v duchu ptám, zda obžalovaní stále cítí k muslimům výše zmíněný respekt. Skoro bych řekl, že ano, protože každé náboženství tak či onak upravuje lidský pohled na svět a to, v čem já vidím jasnou nesnášenlivost a naprostý nedostatek respektu ze strany agresivního islámu, mohou Bahá'í vnímat jen jako činy pomýlených lidí či snad jako politickou záležitost. Kdo ví?
Z mého úhlu pohledu je celá situace jen dalším důkazem, že náboženství vesměs lidi rozdělují a že pokud náhodou nějaké náboženství touží po opaku, budou jeho stoupenci odděleni od ostatních ať chtějí nebo ne. Jinak řečeno: Bahá'í, unitáře, liberální křesťany a jiné stoupence podobně laděných duchovních směrů pokládám za čestné výjimky potvrzující smutné pravidlo o netolerantnosti náboženství.
Tak či onak – o celé záležitosti jsem se dozvěděl z výzvy jednoho Američana, abychom se za těch sedm lidí modlili. Vy udělejte, co pokládáte za vhodné, já v této věci nemám ke komu bych se modlil, takže jim budu prostě jen držet palce. Ale velice bych se divil, kdyby to dopadlo dobře. To by snad musel Bůh doopravdy existovat...
Až budou nějaké další zprávy, doplním je sem. Celou kauzu můžete také sledovat na českých stránkách Bahá'í, případně i v angličtině na bahai.org.
Informace o Bahá'í jsem čerpal především z knihy:
KROPÁČEK, L.: Duchovní cesty islámu. Praha: Vyšehrad, 1993. Str. 203-205.
a ze stránek www.bahai.cz
pondělí, 11. ledna 2010 | rubrika: Úvahy a postřehy |
Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.
Co četli ostatní?
Komentáře
DISKUSE MŮŽE BÝT MODEROVANÁ
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
[1] (Liška - WWW) Vloženo 11.01.2010, 09:52:39 x
Ale radši si budu soukromě vyznávat totéž bratrské vyznání, ovšem bez organizace, to je mi přece jen příjemnější.
Neznamená ten název "bratrství"? Pamatuju si z dětství, že v nějaké dobrodružné knize byl Bháí bratr...
Kauza je to odporaná, ta obvinění. Jako známka, že náboženství lidi spíš rozdělují, mi to nepřipadá: takové výroky je hrozně složité říct, protože náboženství je tvořeno taky lidmi. Rozdělovat mohou jen ty lidi, kteří se vydělovat chtějí - a možná jsou takové skupiny, které kvůli téhle své tendenci vydělování se a pojmenovávání své identity mají větší chuť se organizovat v nějaké náboženství... nevim.
Potíž mi připadá, že v jakémkoli náboženství josu lidi v různém stádiu náboženského cítění (nebo co to je), v různém stádiu svého vývoje, dospělosti a taky se to odehrává v různých společnostech ... někdo má sklon mít boha-otce, být hezky poslušný jeho příkazů a čekat trest za neposlušnost, jiný zase má radši všeobjímající mateřskou nepodmíněnou lásku, někomu třeba chyběla, nikdy ji nezažil... je to hrozně propojené s osobnostním vývojem i společenským. Tak, že to nemůžu všechno dohledat, ale postupně si to sumíruju, jak to jde. Pak teprve to sepíšu. :)
[2] (Yuri - Mail ) Vloženo 11.01.2010, 10:52:05 x
Musel bych hanit křesťanství a celkem zbytečně tu vykládat o analogii tohoto trestu (budoucího, nevěřím, že je zajmou a pustí), ale radši to řeknu svými slovy jak mě to teď napadlo.
- řekl bych, že je to jako zatloukání klínu do islámské struktury tamních států, ta pokud se nechce sesypat, bude se bránit tak, jak je to u muslimů zvykem, trestem
- k otázce "schizofrenního Boha" se mi nechce dlouze vyjadřovat, ale myšlenka je to pěkná :), ono není sám Islám založen na nepochopení Boha (Alláha) křesťany a správným vyložením jeho nauky?
2Kojot:
"Z mého úhlu pohledu je celá situace jen dalším důkazem, že náboženství vesměs lidi rozdělují..."
Souhlasím s vaším názorem, ale napadá mě úsměvná myšlenka (tedy aspoň pro mě), že historicky byli lidé rozděleni dřív než náboženství vznikla a náboženství bylo tím co dané komunity naopak spojovalo.
[3] (Liška - WWW) Vloženo 11.01.2010, 11:15:59 x
ještě mě napadlo, jestli se nedostáváš k samým nesnášenlivostem v náboženství, protože si jich intenzivněji všímáš, zajímá tě to.
Protože já to nevidím; když jsem začala zkoumat na youtube různé hindu mantry a sladké popěvky, koukala jsem kolikrát do komentářů a hodně často se tam opakuje mezi komentujícími, že respektují všechna náboženství. Vůbec jsou tam všichni takoví mírumilovní a vděční a vlídní (což je opět jen určitá skupinka, jasně, ale je to skupinka, na kterou natrefuju nejčastěji zase já).
[4] (Kojot - WWW) Vloženo 11.01.2010, 11:51:48 x
K tomu rozdělování: Kdybych se zaměřil na proudy mně osobně sympatické, jako jsou zmíněné Bahá'í, unitářství, starokatolíci, liberální křesťanství atd., pak bych musel říct, že náboženství je fajn. Jenže většina náboženství opravdu dodnes staví hranice mezi lidmi. Dělají to katolíci v čele s Ratzingerem, dělají to američtí protestanti, dělají to muslimové, židé... Připomínka, že lidé byli na počátku rozdělení: Ano, v té době byla ale náboženství kmenovou záležitostí. Takže upřesňuji: Jde mi o univerzalistická světová náboženství, tedy o náboženství, které se snaží jít do konkurenčního boje s ostatními.
Liško, to, že někoho potkáváš na internetu, nehraje roli. Podívej se, co se ve světě děje... A jestli muslimové nepřekroutili islám nebo tak něco? Vždyť v Koránu je explicitně uveden trest smrti pro odpadlíky od islámu! Vždyť oni mohli už v 19. století všechny Bahá'i vybít...
Bahá'í by mělo znamenat něco jako "Bahá'u(lláhův) stoupenec". Jméneo jejich proroka znamená "Dávná krása"
[5] (KajaK - Mail - WWW) Vloženo 11.01.2010, 13:41:03 x
[6] (Kojot - WWW) Vloženo 11.01.2010, 13:44:46 x
[7] (Czernozub - Mail ) Vloženo 11.01.2010, 16:02:47 x
[8] (Liška - WWW) Vloženo 11.01.2010, 16:26:42 x
[9]tak to moc není náboženství, když (extláča - WWW) Vloženo 11.01.2010, 19:52:07 x
[10] (Kojot - WWW) Vloženo 11.01.2010, 21:37:16 x
[11] (samas ) Vloženo 11.01.2010, 22:09:44 x
Dobrý večer Kojote, i já jim přeju aby se dokázali obhájit, ale obávám se že v zemi jako je Írán nemají moc velkou šanci.Osobně mi taky nevadí, tohle náboženské hnutí nikoho neohrožuje, ani neomezuje, tak má z mého pohledu právo na existenci. Ale o univerzalistických náboženstvích činících si nárok na vládu nad světem si myslím, že nic užitečného nepřinášejí, spíš lidi rozdělují a dovedena do důsledků staví své příslušníky proti všem jinak smýšlejícím lidem.[12] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 12.01.2010, 14:06:00 x
Pokud by se u nách chopili moci (čistě hypoteticky) třeba katoličtí tradicionalisté, před soudem by stáli katoličtí liberálové a evangelíci, kteří by veřejně učili svou víru. Na nás by šli rovnou s obuchem a pěkně před tribunál, zřekneš se svého rouhačství nebo jdeš sedět, děláš si někde pohanský rituál - jsi-li hodně mladý "dabbler", převýchova, máš-li v tom trochu jasno, šup do díry.
To jsem si z prstu nevycucal, stačí projet třeba toto:
http://crux.lightbb.com...-t326.htm
Krátký výňatek z diskuze:
"Náboženská svoboda ve smyslu povolení a stavění všech kultů(tedy pravého a nepravých) na stejnou rovinu je bludem a těžkým rouháním.
Všechny falešné kulty jsou tolerovány jen pro klid ve společnosti."
Tzn., až bude klid ve společnosti možno nastolit lépe, budou asi zakázány. Budiž nám útechou, že tihle cvoci jsou u nás nevýznamenou skupinkou, která si může akorát tak snít o tom, co by dělala, převzala-li by moc v zemi.
[13] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 12.01.2010, 14:11:04 x
"
Syllabus Pia IX.
X. Bludy, které se týkají dnešního liberalismu
77. V této dnešní době již není vhodné, aby katolické náboženství bylo považováno za jediné státní náboženství a aby všechny ostatní jakékoliv kulty byly vylučovány.
78. Bylo by proto chvályhodné, že v některých katolických zemích bylo zákonem postaráno o to, aby přistěhovalcům byl dovolen veřejný výkon jakéhokoliv jejich náboženského kultu.
79. Jest tedy omyl, že občanská svoboda jakéhokoliv kultu, nebo plná a všem přiznaná volnost pronášeti zjevně a veřejně jakékoliv názory a myšlenky, vede příliš snadno ke zkáze mravů a myslí, a k šíření zhoubné lhostejnosti náboženské.
80. Papež se může a má smířiti a dohodnouti s pokrokem svobodomyslností a moderní civilisací."
To je síla, pánové a dámy, že? A tohle bere i u nás někdo za ideál, jehož je třeba dosáhnout. Žít v zemi, kde se tímhle někdo řídí, sháním si napalm a jdu si rozdělat ohýnek v nějakém tom presbytáři. Jelikož u nás nic takového praktikováno není, nevidím důvod k násilným projevům nesouhlasu s učením katolické církve a křesťanství vůbec. Nicméně, pokud se prosadí nějaké ty anti-diskriminační EU směrnice proti rouhání se, první co udělám, že si vezmu kanistr a vypravím se k mešitě.
[14] (Kojot - WWW) Vloženo 12.01.2010, 14:48:04 x
[15] (samas - Mail ) Vloženo 12.01.2010, 15:37:34 x
[16] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 12.01.2010, 16:56:46 x
V současnosti jsem taky rád, že žiju tady a ne v USA. Ne, že bych se tam bál teokratické revoluce, ale přeci jenom, prostředí, kde táta vrazí dítěti facku na hřišti, tátu seberou a dítě odvezou do ústavu kvůli "ochraně", bych se fakt radši vyhnul, nemluvě už o tom, že když tam nějaká vyšinutá tetka anonymně zavolá, že jsem zlý sektář a s kamarádama mučíme děti ve sklepě, zavřou nás, všechny děti v našem okolí odvezou a začnou diagnostikovat a navrch mi rozkopou barák. Hluboce si vážím demokratických principů, na nichž byly USA vybudovány, a věřím pořád v silnou tamější silnou tradici občanské svobody, nicméně to, co se tam občas děje, mě fakt doráží a radši budu žít v kocourkově, kde nefunguje nic, než v jiným, kde bohužel všechny hovadský výmysly fungujou:)
P.S.:
Až se zásada politické korektnosti v EU prosadí na tolik, že nebude možné vyjádřit nesouhlas s obsahem Koránu nebo světe zboř se nakreslit karikaturu Muhammada, EU klesne ještě pod USA. A ono to tak skončí, protože EU je bohužel narozdíl od USA ideově úplně prázdná, tenhle "pohodlný rozklad" je hodně krátkou etapičkou.
[17] (samas - Mail ) Vloženo 12.01.2010, 19:09:37 x
[18] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 13.01.2010, 08:50:02 x
[19] (samas - Mail ) Vloženo 13.01.2010, 10:38:21 x
[20] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 13.01.2010, 10:57:44 x
Root jsou výborná kapela a minimálně desky The Book/Black seal patří do zlatého fondu světového metalu. Poslední Daemon viam inveniet mě tolik u srdce nevzalo, ale pořád je to hodně slušná práce a těším se, s čím přijdou příště.
[21] (samas - Mail ) Vloženo 13.01.2010, 11:56:51 x
[22] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 13.01.2010, 12:34:35 x
S těma kapelama, Torr a Arakain jsou na mě přeci jenom asi moc old school, takovej beer metal. Torr jsou dobrý na živáky, k Arakainu jsem vůbec nějak nepřičichl. Z našich kapel beru vedle Root daleko víc třeba Ador Dorath nebo Heiden.
[23] (Kojot - WWW) Vloženo 13.01.2010, 14:01:43 x
[24] (samas - Mail ) Vloženo 13.01.2010, 14:02:19 x
[25] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 13.01.2010, 17:32:12 x
[26] (Kojot - WWW) Vloženo 13.01.2010, 18:32:52 x
[27] (samas - Mail ) Vloženo 13.01.2010, 21:08:14 x
[28] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 13.01.2010, 21:13:14 x
Link na Bossovy výroky (je tam toho víc podivnýho: http://bigboss.mysteria.cz...07.htm )
Celá inkriminovaná "myšlenka":
Naše společnost opět "září"....nějaký třináctiletý kluk údajně znásilnil svou o čtyři roky starší sestru (což si neumím představit) a ona nakonec porodila dítě. No a co se nestalo? Společnost jim to dítě klidně odebrala !! Nechápu jakým právem !! Jakým právem si vůbec někdo dovoluje sebrat matce
její dítě jen proto, že jej má s bratrem??
Považuji to za vrchol hyenismu ze strany společnosti. Ale příběh má ještě šílenější pokračování - nad klukem ustanovili probační dohled.
A nyní cituji z článku na Novinkách.cz:
""Kromě námi podaného návrhu dohledu probačního úředníka existuje ještě varianta zařazení do terapeutického psychologického nebo jiného vhodného výchovného programu a nebo ochranná výchova," dodala státní zástupkyně.
To jej jako chtějí odnaučit souložit ?? Podle mne je toto celé zcela jasné vměšování do soukromí a je zcela nezdůvodnitelné !!
Opravdu - co tady už se děje, to nemá obdoby.
Podotýkám, že s tou částí o odebrání dítěte zcela souhlasím. Podivování se nad separací pachatele znásilnění (pokud byl u shledán vinným a Bigboss nemá v ruce jediný důkaz na jeho obhajobu, nechápu, o co mu jde) je vážně těžko pochopitelné. Nebo by se mělo čekat, až někoho brutálně zmlátí nebo dokonce zabije?
A není to vše, viz toto:
Naprosto neskutečně mě vytáčí, když slyším věty typu: "Talent je jenom 20, nebo 30, nebo 40%, zbytek je dřina !!!"
To je největší kravina jakou vůbec může někdo vyslovit. Protože - buď máš talent, nebo jej nemáš. A musí být
STOPROCENTNÍ !!! Jinak ti napomůže žádná dřina na světě. Ten kdo říká výše zmíněnou blbost, je
netalentovaný blb a diletant !
To je snad ještě od pohledu pitomější.
[29] (Kojot - WWW) Vloženo 14.01.2010, 10:47:18 x
Ta myšlenka o talentu je ve skutečnosti docela zajímavá, jen je řečena poněkud prostě. Valter chce patrně říci, že talent je neredukovatelná složka kvalitní tvorby, která buď je a nebo není přítomna a nelze ji poměřovat procenty.
[30] (Kojot - WWW) Vloženo 14.01.2010, 10:49:58 x
[31] (warhammer ) Vloženo 16.01.2010, 21:45:15 x
Pro Allegor:
Pořád nechápu, proč se už nenazýváš Allegor the bloodhunter. To se ti to jako furt nechtělo psát, nebo co?
Pro samas:
A takový Trollech se ti třeba nelíbí? Například Ve stínu starých dubů?
Lord Morbivod je fajn týpek.
[32] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 17.01.2010, 19:30:08 x
Člověk, který o případu nemá žádné informace mimo těch z médií, může těžko kvalifikovaně činit nějaké alternativní závěry. Vyjadřujme se k tomu, co soud rozhodl: Znásilnění je znásilnění.
Lex tallionis je prostě obsaženo v bibli, a tvoří jeden ze základních pilířů tradiční židovské morálky odvozené z Tanachu. Proto mluvit o protikladu s židokřesťanskou morálkou je totální hloupost. Kdyby řekl pouze s křesťanskou, byla by to jiná. I když, i ta na lex tallionis navazuje, ovšem ve smyslu, že ho považuje za již překonané nedokonalé nazření úradku Božího, popř. nižší stupeň v božské tzv. Ekonomii spásy.
K talentu: Talent se skutečně procenty měřit nedá, nicméně, to ještě nic nemění na tom, že někdo je prokazatelně třeba na fotbal talentovaný a září v žáčcích SK Rakovník, ale najdou se i tací, kteří jsou talentovaní daleko víc a hrají v mládežnických akademiích FC Barcelona. Výrok, že talent dělá pouze nějakou část výkonnosti, se navíc nikterak nevztahuje ke kvalitě talentu, nýbrž ke snadno odpozorovatelnému faktu, že když budeš na danou činnost kašlat a nebudeš se v ní rozvíjet, ani talent z nebes (nebo z pekel?) ti nepomůže. Bez talentu nebudeš mistr světa, ale i kdybys byl zázračný dítě a netrénoval, porazej tě chlapi, co v dětství tak nevynikali, zato tomu dávali všechno. Znám to i od sebe: Taky mě v atletice porážej lidi, kteří na ty štreky mají daleko horší přirozené fyzické předpoklady, jenže tomu jsou ochotni dát víc, zatímco já to zas tak nehrotím.
Warhammer:
Jednak to je dlouhý, jednak to zní moc proto-metalově.
[33] (Kojot - WWW) Vloženo 17.01.2010, 20:00:01 x
[34] (samas - Mail ) Vloženo 18.01.2010, 10:40:18 x
[35] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 18.01.2010, 14:08:48 x
[36] (samas - Mail ) Vloženo 18.01.2010, 14:23:51 x
[37] (warhammer ) Vloženo 24.01.2010, 11:51:01 x
Pro samas:
Hm, splatter gore estetika není pro každého, ale Cannibal Corpse jsou stejně výborná skupina.
A nechápu, proč by měl být Trollech parodie, ale když si to myslíš.
Pro Allegor:
Aha. Radši se ani neptám, co jsi myslel tím, že to zní moc proto-metalově.
[38] (samas - Mail ) Vloženo 24.01.2010, 21:20:51 x
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?
PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!

Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.
AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!
*




