AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

úterý, 17. listopadu 2009
Kulaté výročí - oslavy i posměch

Před dvaceti lety se začal viditelně rozpadat celý ten komunistický panák na hliněných nohou. Ne snad, že by se nerozpadal už nějakou dobu předtím, ale od 17. listopadu 1989 to už pak šlo ráz na ráz.
Takže je to dnes dvacet let, slaví se kulatiny, což mi připadá celkem normální, protože proč sakra neuctít datum, kdy začalo tolik změn k lepšímu? Ano, k lepšímu, dámy a pánové, slečny a mladíci. Protože za "totáče", věřte nebo ne, byli lidé zavíráni do vězení za to, že kritizovali stranu a vládu, za to, že se někde pokojně sešli, aby vyjádřili nesouhlas s estabilishmentem. Vážně by mě zajímalo, kolik z těch, kteří dnes tak hlasitě kritizují, by se v té době odvážilo byť i jen pípnout proti režimu... A jestli si myslíte, že bylo alespoň lépe materiálně, tak také nebylo. Spousta zboží byla jen pod pultem, sehnat kakao byl zázrak a na veřejné záchodky na Mendlově náměstí v Brně kdosi barvou (spreje tehdy nebyly) napsal "Přestavba má zádrhel, není papír na prdel!" A měl pravdu. Jistou dobu prostě toaletní papír v obchodech prostě nebyl, snad to byl tajný záměr vlády, jenž měl podpořit prodej novin...
Ano, je docela dobře možné diskutovat o tom, nakolik celý proces pádu režimu ovlivnili disidenti a nakolik lidé, kteří vyšli v listopadu do ulic a na náměstí. Ale pokládám za nemravné snižovat přitom význam toho, že zde byli lidé, kteří měli odvahu se ozvat proti tehdejším mocným (a že to odvahu vyžadovalo!) a posléze v listopadu lidé, kteří šli a nahlas řekli, že už mají komunistů plné zuby. Bez ohledu na to, jestli komunisté předali veslo více či méně dobrovolně, byla to významná doba a zaslouží si připomenutí.
Netvrdím, že vše, co následovalo, bylo dobré. Nastala doba přehmatů, podrazů, korupce, zlatokopectví... Ale tvrdím, že nic z toho špatného, k čemu v dalších letech došlo, nemůže zpochybnit celkovou smysluplnost změny režimu, k níž tehdy došlo. Tvrdím to proto, že mohu nadávat na vládu jak se mi zlíbí, můžu cestovat kam se mi zlíbí, přestože nejsem žádný boháč, můžu si koupit to, na co mám chuť a ne jen to, co zrovna je, a zadek si utírám hebkým toaletním papírem, což oceňuji zvláště když mě zatrápí hemoroidy. Pamatuji si druhou polovinu osmdesátých let a když ji srovnám se současností, pak s plnou váhou prohlašuji, že se mám lépe – stejně, jako většina občanů této země. Proto si to, co se před dvaceti lety stalo, zaslouží připomenutí a úctu a nikoli posměch...

linkuj.cz vybrali.sme.sk



úterý, 17. listopadu 2009 | rubrika: Politika |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (Miky - WWW) Vloženo 17.11.2009, 14:38:53 x
avatar Před dvaceti lety mi bylo osmnáct. Pamatuju si revoluci i dobu před ní velice dobře. Jakožto tajně skautující a věřící člověk jsem několikrát dostal od komunistů nepříjemný políček (i když nic velkého ,to nebylo). Pád režimu jsem velmi vítal a nadšeně se účastnil všech možných demonstrací. Porovnám-li co bylo dříve a co je teď ,vidím to taky jako změnu k lepšímu ,rozhodně se ale nedá říct ,že bych byl ze současného zřízení nějak nadšenej. V určitém smyslu je mocenský systém v kapitalismu mnohem rafinovanější ,než ten předchozí. Tím ,že nás dnes hned za všechno nezavírají ,vytváří jakousi iluzi svobody ,ale náš skutečný vliv na rozhodování je minimální. Dobře to vystihuje citát Václava Bělohradského : „Za fašismu a komunismu musel člověk mlčet ,protože vždycky někdo poslouchal. Dneska můžeš říkat co chceš ,protože stejně nikdo neposlouchá.“
Co říci na konec? Sedmnáctý listopad uvnitř sebe slavím i já a každý dokument v TV ve mně rozehraje struny vzpomínek ,když se ale rozhlídnu kolem sebe ,jsem stejně nějakej otrávenej.

[2] (Kojot - WWW) Vloženo 17.11.2009, 15:14:17 x
avatar Miky, to je pochopitelné a když jsem článek psal, ten citát od Bělohradského mi naskočil taky. Současný stav věcí má k ideálu věru daleko, ale kdybych si měl vybrat mezi životem v tom, co je teď a životem v osmdesátých letech, tak je moje volba prostě jasná. Osobně navíc věřím tomu, že lidé pořád ještě mají šanci měnit věci, jen by si měli víc věřit...

[3] (Irwiuss ) Vloženo 17.11.2009, 18:29:01 x
avatar Jsem zatraceně rád, že sem se narodil do týhle doby. Mám přístup naprosto ke všemu, co chci-ke vzdělání a informacím, jaké chci, k lidem, ke kterým chci, ke zboží a názorům, které chci. V naší zemi je pro běžného člověka příjemné životní prostředí. Díky bohům(Bohu) zato. Moc neremcám, protože nechci přivolat "zajímavé časy", jak by řekli Číňané.

Ale něco by se přirozeně změnit mohlo. Demokracie v současné podobě je svinstvo(morální) všude na světě. Pamatuju si takovej jeden citát. Řek ho nějakej trochu ujetej americkej zpěvák v ruském deníku Metro, když se ho zeptali na jeho názor, co se týče demokracie v Rusku: Vaší zemi teď vládnou gangsteři napojení na narkomafii? Vítejte na Západě!

[4]Lež zůstane lží, blábol blábolem... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.11.2009, 19:11:51 x
avatar ..svinstvo svinstvem. Rudé nebo modré...Musím říci že jsem narazil na několik výborných filmů o "socialistické praxi" a bylo to opravdu otřesné...doporučuji Trestný prapor, například...Myslíte si však že je dobré vytlouci klín ještě větším klínem? Vítejte tedy mezi fanoušky Guantanáma a Abu Ghraib, Bushe a Palinové, mučení a svinstev, a doufejte, že nedojde časem i na vás. Ale znáte to o tom setí větru a sklízení bouře, že? Takže nedojde li římo na vás, nebojte, ti co jsou vražděni, vyhlazováni a mučeni dnes to spočítají když ne vám, tedy vašim potomkům, a to je bohužel nejen zákonité ale i logické. Jen škoda že s vámi zařve i nemálo slušných lidí, ale to už jsou dějiny. Žádný komunistický ani fašistický diktátor včetně Stalina, Hitlera, Pol Pota a Pinocheta s Mussolinim dohromady ještě neměl možnosti jako dnešní hlavy USA, Číny, Ruska...a ještě nikdy nebylo takové nebezpečí jako dnes díky ussákům, že se kormidla chytí teokracie, proti níž byla španělská inkvizice partičkou něžných tragédů, gestapo spolkem nedouků, a NKVD trapnými amatéry...

[5]Ještě poznámka.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.11.2009, 19:16:31 x
avatar ,nedávno jsem měl řeč s kámoši z USA, mají dobrý postřeh, neb jsou mnohem praktičtější a inteligentnější než většina českých adorátorů amisvinstev - optali se mne - "Čím to je že námi evropané pohrdají a zbytek světa nás nenávidí?" Odpověděl jsem oním okřídleným rčením o setbě a sklizni, jež si může každý přečíst v Bibli...a pak se optal zda Srby počítají mezi evropany? A to je jak říkám, ještě ta slušnější, inteligentnější a vzdělanější část této populace. A nyní můžete modře blábolit....

[6] (Miky - WWW) Vloženo 17.11.2009, 19:39:29 x
avatar Doufám ,že mě Veverko nepočítáš mezi ty modré ,protože to bys mě urazil. Ódéesku nemám rád a o Americe si myslím přibližně to samé co ty. Nejsem ,ale zas takový hlupák ,abych neviděl ,že míra svobody je přeci jen o něco větší než dříve. Jsem například pravidelným čtenářem anarchistického časopisu A- kontra ,který se dá volně koupit i v některých stáncích. Podobný časopis ,který zcela otevřeně kritizuje politické zřízení by za komančů ,koloval jen těmi nejskrytějšími cestami a jeho vydavatelé by brzo skončili v base. A o tom žádná.

[7]To mám také na mysli... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.11.2009, 20:21:43 x
avatar ..stačí se kouknout jak s anarchistickými námořníky kdysi zatočil Lenin. Ale nějak se dnes zapomíná, že Pol Pota drželi u moci amíci, a že nebýt vietnamců vládl by dodnes. jako bývalý tramp jsem byl taky dopst šikanován, navíc křesťan...s tím co se děje nyní např v Srbsku či Iráku ve jménu "svobody a demokracie" se to myslím srovnat nedá že? Koukni na Seattle, např. proti těmto hochůmkteří byli schopnui zmlátiti procházející - nikoli demonsrující holku až k potratu - jsou tehdejší příslušníci PP SNB fakt chudáci... Osobně mám za to že na 20 století se jednou bude vzpomínat jako na dobu masakrů a nejhorších hnusů, ale na tom maj svůj veliký podíl i Nixonové, Carterové, Pinochetové a Hitlerové. Jsem o to více zvědav jak se bude jednou hodnotit etnické čištění Balkánu od křesťanů pod americkou taktovkou a genocida arabů...a k listopadu - oslava lži (co jiného byla tzv. smrt studenta Šmída),zla a pokrytectví si nic než pohrdání a výsměch čestných lidí nezaslouží...a abych byl kokrétní, vztahuji to i na jiné oslavy režimů předchozích (např. tzv. "Vítězný únor", atd.) a nepochybně to budu vztahovat i na oslavy režimů jež po této prohnilé šaškárně zákonitě přijdou (a myslím že pak budeme po Republice Václava Havla I. ještě prstejčkem hrabat, podobně jako naší dědečkové). No a pro čtenáře A kontra - myslím že bys mne moh zařadit mezi příznivce teologie osvobození - a myslím že jméno Msgre. Romero ti něco říká, a nebyli to komouši kdo jej zavraždil, tolik k tomu...

[8] (gert - Mail ) Vloženo 17.11.2009, 20:24:21 x
avatar coby dvacetiletý student jsem byl samozřejmě v centru olomouckého dění. Takže nostalgická vzpomínka na mne taky padla. Byl jsem si připomenout atmosféru a před chvilkou zkončily zprávy. To je zajímavé, jak jsou ti reportéři servilní - jestli to mají zapotřebí, tak násilně národ přesvědčovat, že se toho tolik zlepšilo, nejsou fronty na banány a regály jsou plné jogurtů (ale maso a mlíko bylo tehdy úplně o něčem jiném, že)a můžem si říkat co chceme (ale jen o komunistech)?
Když jsem dojel v devětaosmdesátém před vánocema domů, táta mi říkal: nevěř, synku, že by se něco změnilo. Jsou to pořád ti stejní lidi. Když byla pak jmenována nová vláda, vzpomněl jsem si na to a pak ještě mockrát. Ivan Langer, kurnik, ten se chytil příležitosti. Demokracie? To jeko že 45% lidí rozdělí hlasy nějakým slibotechnikům, kteří pak hlasují, jak jim strana přikáže nebo lobisti zaplatí?
Já nevím, Kojote. Nemám se až tak špatně, to ne. Za tyhle názory mě nikdo nepronásleduje, ale vím, že to není to, co tenkrát lidi na náměstích čekali a chtěli. není to ani to, co jednostannou reklamou masírovaní lidi zvolili při referendu o EU. A nemá to tendenci jít k lepšímu.
Není na čase, aby přišla další revoluce? Nesejdem se za rok na náměstí?

[9]Miky... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.11.2009, 20:29:44 x
avatar ..jsi li co myslím, za komoušů bys dostal gumovým federálem, nyní před Miladou schytáš ocelovým teleskopem...a nevzpomínám si že by fízlovali např. veškerou telekounikaci (i když nepochybuji že kdyby se dneška dožili tak by to provozovali stejně jak jejich čínští soudruzi). Hlavně že si koupíš časopis...nenech se vysmát...sám víš jaký problém je dnes ze dne na den zastavit jeho vydávání a začít šikanovat autory. LAe proč to dělat, když je to užitečné, hoši co se kolem toho točí si sami nabíhaj na policejní monitoring, že? Ono - už Konfucius správně rozpoznal - že dobro lidí není otázkou politiky, ale osobní morálky a charakteru...čili spíše osobního postoje než nastavení pravidel společnosti. Obává se že z tohoto pohledu je anarchismus zkrátka jen jednou z cest vedoucích nikam. Ale respekt k tvýmu názoru, aspoń musí říci že nejsi tupá, zbabělá, pokrytecká stádní ovce (ideální občan rudého, hnědého i modrého režimu)jako většina zdejších OVČANŮ...

[10] (Kojot - WWW) Vloženo 17.11.2009, 21:20:15 x
avatar Vewiurrko, nepřekvapils. Nicméně sám sebe usvědčuješ z omylu, protože můžeš psát tyhle výlevy a nikdo ti v tom nebrání. A to s vilou Milada je ale fakt komické. Zde: http://www.kojot.name...vnanost.php - jsi o anarchistech napsal, cituji:
"..Na ulici zbyli roztrhaný maskáče,
dredů chomáče,
prázný lahváče
rozmlácený okna, výlohy i mekáče!
Tohle si někdo konečně šeredně odskáče..
Pustil bych na ně místo policie jako na Rusi nebo v Izraeli - armádu - a to bys viděl hochu pak ten hukot..."
a
dále pak:
"..ale nastěhovat se do cizího domu, vymlátit cizí prodejnu, ukrást cizí auto a podobně to jsem fakt jaksi nepáchali. Mám za to že má práva končí tam kde začínají práva druhého. A vůči netoleranci je třeba být co nejnetolerantnější. Jinak se rozšíří tak že skončíme tak jako jugoslávci.."
no a teď operuješ s Vilou Milada. Fakt k smíchu. Jenže jsem tady já a mám dvě hodně důležité vlastnosti: paměť a důslednost v myšlení. Což mne, uznávám, činí nebezpečným, zvláště pro ty, kteří si protiřečí...

[11]Veverko, (Miky - WWW) Vloženo 17.11.2009, 21:44:36 x
avatar dávám ti za pravdu v tom ,že A-kontra dostupné na stánku o skutečné svobodě zas až tolik nevypovídá. Jak už jsem se zmínil v prvním komentáři současný mocenský systém je ve své kontrole společnosti rafinovanější a tím ,že proti všemu hned tvrdě nezasahuje vytváří za prvé iluzi svobody ,za druhé nechává to vyhnít a utopit v pocitu marnosti (viz. Můžeš říkat co chceš a stejně tě nikdo neposlouchá). Řekl jsem taky ,že jsem otrávenej a tak teď připojím ještě jeden citát ,který mi mluví z duše ,tentokrát od Ivana Martina Jirouse „Magora“ : „Pokud jde o ten minulej režim ,tak s tím jsem to myslím vyhrál. Pokud jde o ten současnej režim ,tak na rozdíl od toho minulého nemám nejmenší tušení jak by se proti tomu dalo bojovat. Myslím ,že ten pseudokapitalismus ,ta globální nadvláda peněz a blbosti ,ta pseudokultura ,těch takzvaných celebrit a tý obecný zhovadilosti útočí na všechny smysly kohokoliv. Nemůžu říct ,že bych s tímhle režimem prohrál ,protože s ním nebojuju ,ale myslím ,že on vyhrál nad náma nadevšema.

[12] (Kojot - WWW) Vloženo 17.11.2009, 21:56:56 x
avatar Miky, nepřipadá Ti trochu hloupé obhájovat sebe sama před očima fanatického hlodavce? Existují prostě lidé, kteří si lidi zařadí do černo-bílých škatulek, pak si do nich něco naprojikují a pak na ně útočí. No, a Ty vyskakuješ z té krabičky jako čertík a voláš: Já sem nepatřím! Já patřím do té bílé! Tohle přece nemáš zapotřebí. Vewiurrka nebojuje ani s Tebou, ani se mnou ani s nikým jiným skutečným. Válčí jen s přízraky své vlastní mysli.
http://www.wikiwak.com...s_Monsters

[13]Kojote (Miky - WWW) Vloženo 17.11.2009, 22:11:20 x
avatar Nevím přesně proti čemu Veverka válčí ,ale když mě někdo nařkne ,že modře blábolím ,tak to opravdu z té krabičky vyskočím. Je to hloupé? Možná. Holt nejsem dokonalý.

[14] (Kojot - WWW) Vloženo 18.11.2009, 10:42:26 x
avatar Miky... napíšu o tom asi článek...

[15] (Andre Sanchez - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2009, 11:35:19 x
avatar Tak jsem si včera zašel na lampiónový průvod. A dostala se mi do rukou informace o zajímavé iniciativě. Viz. ...ttp://www.inventurademokracie.cz
Mimo jiné mne příjemně překvapilo prohlášení studentů od kterých jsem spíše čekal nekritické odsouzení minulosti, ale opak byl pravdou. Ostatně viz můj odkaz.

[16] (Kojot - WWW) Vloženo 18.11.2009, 11:47:35 x
avatar Andre, díky, podívám se.
Miky - viz http://kojot.name...-fanaticich.php

[17] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.11.2009, 12:33:49 x
avatar Největší problém Čechů v demokracii spočívá v jejich utkvělé představě, že tu je nějaký "režim", který plánovitě vytváří jakousi organizovanou iluzi a stará se o to, aby "člověk nemohl nic ovlivnit." Češi pořád ještě nepochopili význam občaské společnosti, kde když prostě někdo svým mluvením (psaním) přesvědčí sto tisíc lidí, tak je přesvědčí, a těch 100 000 není žádný velký bratr ani aparát, ale sto tisíc občanů, jednotlivců.
Mimochodem, pokud Bělohradský nechápe, že má právo hodit při volbách lístek do urny, stejně jako se svými názorově spřízněnými přáteli založit politickou stranu a sám kandidovat... no, on je prostě asi fakt totální parodie filozofa.

[18] (Kojot - WWW) Vloženo 20.11.2009, 13:08:07 x
avatar Allegore, to není tak docela pravda. Tady nejde o nějaký režim, který by něčemu bránil tak, jak to dělaly totalitní režimy, zato zde však hrají roli dva důležité faktory. Jednak lidé samotní - jsou vůbec s to pochopit význam občanské společnosti? Nejen u nás, ale i jinde v demokratickém světě. Nebo se jedná v velké části o masu snadno zmanipulovatelnou marketingovými strategiemi? A pokud někdo chce něco změnit, jaké má reálné šance? Ano, může založit stranu, ale nestane se pak otrokem nutnosti užívat stejné marketingové strategie, jako jeho političní protivníci? Navíc, aby mohl změnu skutečně prosadit, nestačilo by se jen dostat do parlamentu, ale mít tam také nějakou váhu... Je to nemožné? To asi ne. Ale je to tak snadné, jak jsi to napsal? Poukazuji, že tak snadné to asi fakt nebude.
Druhá záležitost se týká toho, nakolik jsme ještě pány svého osudu ve světě korporací a institucí, jako je EU. Opět to nevidím pouze černě, ale je fakt, že je třeba brát to v potaz.
Neboli - jako filosof máš pravdu, jako praktik bys asi zjistil, že prosazení změny je pěkně tuhý oříšek...

[19] (Miky - WWW) Vloženo 20.11.2009, 23:51:49 x
avatar Hodit při volbách lístek do urny ,to je snad jediná věc ,která je nám dopřána. Ale co v období mezi volbama? máme šanci odvolat politika ,který nedodržuje své předvolební sliby a směje se nám do obličeje? Čte někdo naše petice? Zajímalo někoho ,že většina občanů nechce radar? Ne ,kamarádi ,já jsem prostě otrávenej . Jsem rád ,že máme demokracii ,ale chtěl bych ,aby byla trochu demokratičtější ,zatím mám pocit spíše takové demokratické parodie.

[20] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 21.11.2009, 22:43:40 x
avatar Kojot: Nikdy jsem neříkal, že je to lehké, ani, že demokracie nefunguje ideálně. Ale za tu masu lehko zmanipulovatelných hovádek prostě těžko někdo může a nikdo s ní taky nic neudělá. Pochopitelně, že vždycky může demokracie fungovat daleko lépe. My máme za sebou 40 let bolševismu a to se oproti západu musí někde ukázat, zatím se pořád učíme, jak se "dělá" demokracie a občanská společnost, nějakou domu nám to určitě bude ještě trvat, věřím ale, že za další generaci budeme na tom po této stránce podstatně lépe a i když samozřejmě stále plno věcí nebude fungovat ideálně a dalších plnoc bude fungovat vyloženě špatně, popř. nefungovat vůbec, staneme se "normální" západní demokracií, o níž platí, že je pořád nejlepší ze všech dosud objevených špatných systémů.

Miky: Základní pravidlo francouzského Bonapartismu Napoleona III.: Když chcete o něčem absolutisticky rozhodnout, vyhlašte referendum. Volíme si jednou za 4 roky parlament a jednou za 2 roky třetinu senátu, do toho krajská zastupitelstva a místní samosprávy. Mimo to máme systém práva v čele s ústavním soudem, který by měl (a troufám si tvrdit, že zrovna ten funguje poměrně dost dobře) zajišťovat trvání základních státotvorných principů, ústavy. Kdyby se měl stát ve všem řídit peticemi a referendy masy, jednalo by se o nejrychlejší cestu do nové totality. Vždycky přesvědčíš daleko spíš nějakých pět milionů "lůzáků" než třeba i deset lidí, kteří aspoň trochu tuší, o co jde. To je princip nepřímé demokracie.

[21]Allegore (Miky - WWW) Vloženo 22.11.2009, 07:42:59 x
avatar To ,co říkáš není tak úplně pravda. Naopak myslím ,že o již zmiňovaném radaru vláda rozhodla absolutisticky a k referendu nedošlo ,právě proto ,že věděla ,že by ho občané odmítli.

[22] (Kojot - WWW) Vloženo 22.11.2009, 12:35:38 x
avatar Allegore, rovněž jsem přesvědčen, že demokracie je nejmenší zlo, jen jsem chtěl říci, že ten pocit bezmoci, který někteří lidé mají, chápu a že je založený na skutečně existujícím stavu věcí.

[23] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2009, 15:40:05 x
avatar Miky:
Rozhodla vláda, o jejímž složení (resp. o její existenci, tedy o podpoře v parlamentu) rozhodli voliči ve volbách. Ty vlády, co o radaru jednaly, byly dvě: jedna vedená ČSSD a druhá ODS. Pokud jsi jejich politikou zklamán, vol příště jinou stranu. Demokracie neznamená jednodušše "vládu většiny", protože to znamená "mob rules", tzn. vládne ten, kdo dokáže udělat lepší kampaň k záležitosti, do níž průměrný občan absolutně nevidí. Tahle politika referend je jak jsem psal nejjednodušší formou totality a především naprostým politickým alibismem: Jakešovým "lid, lid si to žádá."

[24]Allegore (Miky - WWW) Vloženo 22.11.2009, 18:50:16 x
avatar Tohle by mohla být mezi námi nekonečná debata ,která by k ničemu nevedla. Já mám prostě jen pocit ,že Jakešovi , stejně jako Topolánkovi ,nebo Paroubkovi vždycky houbelec záleželo na tom ,co si lid žádá a docelo mě to štve.

[25] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 23.11.2009, 13:25:14 x
avatar Ale politik je od toho, aby razil svoje stanoviska, ne reprezentoval "hlas lidu." Lid rozhoduje, jestli je s politikem spokojen, tzn. jestli ho zase zvolí v dalších volbách. Problém našich politiků, jmenovitě Paroubka, spočívá naopak v tom, že on se už ničím jiným než vývojem preferencí neřídí.

[26]Miky... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 24.11.2009, 21:00:28 x
avatar ..dobrý...3:o)))= A co se tejče kojotího rytí, co nám do něj? Anarchisty zrovna nemusím, ale tisíc anarchistů raděj než jeden modrý vylágrovaný mozek...

[27]Milý Kojotku.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 24.11.2009, 21:01:31 x
avatar ..ZLO, LEŽ A POKRYTECTVÍ SI NIC JINÉHO NEŽ VÝSMĚCH A OPOVRŽENÍ NEZASLOUŽÍ. HOWGH!

[28]Miku.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 24.11.2009, 21:02:44 x
avatar ..mezi náma co říkáš na tu básničku?

[29] (Kojot - WWW) Vloženo 24.11.2009, 22:25:55 x
avatar Vewi, kdybych měl tu moc, poslal bych Tě strojem času o třicet let nazpátek a pak bych se koukal, jaký bys byl hrdina... :)
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*