AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

pondělí, 19. října 2009
Žoldnéř a markytánka aneb O archetypech mužské a ženské prostituce

Je mužským ekvivalentem prostitutky homosexuální prostitut či snad heterosexuální gigolo? Tvrdím, že nikoli. Uvidíme, že muži, uchýlí-li se k obchodu s vlastním tělem a duší, tak činí nikoli v rovině venušinské nýbrž martické...
 
(Text tohoto eseje vychází z knihy Jozefa Kariky Zóny stínu. Jednotlivé citace a parafráze nejsou, v zájmu plynulosti četby, doplněny odkazy, ale pro čtenáře by nemělo být problémem příslušné pasáže v knize dohledat.)

 

Podívejme se nejprve na archetypální pozadí ženské prostituce. Nejprve je třeba podotknout, že mám na mysli prostituci tak, jak ji známe dnes, nikoli prostituci chrámovou, která ve své čisté podobě měla výrazně sefirotické, tedy čisté a nepokřivené, rysy. V současném období je v sexu přítomna téměř výhradně klifotická, tedy zvrácená, stínová, podoba Venuše. Vládcem silové anti-zóny Venuše, popisované jako krásný, ale pod povrchem jedovatý, přeslazený svět, je Kedemel. Na první pohled tento démon, spodobněný jako vysoká štíhlá žena s dlouhými zlatými vlasy ve splývavých zelených šatech, nepůsobí nebezpečně, ale jeho působení vyvolává intenzivní melancholii. Zaměřuje se na všechno nevyrovnané a neukončené v souvislosti s bývalými milostnými vztahy a je přítomný v sexuálním aktu. Vlastní přístup ženy je pak buď signován démonem Chašmodajem, vládnoucím silové anti-zóně Luny, nebo Lilith, vládkyni Země (Malchut). V prvním případě se jedná o klasickou prostituci, kdy žena spíše pasivně nabízí své tělo jako nástroj ukojení mužského chtíče. Působení Chašmodaje se projevuje pocity bezcílnosti, šedé skleslosti, tíhy, dezorientace, absence středu. Typickým je pro Chašmodaje regresní vývoj, tíha, směřování ke hmotě, rozklad. V případě druhém, kdy ženě vládne Lilith, máme co do činění s dominami vampyrizujícími mužskou energii. Charakteristická je především psychologická krutost s relativně malým podílem fyzických zásahů, kdy muž vystupuje v roli poddajného zvířete. Vše, co bylo řečeno, se týká především žen, které nemají popsané archetypy vnitřně zpracované. U klasických prostitutek jich bude, soudím, většina. U domin je otázkou, nakolik jsou si ve své většině vědomy středu, ale jsem nakloněn věřit tomu, že procento sebe-vědomých domin bude výrazně větší než procento sebe-vědomých lunárních prostitutek (v takovém případě bych je zval kurtizánami). Dalším výrazným archetypem prostitutek je Gawegudon, protigénius Štíra, v jeho ženské podobě. Gawegudonův vliv se projevuje nejčastěji zuřivostí, vulgárností, pýchou a perverzností.
Říká se, že prostitutka nabízí-obětuje tělo a chrání si duši (v protikladu jeptišky, která prostituuje duši a chrání si tělo), ale je třeba konstatovat, že protiklad duše a těla je jen zdánlivý, ve skutečnosti je duše s tělem neoddělitelně spjata, a je-li tedy prostitutka pod vlivem výše popsaných sil, její duše je vystavena příslušným rozkladným působením. Jak jsem již uvedl, domnívám se, že mužská prostituce se řídí v podstatě stejnými archetypy, jako prostituce ženská. U homosexuální prostituce je to zcela zjevné, v případě gigola jsem nakloněn předpokládat, že podléhá (namísto Gawegudonovi) protigéniu znamení Lva (Awmaiah), spojeného s plytkostí a vnitřní prázdnotou.
Závěrem je třeba ještě zmínit Naedise, vládce silové anti-zóny Neptuna, který v sexualitě vede ke spojení narkotických a sexuálních zážitků a je inspirátorem duševní i fyzické prostituce, vykonávané nikoli pro výdělek, ale jako životní styl. Projevuje se zejména tam, kde se prostituce snoubí s drogami.

 

Podívejme se nyní na mužský ekvivalent prostituce, jímž je žoldnéřství. Je zjevné, že má-li muž prodat své tělo i duši mužským způsobem, musí to být způsob aktivní a nikoli pasivní, jako je tomu v případě ženské prostituce. Žoldnéř, jako téměř všichni vojáci, spadá pod vládu martickou nebo případně plutonskou, a – stejně jako v sexu – i ve válce dnes převládají klifotické rysy. Planetárními anti-zónami válečníků jsou proto Barcabel, vládce martické anti-zóny, a Brugel, vládnoucí anti-zóně Pluta. Barcabel se zjevuje jako plamen s červenýma očima a ohnivými dlaněmi, který se mění ve žhnoucí kamenný kvádr. Jeho doménou je ohnivě rudá poušť, monumentální hrad ze žhnoucích kamenů, obrazy utrpení, nesmyslné těžké práce dávající vznik gigantickým útvarům, mučení ohněm, násilí. Energie anti-zóny se formují do obrovského převráceného pentagramu. Dávají moc kdykoli realizovat sex s necudnými ženami a ovládat je; zde vidíme, že se nacházíme v oblasti mužského protipólu prostituce. Barcabelův vliv se vyznačuje agresí, násilím, podmaněním a pokořením cizí vůle. Karika poznamenává, že zvládnutí Barcabelova vlivu je jedním z hlavních úkolů muže, protože z něho plyne velká část jeho nesvobody. Na podrobný průzkum této anti-zóny je potřebná žena, neboť muž mnoho detailů přehlédne, protože jsou součástí jeho vlastní povahy.
Anti-zónou, která zvláště v posledním století významně ovlivňuje válčení, je také anti-zóna plutonská a její vládce Brugel, jenž má podobu gigantického atomového hřibu, v němž se rýsuje zachmuřená hrozivá tvář. Plutonská klifa nabírá podobu nekonečné plochy zastavěné budovami a objekty nacistické architektury, střídající se s vizí vlka pohlcujícího Slunce. Energie klify jsou temné a těžké, chladivé a zároveň ohnivé. Brugel, spolu se solárním démonem Soratem, působí masově. Individualita v jejich působení ztrácí význam. Přeměňují vůli k životu na vůli ke smrti, tj. podněcují hrůzy a utrpení v takové míře, aby smrt a únik ze světa byly přáním většiny lidstva. Zodiakálním protigéniem, v němž se Barcabel a Brugel projevují, je Amiel, protigénius Berana, způsobující revoluce, krvavé převraty a války. Našeptává k násilnému prosazování vlastní vůle a k ignoranci vůle a životních potřeb ostatních.
Každý válečník se musí vyrovnávat s těmito anti-zónami a hrůzy válek, zvláště pak ty, jež se týkají civilního obyvatelstva, svědčí o tom, že většina vojáků těmto silám zcela podléhá. Specifikou žoldnéře, narozdíl od odvedence či profesionálního vojáka, je skutečnost, že se nabízí a prodává, tedy prostituuje. Slouží tomu, kdo platí. Tím získává určitou autonomii. Není chráněn institucemi své vlasti, ale na druhou stranu se na něj nevztahují její omezení, jako je například zápověď zločinů proti lidskosti. Tak jako prostitutka, i žoldnéř riskuje nejen integritu svého těla, ale i své duše. Psychický rozklad způsobený klifotickým působením, jemuž se žoldnéř otevřel, může, zvláště vzhledem k Barcabelově povaze, vést k misogynii, jež se může vystupňovat v otevřené násilí na ženách. Lze předpokládat, že žoldnéř může v rámci uchování vlastní integrity vytěsnit skutečnost, že se prodává, a nenávist k sobě samému projikovat do ženy, jíž přisoudí (skutečné či domnělé) rysy prostitutky. Barcabelův vliv může přetrvávat ve snaze pokořovat druhé. V případě, že se uplatní i vliv Brugelův, není již pro žoldnéře záchrany, neboť se poddá zcela odlidšťujícímu vlivu. V takovém případě již, podobně jako v případě vlivu neptunského Naedise na prostitutku, nejde o výdělek, ale o životní styl zaměřený na rozsévání utrpení a zkázy.

 

Nabízet tělo a brát životy pro peníze. Dvě strany jedné mince, mužský a ženský pól prostituování se. V obou případech člověk utváří svou duši způsobem, který umožňuje, aby se v ní zabydlely příslušné klifotické entity a zahájily postupný rozklad. Na druhou stranu zkušenost prostituování se a přilákání klifotických entit představuje patrně životní zkušenost, jejíž iniciační potenciál může být nesmírný. Jen ji zpracovat...

 

Možná si nyní, milý čtenáři, říkáš: A co já s tím, když jsem nikdy nebyl žoldákem ani děvkou?
A já opáčím: Opravdu? A není tomu spíše tak, že každý z nás se někdy zachoval jako žoldák a někdy jako děvka? Co když jde pouze o kvantitativní a nikoli kvalitativní rozdíl? Není tomu tak, že každý z nás se někdy otevřel silám, jež se v žoldácích a děvkách výrazněji a intenzivněji než v ostatních lidech, ale které patří k univerzální životní zkušenosti všech lidí?

 

Literatura:
KARIKA, J. Zóny stínu. Vodnář: Praha, 2003.

 

Zaujalo? Přečtěte si také:
Ztopořené rakety aneb Kam až jsme to dopracovali...

linkuj.cz vybrali.sme.sk



pondělí, 19. října 2009 | rubrika: Magie, mystika, víra |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 19.10.2009, 09:36:52 x
avatar Mám pocit, že většinuprostitutek/prostitutů žene čistá touha po penězích, do čehož bych popisované archetypy moc netahal. A v mém pojetí běžná prostitutka není reálně hodna posedlosti démonickými silami, ty jí procházejí, občas do ní "kopnou", ale, atropomorfizuji-li je, jí pohrdají a nevšímají si ji.
Poté jsou tu muži a ženy, kteří se chovají takřka jako prostituti, ovšem peníze buď vůbec nepožadují, nebo jim o ně nejde na prvním místě. Mezi těmi se vyskytují lidé, jejichž vnitřní demonium je skutečně neskutečně hluboké, tajemné a děsivé. Zažil jsem, jak se žena, do té chvíle klidná, citlivá, toužící po nežném pohlazení a ochraně, najednou změnila v útočící bestii, vydávající zvuky, o nichž bych vážně neřekl, že dokáže z hrdla vyloudit, a útočící hnána archetypem vášnivé šelmy Lilith ovládající svou kořist, nebo chcete-li menády v extázi trhající lidské tělo zaživa.

[2] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 19.10.2009, 09:41:39 x
avatar Pokud jde o základní paradigma podle Kariky, necítím tak silnou potřebu jednotlivé mocnosti (archetypy) pojmenovávat, ale to nepovažuji za nějaký závažný problém. Spíše bych vypíchl, že se skutečně dívám na prostitutky a prostituty jako lidi, kteří nejsou nikdy schopni vstoupit do kontaktu s démony a slouží jim maximálně jako potrava, proto jsou z hlediska setkání z démonem nezajímaví, což neznamená, že na nich démoni nehodují.

[3] (Catalessi ) Vloženo 19.10.2009, 09:59:14 x
avatar Kojote, znáš nějakou doopravdy, nebo je to celé ad. teoreticum?

[4] (Kojot - WWW) Vloženo 19.10.2009, 11:25:09 x
avatar Allegore, nesouhlasím s Tvým tvrzením, že se zmíněné klifotické "inteligence" o většinu prostitutek nezajímají. On je vlastně "zájem" irelevantní, podstatné je, jestli se skrze ně projevují. Tvrdím, že ano a že totéž platí o žoldnéřích. V této chvíli se o tom ale nebudu přít, jsem rád, že se mi podařilo článek napsat a nemám sílu o něm vést nějakou debatu založenou na tvrzení proti tvrzení.

Catalessi, já jsem se v životě setkal s množstvím různých lidí a jsem typ člověka, kterého si lidé vybírají, pokud potřebují "vrbu" ochotnou naslouchat. Stačí?

[5] (Catalessi ) Vloženo 19.10.2009, 12:20:03 x
avatar Trošku se to rozchází s tím, co jsem z podobných kruhů slyšela já. Zřejmě to bude věcí interpretace, jelikož si na svůj život vydělávám prací, vidím společenskou smlouvu nastavenou jinak, proto ty vojcly a prostitutky tak nějak chápu. Jako sociální patologie na druhou stranu vidím kriminalitu, krádeže, čili braní bez jakéhokoliv plnění.

[6] (Kojot - WWW) Vloženo 19.10.2009, 12:31:17 x
avatar Catalessi, ovšem, že je to záležitost interpretace! Je otázkou, zda je patologičtější brát někomu život za peníze nebo krást, ale to je spíš záležitost morálky. Mně tady nešlo o patologii, ale o nalezení mužského protikladu k prostituci. Vlastně mi vůbec nešlo o sociální patologii, to bych musel celý článek postavit jinak. Už to, že je zařazen do rubriky "Magie" svědčí o tom, že sociální patologie je zde druhotná. Nicméně kladeš zajímavé otázky: Je drogový dealer méně patologický než zloděj, protože na rozdíl od zloděje nabízí nějaké plnění? A tak dále. Zamyslím se nad tím tématem a třeba o něm něco napíšu. Shrnuto: Rozumím tomu, co chceš říci, ale mám pocit, že to patří někam jinam.

[7] (Catalessi ) Vloženo 19.10.2009, 12:35:45 x
avatar Oki, rozumím, avšak co já znám prostitutky, tak všechny nahlížejí jako svůj protiklad klientelu a koukal bys, jaké patologické rysy na svých klientech vyjmenovávají! A jak dlouho o tom dokáží mluvit! Proto mi tento článek připadal trochu jako mužská fantazie, jak jsem nepokrytě naznačila.

[8] (Kojot - WWW) Vloženo 19.10.2009, 12:42:58 x
avatar Aha, no jasně, klient prostitutky je svým způsobem protipól, ale já jsem hledal mužský ekvivalent prodávání se, tedy nikoli spotřebitele dané služby.

[9] (J. K. ) Vloženo 19.10.2009, 16:49:33 x
avatar Kojot: Zaujímavý pohlad - nikdy som nad tym neuvazoval, ale v tej dualite venusa - mars to pride dost logické. Sluzba v akejkolvek silovej zlozke státu je svojim spôsobom prostitucia (to ze sa tu nakladá s tvojim telom a rôzne riziká s tym spojené su kompenzované peniazmi). Ono širšie vzaté je prostitúciou kazdé zamestnanie, no v tom co si uviedol ty je zrejmý aj ten fyzický aspekt.

Catalessi: Čo o nás tie kurvy hovoria?

[10] (Kojot - WWW) Vloženo 19.10.2009, 19:37:29 x
avatar @ J.K.: Díky. Co se prostituování se týče, viz závěr článku - vybral jsem profese, kde je to zcela zjevné, ale ty aspekty jsou všude...

[11] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 06:56:31 x
avatar J.K: Mám-li to shrnout, především pak mluví o tom, že mnoha klientům nejde o sex, ale o pocit moci nad nějakou jinou lidskou bytostí. Ten si zajišťují prostředky, které prostě "nejsou v ceně poskytované služby". Jednoduše nevidím prostituci jako špatnou, nicméně z právního hlediska vidím jako úpadek stav, kdy někdo vstupuje do závazkového vztahu s úmyslem porušit podmínky - tím byl např. předznamenán pád Říma.
Je popisována celá škála jevů, od pasivně agresivních po aktivně: od nechávání holky svlékat se pomalu ve svitu reflektorů auta na mrazu, až po vytahování nožů, řezání nebo pokusů porušit jinak její duševní nebo fyzickou integritu. V soft formě je to dělání věcí jinak než jak bylo domluveno.
Druhá půlka prostě zastává co nejpasivnější (mám-li použít tuto terminologii) formu mužského sexu, lehnout na záda a děvče dělej - to je v ceně a ok, nicméně pokud o tom tyto holky hovoří, neopomenou vyzdvihnout, že je to trochu jinak než ve filmu, kde jsou všichni aktivní kabrňáci :-).
Nejhůř jsou na tom silniční šlapky, bytařky u někoho jiného, lépe jsou na tom holky z bordelů.

Domnívám se, že chrámová prostituce je některými romanticky považována za "čistou" právě proto, že tam nejsou tyto jevy.

[12] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 07:09:16 x
avatar Samozřejmě jsou i opačné případy, kdy holka přismaží chlápka taserem, sebere co se dá a odjede v autě. Co se týče policejních reportů, není toho tolik, jako obětí gangů lehačů (lehnou si na cestu a čekají, až někdo zastaví,v Brně např. tč na kopci z Kohoutovic do Pisárek). Otázkou je, jestli to všichni pak hlásí, že je obrala kurva :-).

[13] (heer ) Vloženo 20.10.2009, 09:02:28 x
avatar "Anti-zónou, která zvláště v posledním století významně ovlivňuje válčení, je také anti-zóna plutonská a její vládce Brugel, jenž má podobu gigantického atomového hřibu, v němž se rýsuje zachmuřená hrozivá tvář. Plutonská klifa nabírá podobu nekonečné plochy zastavěné budovami a objekty nacistické architektury, střídající se s vizí vlka pohlcujícího Slunce."
Nezlobte se, ale tohle mi připadá jako výplod choré mysli.

[14] (titanika - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 09:16:57 x
avatar Catalessi - málokdy se podaří číst pravdu o údělu prodejných ženských, to, cos napsala, by se mělo psát zlatým písmem v rubrikách deníků, co se tváří jakože nastavují zrcadlo dnešnímu světu, přitom je snad společenským kalkulem a poptávkou, aby prostituce byla lákadlem (pro holky). Slyšela jsem jen drobek, smítko. A jako červená nit se od holek, co se nechaly zlákat "svitem šantánových lucerniček" a proklamovaným rychlým přístupem k hotovosti, že mnoha klientům zbytní naprosto něco jiného..chtějí spíše škodit než .. Škodolibé, trapné, sadistické ponižování je zlatým hřebem programu (následně to chlapi komentují, že se to té... vlastně hrozně líbí, ona to chce.., ona si o to přece říká). Zajímavé počtení je co se děje, když je klientů více a když je veřejný dům poblíž koncentračního tábora - viz kniha Sexualizované násilí německých autorek Amesbergerové, Auerové, Halbmayrové, přidajá esej Elfriede Jelinekové není ani moc na závadu..zimomriavky jsou silné a nastoupí úděsné sny a vděk za topolánkovsko-parobkovskou realitu.

[15] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 09:29:52 x
avatar titanika: Díky, doporučenou knížku si zkusím pořídit, neznám - ponižování, to je to správné slovo.

Jinak z právního hlediska platí, že legalizovaná prostituce chrání muže, ale pro ženy existuje mnohem menší systém ochrany. Naopak země, kde stojí prostituce mimo zákon, tvrději postihuje muže, už jenom z toho hlediska, že je snazší přestrojit policistku za děvku a taková volavka za den chytí víc ptáčků (sexuchtivých klientů), než kdyby se parta chlapů z "mravnostního" vydala hledat děvky.
Pak samozřejmě existují země, kde kvete korupce a policie chycené muže krutě podojí - ale to by bylo na delší studie.

[16] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 09:37:27 x
avatar Já jsem pro legalizaci prostituce. Proč by někdo měl vydělávat a neplatit z toho daně? Je to prostě práce, která má svá rizika. Horníkovi v dole taky hrozí zdravotní újma a platí sociální a zdravotní a jeho zaměstnavatel zdaňuje zisk. Dále by legalizace pomohla třeba lékařským prohlídkám prostitutek z hlediska pohlavních chorob.

[17] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 09:38:53 x
avatar Jinak pokud jde o triky s převlečenou policistkou: Koho jako chce ta policistka trestat? Za co? Muže za to, že chtěl vykonat dobrovolnou soulož se ženou? To snad přece ne.

[18] (titanika - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 09:41:30 x
avatar ovšem asi jsem odběhla od původně nastoleného tématu, omlouvám se ;) jen mě oslovila diskuse, mám teď v živé paměti vyprávění jedné dámy o tom, co je schopna napáchat skupinka přiopilých a přikouřených frustrovaných borců z Polska, co přijeli do Práglu na fotbálek a skandování prohrávajícímu týmu je nedostatečně naplnilo..potřebovali ještě něco navíc.

[19] (titanika - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 09:55:20 x
avatar když se vrátím k tomu temnému, co zčásti naplňuje téměř každého a občas to vyleze na povrch a okolí se pak nestačí divit, obecně formy ženského prostituování jsou různé..jednou z forem je prostituce (klidně i bez peněžitého plnění) ženy, která má puzení,touhu, craving zažívat ponižování a neumí si pomoci jinak, než hledáním mimo sebe, mimo svou strukturu, je "na cestě", v sobě uspokojení nenalézá (když se toto tvrzení pojme dvojsmyslně, také může být platné :)) a setkává se pak s rozmanitými druhy ponížení, jak na těle, tak na duchu, přesně tak, jak potřebuje a vyhledává.

[20] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 09:59:28 x
avatar Allegor: jde o to, že trestného činu se dopouštějí oba - ona, že nabízí sex za peníze, on že jí ty peníze dává a požaduje za to sex. Měli jste na střední závazkové právo nebo občanské právo? Tyto vztahy jsou obojstranné a proto je-li něco trestného, pak opět na obou stranách.

[21] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 10:08:17 x
avatar Podle jakého zákona se kdy podařilo člověka navštěvujícího prostitutku postavit před soud?
Ano, ne nějak do podrobna, ale občanské právo jsem zrovna studoval.

[22] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 10:35:24 x
avatar Občanské právo zpracovává právo závazkové, jako teoretický právní konstrukt, proto jsem doporučovala nahlédnout k pochopení formy závazku a obojstrannosti, policistka převlečená za děvku zpravidla tudíž čeká na to, až jí klient předává peníze a zformuluje touhu po sexu -
před soud je ale člověk postaven podle práva trestního, u nás Trestní zákoník nebo OSŘ. Pro neprávníka zní právní analogie poněkud složitě, k pochopení je potřeba znát oba dva prameny. Americké právo bývá někdy nesprávně přiřazováno k Britskému, tudíž precedenčnímu systému práva obyčejového, faktem je, že je mixem mezi kontinentálními právními normami a britskými precedenty.
Podle mne pokud platí zákaz, je zcela spravedlivé trestat ty, kteří poskytují rovným dílem jako ty, kteří požadují. Co se týče drog, pokud je někde nulové množství, je trestán ten kdo oprodává i ten kdo kupuje.

[23] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 10:41:58 x
avatar Ještě citát k tématu, týká se prostituce a USA, kde je v některých státech legální a v jiných ne: Punishments for prostitutes and their customers vary widely from state to state, from 15 days imprisonment and/or $100 fine (Vermont), to 1 to 3 years and/or $25,000 fine (Illinois).Punishments for pimps and brothel owners range from up to 30 days or $200 to 20 years and/or $125,000 fine.

Prostitution is considered by some US governments to be a public order crime, a crime that disrupts the order of a community.It was at one time considered to be a vagrancy crime. As with other countries, prostitution in the United States can be divided into three broad categories: street prostitution, brothel prostitution, and escort prostitution.

[24] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 11:03:37 x
avatar Ano, pokud skutečně policistka počká až jí klient začne předávat peníze a jasně zformuluje požadavek, pak podle zákona o zákazu prostituce ho může zatknout, ovšem ještě jsem neslyšel, že by se někdo takový před ten trestní soud dostal.
Daleko výhodnější ovšem je, aby se policista vydával za zákazníka. To by šlo praktikovat i v případě legální prostituce: jednalo by se o normální černý obchod. Prostituce by se jasně rozdělila na řádně registrovanou živnost a ilegální obchodní činnost, což by znamenalo lepší možnost kontroly podniků nabízejících prostituci, v konečné fázi by to pomohlo i prostitutkám.

[25]Kojote... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 12:37:01 x
avatar ..musím říci, velmi zajímavý pohled! Moc plusově jsi mě překvapil! Má to opravdu dost do sebe, a musím říci že mne to kupodivu nikdy nenapadlo, díky!

[26]Mno.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 13:03:58 x
avatar ..co mohu za sebe říci málokterý chlap má touhu osouložit kdeco. Ale mnoho chlapů má chuť prostě se jednou zvednout ze svého pomyslného křesla, vletět na kvokající slepičárnu vedel a jak to tam mlátit tak to tam mlátit, vše rovným dílem a na jednu hromadu. čili myslím si že prvotním negativním postojem k ženám je u chlapů touha dominovat nikoliv touha osouložit. Porovnám li seznam ženských objektů k rozbití huby a ženských objektů k osouložení u průměrného chlapa je ten první značně rozsáhlejší...no a na závěr ty bytosti jsou podiné, cizí, není tam nějaká jež prostě řevě, mlátí a stříká kolem ní krev? To je totiž nejčastější podoba mužské agrese (žádné atomové hřiby ani letlampy ale prostě uškrcení, rozmlácená huba, rozkopané tělo, případně pobodání - mrkněte do policejních statistik - v těsném závěru je dnes zastřelení). A zajímavé je že je to model násilí uplatňovaný i chlapy proti sobě navzájem. Prostě, nic příliš sofistikovaného. Ono si stačí uvědomit že při naší fyziologické charakteristice svalstva a fyziologickém systému jež se při agresi spustí má i 40 kg rozzuřený střízlík o dost větší sílu a výdrž než i taková mašina jako Fibingerová). Je to tak prostě nastaveno od přírody v mužské fyziologii a psychice, a nijak to není protiženské, spíš to původně sloužilo proti jiným samcům či predátorům a kořisti. Všimněte si např. při nějaké bitce že i universitní profesor je rázem primitivní a vulgární úplně stejně jako pomocný dělník.

[27] (J. K. ) Vloženo 20.10.2009, 13:04:28 x
avatar Cat: dikes za napady, invencia sa cení. To s autom a mrazom mi este nenapadlo, ostatné sedí.

[28]Kojotku.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 13:23:03 x
avatar ..rozhodně jsi trefil jistým způsobem hřebíček na hlavu, neb lancknecht a markytánka k sobě patří jako špína a vši, jako válka a hlad, jako mor a krysy. Nejčastější klient děvky je často právě takový týpek (neb na to má jednak a je bytostný cynik druhak). Nejčastějším plodem války je uvolněná morálka ve vššch ohledech a prostě touha přežít a devalvace lidských hodnot. Jedno jde s druhým ruku v ruce, co koneckonců zbývá ženské která má rodinu vyvražděnou, barák spálený, manžela kdoví kde, má scípnout? Prostě se chytí prvního lancknechta, jde jí totiž o krk. Co zbývá lancknechtovi aby se neuchlastal, neufetoval nebo si nevystřelil mozek z palice? Iluze kterou mu poskytne děvka. Servis kterj umí udělat právě markytánka. A co si budem povídat, dostane za to své a je vlastně mnohem lepší než feldkurát či nějaký podělaný psycholog co by kolikrát cvokaře a bobule potřeboval (soudě dle naší společné známé tento obor studující) spíš po čertech sám... Válka je svinstvo a není nejhorší že ničí města a zabíjí lidi, že kurví vše co je i v tom našem mírovém teplíčku jakž tak snesitelné či dobré, ale že mění lidi v ďábly a ty nechá dál žít a co nejvíce řádit. Vstoupit na cestu do pekel je jednoduché ale vystoupit zpět je velmi těžké a každý kdo to dokázal tím přesto už zůstane poznamenán. A v tom je to fakt stejné s děvkou. No ale jak tak o tom přemýšlím, na druhé straně ses i trochu asi splet, myslím že tím opravdovým mužským protipólem děvky je spíše gangster. Ten si dělá mnohem více co chce než chudák lacknecht, kteréžto povolání popsal geniálně Komenský v Labyrintu - člověk je v něm míň něž hovado, míň než dárce orgánů, a zároveň se na malý chvíle prostě může urvat z řetězu a provádět fakt cokoli, jako zlá zuřivá a nenávistná šelma. Myslím že je to taková houpačka že pokud to trvá více roků tak to prakticky nemůže normální lidská mysl přežít ve zdraví. Někdo už pak neumí žít jinak, jinej se raději zabije než by to i zkusil, uchlastá, dá k zločinu (ale i tam je vždy někým kdo mezi opravdové gangstery zkrátka nepatří)...toho domku, slušné ženy a poklidného pěstění holubů s kteroužto představou si většina moulů ten zláťák od verbíře bere se myslím nedočká ani 1 z 1000..ne že by nemoh ale prostě toho pokud přežije "kontrakt" tak už toho psychicky není schopnej, a pokud si ty kvality přes který by schopnej byl uchovává, rapidně se myslím snižuje jeho šance přežít svůj "závazek"...tak či tak jak jsi správně podotkl, je to cesta do pekel.

[29] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 14:02:32 x
avatar No, pokud je primárním vztahem muže vůči ženě dominance, kde se pak bere všechna ta milostná poezie, ubírající se skrze staletí i kultury, která zbožšťuje milovanou dívku, vyznávání lásky na kolenou...

[30] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 14:19:24 x
avatar Allegor: No bať že si počká a nahrává si to všechno na kameru! Ad. USA - většinou jde zákazník do jail (krátkodobé vězení, srovnatelné s vazbou), následně zaplatí kauci - ještě rád - a jde ven. Stanovování kauce se řídí podle typů případů, někdy stanovuje až soud, někdy je stanovena už při předběžném zadržení - teď přesně nevím, musela bych nahlédnout do právní literatury, není to přesně můj obor právního zaměření. Jinak není divu, že o tom zákazník nemá moc zájem mluvit, má-li někde práci a rodinu. Prostituka si zase odsedí těch 15 dní a pak jde. Výhodnější je každopádně kasírovat zákazníka, ne?

J.K: No pokud to hodláš realizovat v praxi, tak bacha na tasery, teleskopy a na pasáky :-).

[31] (Kojot - WWW) Vloženo 20.10.2009, 14:34:30 x
avatar Nějak teď nemám sílu na diskusi reagovat. Až mi bude líp, nějak to shrnu. V každém případě díky za komentáře.

[32] (J. K. ) Vloženo 20.10.2009, 14:35:41 x
avatar Cat: jasne, to musis s rozumom - premysliet si dopredu lokalitu ktorú si určíš, byt podla moznosti ozbrojený atd. Nemam vsak skusenost, ze by bolo nutné porusovat dohodnuté pravidlá a pod., resp. pride mi to nefer a zbytocné. Nemalá čast zien (neviem ci len tohto typu), je ochotná nechat sa ponižovat za drobný peniaz, prípadne celkom dobrovolne. Ovela zaujímavejsie je analyzovat, ci su podobné chútky (na oboch stranach) ozaj otázkou psychofyziologického naprogramovania, výchovy, traumy, patológie, kreativity (Foucault), slobody a duchovnosti (Dukes) alebo coho vlastne.

[33] (titanika - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 15:06:43 x
avatar J.K. kreativita...to zní rozhodně líp než trauma či patologie, moc díky!

[34] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 15:28:34 x
avatar J.K.: Jo a Crowley (a Roland Barthes) v tom vidí mystický pocit ztráty sebe sama... (v tom poddání se)

[35] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 16:17:45 x
avatar Catalessi:
Ty víš o tom, že by u nás někdo šel před soud za vyhledávání prostitutek? Já ne. Maximálně dostane pár šupů pokuty a zmizí.

[36] (J. K. ) Vloženo 20.10.2009, 16:46:26 x
avatar Cat: No v Crowleyanskych intenciách by som sa pohyboval zhruba v týchto líniách:
1.) bottom, submisivita, masochizmus, nuit, babalon, hoor-pa-krat
2.) top, dominancia, sadizmus, hadit, therion, ra-hoor-khuit
3.) switch, heru-ra-ha :)
tie korespondencie samozrejme mozno rozvijat, kazdopadne prezívanie dominancie umocnuje zázitok hadita; submisivita zase nuit atď. atď. (elektrické, magnetické fluidum, ob, od,... vsetky tie hluposti)
to je vsak len hra so slovami, nic neobjasnuje.
kazdopadne medzi haditom, plutonsko-martickými obsahmi a pod. je silná väzba. grof v knihe psychologie budoucnosti popisuje psychologický vyskum luxusnych prostitutiek pre najvyššiu spoločenskú elitu v Štátoch, so zameraním, čo od nich títo politici, celebrity, velkopodnikatelia, proste muži moci požadujú. uvádza, ze len v mizivom percente chceli normálny sex, cez 95 percent tušim to boli perverzity (S/M, D/S, psychodramy a pod.). usudzovali z toho, ze medzi schopnostami, aké musí muž v zapadnej spolocnosti rozvinut na to, aby bol spolocensky uspesný a vznikom sexualnej perverzity je väzba, resp. súvis.

[37]JK (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 16:57:43 x
avatar Tos trefil přesně "medzi schopnostami, aké musí muž v zapadnej spolocnosti rozvinut na to, aby bol spolocensky uspesný a vznikom sexualnej perverzity je väzba, resp. súvis" pozoruji to už dávno. Čím prachatější člověk, tím větší mentální hovado a lidské prase. Tím více se považuje za poloboha tím více se jiných chová jako upír ke kusu vepřového. Ted myslím pravičáci začnou hezky hystericky mečet, ale trhněte si... Chudáci (např. naši cikáni) jak sem je poznal mají spíše sklony k primitivizmu a tupé zvířeckosti než kdovíjak rafinovaným perverzitám. Doporučuji film 80 mm...

[38]Allegore... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 20.10.2009, 17:01:15 x
avatar ..potřebuješ li ulovit žrádlo, tak je ti zarůžovélý čmoudíček, romantika a citečky platná jako mrtvému zimník. Mužský hormon číslo 1 který z nás dělá co jsme je testosteron , stačí se kouknout na jeho účinky, a romantické cintání k nim fakt nepaří.

[39] (J. K. ) Vloženo 20.10.2009, 17:32:16 x
avatar Allegore: Oni ale nie su primitívne násilný. Hovädo nabudené testosteronom nedokáze byt naozaj hnusne sadistické - chyba mu k tomu potrebná zdrzanlivost a istá, aj ked pokrivená, forma "duchovnosti", rafinovanosti ducha. Testosteronové hovädo moze znasilnovat alebo byt sadistické hrubým spôsobom (rezanie, mlátenie, elektrický prud, topenie a pod.) V pripade tychto muzov vsak neslo o takéto praktiky (to mozes vidiet skôr vo vojnovom besnení). Osobne takýmito hrubymi formami opovrhujem; skutočne zlý sadizmus co ide pod kožu a rozkladá obet je o niecom celkom inom, vyzaduje inú psychologickú výbavu a vela dobrých vlastností. :)

[40] (Catalessi ) Vloženo 20.10.2009, 18:42:59 x
avatar Allegore, peněžní trest je také forma trestu - pokud s tím někdo nesouhlasí a popře vinu, jde před soud. Opravdu Ti nemíním dělat kazuistiku, právní poradenství atd. zdarma, mám důležitější věci na práci a už jednu právní poradnu zdarma vedu...

[41] (Kojot - WWW) Vloženo 20.10.2009, 19:20:59 x
avatar Jen k Vefce - samozřejmě, že je možné najít spoustu protikladných dvojic všeho druhu. Mně šlo o protiklad k prostituce, kde zůstane jako vlastnost prodávání se. Proto ten žoldák a ne třeba gangster.

Jo - debata se mi líbí, sleduji ji, jen tak dál... ;)

[42] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 19:41:01 x
avatar Nebojte se, za prostitutkou jsem v životě nebyl, neplánuji to, tudíž žádnou právní radu nepotřebuji. A nepůjdu za prostitutkou, ani když bude prostituce legální.

C.K.: Kde jsem psal o sadismu?

[43] (Kojot - WWW) Vloženo 20.10.2009, 20:55:32 x
avatar Allegore, smím se zeptat proč?

[44] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 20.10.2009, 21:36:23 x
avatar Z několika důvodů:
1. Přišlo by mi ponižující platit za sex.
2. Jednalo by se o sex bez citového, duševního a duchovního cítění vůči dané ženě.
3. Hrozí přenos pohlavních chorob.
4. Nemám peněz na rozhazování za ptákoviny (doslova).

To jsou tak asi ty hlavní.

[45] (Kojot - WWW) Vloženo 20.10.2009, 22:20:37 x
avatar Allegore:
ad 1) - otázka zní opět: A proč? Platit třeba za masáž by ti taky přišlo ponižující?
ad 2) Pokud nemasturbuješ, tak ok. Pokud ano a činíš tak s citovým, duševním a duchovním cítěním vůči sobě samému, tak ok. Jinak...
ad 3) Existují kondomy.
ad 4) Ano, to je rozumný důvod.
;)

[46] (J. K. ) Vloženo 20.10.2009, 22:40:56 x
avatar Allegor: tými štyrmi bodmi si mohol začat, ušetril by si mi čas na čítanie tvojich uvah o prostitutkach. :)
Celkovo ste tu - týka sa chlapov - obzvlášt vhodná parta na takúto debatu: vewiurka má z frustrácie nutkanie rozbit im lebky, allegor so ziadnou nebol lebo by sa z toho asi po*ral, mne prišiel catalessin nápad s trápením mrazom ako dobrá invencia na tohtoročnú jeseň a kojot to sporadicky komentuje z agonickych stavov.

[47] (Kojot - WWW) Vloženo 20.10.2009, 22:45:20 x
avatar :D

[48] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 21.10.2009, 01:06:58 x
avatar 1. Masáž a sex přeci jenom vnímám subjektivně jinak; jsem poměrně hodně citlivý člověk a sexuální akt bez spojení dvou osob v širším kontextu, i citovém, i spirituálním, mě fakt neláká.
2. Masturbace není sex.
3. Kondom není zas tak tutová ochrana mně by to jako starému hypochondrovi za to strachování se nestálo.
4. Tam je to snad jasný.

[49] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 21.10.2009, 01:15:26 x
avatar Jinak, bavit se u těchto témat o nějakém "rozumném" a "nerozumném" důvodu je podle mě hloupost, jde o vnímání sexuálního života jako takového, jedná se z velké části o emoční záležitost (mimo toho, že je to otázka osobní filozofie), a nemá se tak cenu příliš bavit o tom, jestli něčí důvod je "rozumný." Nejím třeba štrůdl, protože mi nechutná, neposlouchám grindcore, protože mi nic neříká... mám pro to "rozumné" důvody? Nemám. S prostitutkou to je podobně.
Pokud chce někdo navštěvovat prostitutky, prosím, jeho věc, no mě to zkrátka absolutně neláká a nedělám si žádnou ambici stanovovat nějaká obecná morální pravidla sexuálního života.

[50] (Catalessi ) Vloženo 21.10.2009, 07:10:23 x
avatar [36]- více než o korespondence mi šlo o motiv, ale ok, sám říkáš, že je to hra se slovy. V Kingovi a v podobné literatuře je toho spousta.

Grofův výzkum IMHO nic z toho nedokazuje, je to výběrová skupina, podobně jako fakt, že v základních konkursech na striptérky najdeš obyčejná děvčata, ale na špičce je velká koncentrace exotických krásek (Číňanky, Španělky atd.), neznamená, že obyč. holky neexistují.
Logicky mi vychází, že pokud chce nějaký zdravý a úspěšný muž běžný sex, jsou po ruce ženy kolem, které to taky rády - od sekretářek přes kolegyně a milenky. Ti potom nemají potřeby nevěstince navštěvovat, případně si to zkusí jednou za čas a šlus. Naopak perverzní, duševně či tělesně deformovaní jedinci, jedinci, neschopní navázat s jinou lidskou bytostí hlubší vztah a udržet si ho atd., mají potřeby chodit opakovaně.
Dále je to otázka věku, pokud staříkům nestojí, dávají přednost análu obou pohlaví, který je těsnější. Předpokládám, že Grof nepracoval s osobními údaji, to by asi pánové nebyli moc šťastní, tím pádem nelze zjistit, jaké procento úspěšných je to z celku.

[46]Toto téma je tak trochu žumpa a proto není divu, že diskutující mají svou motivaci se v tom hrabat.

[51] (titanika - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 08:51:49 x
avatar ad 46) je dobrý občas prohrábnout žumpu, projeví se stav mysli a žaludku, což není na závadu

[52] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 09:04:22 x
avatar Prečo žumpa? To je zase len názor vychádzajúci z pomerne obmedzeného chápania týchto oblastí ako apriorne patologickych a negatívnych. Spôsobov nazerania je ale ovela viac, nemalý pocet ludí z bdsm komunity (kam sa nepocitam ani nezaradujem) by za zumpu povazovala skôr tzv. normalny sex.
Cat: Konkretne Grof nic nedokazuje. Autori toho prieskumu konstatujú -v jeho interpretacii- ze nezanedbatelne velká cast tychto muzov sa prejavuje danym spôsobom.
Ad. zdravý a uspešný muž a bezný sex - v realite to tak fungovat moze a nemusí. Nemálo zdravých a uspesnych muzov je z bezného a dostupného sexu so všetkým tym zdielaním, citmi a podobnymi banalitami, resp. len ciastkovo dolezitymi vecami (tak ako vsetko ostatné) tak znudených, ze im to nestojí ani za minimalnu namahu. Naopak, kupit si děvku moze byt skvelo osviezujúci pocit. (Nie preto, ze je na to niekto odkazany, ale preto, ze chce, je to zábava, šport, oživenie, čokolvek - kazdý si dosadí svoje.)

[53] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 09:07:47 x
avatar ad 28) extrémně silný zážitek transformuje - možná nastane čas a příležitost vyhledat opak toho zážitku, který nasměroval do pekla, třeba se žoldnéřská duše vrátí do krajiny všedních dní a začne je navlíkat jako korálky :)

[54] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 09:16:28 x
avatar J.K. "skutočne zlý sadizmus co ide pod kožu a rozkladá obet je o niecom celkom inom, vyzaduje inú psychologickú výbavu a vela dobrých vlastností" - o čem je tedy zlý sadismus? je to spíše o velké temnotě v tom konktétním člověku, o velké fantazii, inteligenci a specifických potřebách a vlastnostech?

[55] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 09:23:40 x
avatar titanika: "kvalitu" sadizmu vidim v pomere medzi vynalozenou energiou a dosiahnutým stupnom dezintegracie obete. rozlozit niekoho tym, ze mu odrežeš ucho alebo do neho pustas volty je hrubé a nemusis byt na to nejak rafinovaný clovek. taktiez ho tym mozes síce zlomit, ale nie vzdy rozložit.
naopak, dosiahnut velký stupen dezintegrácie len s minimalnymi alebo ziadnymi fyzickými zásahmi vyzaduje svojho druhu genialitu, nieco ako umelecké nadanie.:) pekny obraz toho je jednanie hannibala lectera s matkou unesenej obete v mlcani jahniat (hlavne v románe) a jeho sýtenie sa rozvratom, ktorý u nej vyvoláva. (pritom je voci nej fyzicky celkom bezbranny). taktiez verím, ze vyvolavat u niekoho celkom vedome a v pokojnom stave mysle rozklad osobnostnej struktury vyzaduje viac "zla", nez do neho v rozbesnení rezat nožom.

[56] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 09:35:32 x
avatar takže spouštěčem je vlastně velká prázdnota pocítěná v určitých místech, která potřebuje zaplnit, v případě páně Lectera hlad po určité chuti který potřebuje nasytit - sycení rozvratem je doplněno specifickým labužnictvím....chce to chlad a odstup vědce zkrátka :)

jinak odlesk archetypu markytánky a žoldnéře spatřuji často, tak často, až je mi to podezřelé, není to snad přirozený odstín lidské nátury?

[57] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 09:44:10 x
avatar neviem, nechcem robit nejaké závery, je to velmi komplexná oblast, máloco je tam jednoznacné.
v tomto zmysle ale ide o vylucenie niecoho v mozgu, nasledné špecifické rozpoloženie a "chut", na ktorej sa dá vybudovat závislost, pretoze je vynimocná a moze pripomínat stav po uzití drogy.
chlad a odstup "vedca" musí byt sklbený s abnormalnou empatiou a vycitením tých správnych miest, kam treba zatlačit; cize to vyzaduje sklbenie dvoch navzajom si odporujúcich rozpoložení.

[58] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 09:52:04 x
avatar chlad a odstup "vědce" - tím jsem myslela možnou obranu proti zvláštním pánům umělcům

[59] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 10:17:08 x
avatar "Nemálo zdravých a uspesnych muzov je z bezného a dostupného sexu so všetkým tym zdielaním, citmi a podobnymi banalitami, resp. len ciastkovo dolezitymi vecami (tak ako vsetko ostatné) tak znudených, ze im to nestojí ani za minimalnu namahu"..určitá zhýčkanost konzumním stylem nebo tedy spíše hladkým plněním způsobuje, že je člověk velmi snadným terčem pro cokoli..co nabídne jinou chuť a jiné stavy mysli, následná euforka a opojení představou "mám to pod kůží" už jen dotváří obecný kolorit, bohudíky za neúspěšné mladé muže :)

[60] (Catalessi ) Vloženo 21.10.2009, 10:51:26 x
avatar J.K.: Myslím, že tento životní styl funguje u mladých mužů, kterým dělá citové zázemí až přespříliš obětavá matinka/babička atd. Dokud to funguje, je to ok - až matička umře a oni se např. octnou ve špitále, tak nevím nevím, jestli je tam přijde navštívit nějaká kurva :-). Však všeho do času, možná se jednou budou moc divit.

Samozřejmě že každá normální emancipovaná ženská bude proti tomuto modelu, poněvadž zajišťuje sexuální a mocenské povyražení pouze jednomu pohlaví (mužům). Myslím si, že i podvědomě, proto to považuju za nebezpečné v tom ohledu, že to vnáší nerovnost a nespokojenost mezi obě pohlaví. Muži pak degenerují, poněvadž mají sex až příliš snadno, stávají se z nich nahraditelné figurky, a ženy se zdokonalují tak, že až o nich někdy zlé jazyky tvrdí, že jsou to chlapi... nebo prostituují a stávají se kapesníčkem na jedno použití.
Nicméně to by bylo na dlouho a nepatří to sem - proti komunitám BDSM nic nemám, jsou-li tam lidé dobrovolně. Já osobně to nepotřebuju a jsem ráda, že jsem našla partnery, se kterými jsem mohla a mohu sdílet i tu důvěrnou složku (důvěřovat někomu).

[61] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 11:12:01 x
avatar cat: ty naozaj povazujes uspokojenie potreby "ked pôjdem do nemocnice" za nejakým spôsobom dôlezitejšie, než uspokojenie potreby sexualnej? iste, je dôlezitejsie v tom, ze je na maslowovej pyramíde potrieb postavené prioritnejsie a treba ho mat preto podchytené.
z toho co si napisala o tom ked pôjdem (resp. diskutovaní chlapi) do nemocnice a nikto tam za mnou nepride mozno odvodzovat jedine to, ze popisovaná potreba zdielana je len maskovanie pre este viac kmenové sebectvo, nez ukojenie napr. sadistickych chutok.
taktiez za tou formulaciou "mozná se jednou budou moc divit" je nadych retoriky resentimentu, aky pozname často u krestanov, nevyrovnaných individuii a pod.
kazdý sa raz mozno bude moc divit, bez ohladu na to co robí a aké su jeho postoje, argumentovat tym mi príde detinské.

titanika: naopak, tvrdím ze posadnutie hodnotou vztahu tak ako sa dnes chápe masovo, je vysledkom podlahnutiu konzumu, nie to, ze prehliadnes istú banálnost vsetkych tychto zalezitosti.

[62] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 11:16:17 x
avatar cat: este doplnok v tom, ze z nejakého pre mna nepochopitelného dôvodu kladies do protikladu fungovanie vztahu zalozeného na vymene penazi a fungovanie vztahu zalozeného na vymene niecoho iného (napr. pocitu bezpecia a pod.). Pritom vsetko co sa tu mení je len forma artiklu, ktorý sa vymiena. Cudovala by si sa, kolko vztahov zalozených na dôvere a zdielaní sa v kritických situáciach s lahkostou rozpadne a naopak - kolko cisto zištných vztahov sa v takychto situaciach ukáze ako ovela funkčnejších.

[63] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 21.10.2009, 11:22:54 x
avatar No, jestli jsou pro tebe peníze a citový důvěrný vztah jen jiný výměnný artikl, tak si to tak ber, co já s tím.

[64] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 11:23:52 x
avatar Allegor: Nič s tym, diskutujeme. V čom okrem vymenneho artiklu je teda rozdiel?

[65] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 11:28:26 x
avatar tos napsal dobře ..prohlédnout jistou banálnost všech těch záležitostí.. počítám Oněgin to měl taky tak ňák ne?
ale je pravdou, že banalita a nuda se vkrádá, což nikdy nevede k dobru, a je zapotřebí vymyslet dobrou self-defence, třeba i tak, že si člověk zakoupí osvěžující záležitost (u mně funguje naštěstí parfém - ten pouze tiše voní :))

[66] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 11:30:29 x
avatar titanika: nie, sartre :)
ale ved parfém, láska, sadistické vybitie, nevera, svadba, lietadlo, ostrov, to sú už len premenné.

[67] (Catalessi ) Vloženo 21.10.2009, 11:42:35 x
avatar J.K.: To musíš vědět Ty sám :-).
Ad. formulace, no to snad ne, sentimentální a nevyrovnaná :-). Je zajímavé slyšet právě toto od obhájce sadismu, přelétavosti a podobných prkotinek. To mi prozářilo den.:-)

[68] (Catalessi ) Vloženo 21.10.2009, 11:56:16 x
avatar [62] - není to v protikladu. Kupovaný vztah nemá takovou intimitu, jako přirozený dobrovolný. Ano, vztahy se rozpadají a tyto rozpady mají vždy nějakou příčinu - právě nedostatek vzájemného citu, sdílení, tolerance, ochoty vyjít druhému vstříc a chápat věci realisticky (nemít nadnesené nároky) apod. Kdysi někdo napsal, že se dobře pozná člověk, zvyklý stolovat sám - nepodá nikomu mísu nebo naběračku. Lidem, kteří jsou zvyklí žít v páru nebo s někým, resp. rodičům dětí většinou nemusím moc vysvětlovat takové ty primární zásady, že se na schůzky chodí včas, když se na něčem domluvíme je třeba to dodržet apod. V globále se mi s nimi lépe jedná, dokáží se na sebe podívat s trochou sebereflexe. Tristní zkušenosti mám s klienty, kteří jsou osamělí a nerozvíjejí své sociální dovednosti. Zpravidla se tím dostanou do potíží a nechápou logický sled příčin - propadají následně bludům a ano - společnost to pak stojí obrovské peníze.

[69] (titanika ) Vloženo 21.10.2009, 11:57:10 x
avatar vypořádat se s banalitou a přijmout ji..je pro mě znamením určité morální kvality člověka (byť to zní asi srandovně)..v tom smyslu horuji pro přístup Čapkův - jak ten měl vlastně docela obyčejně rád svou ženu, svého psa, svou zahradu..i když ho čas od času museli každý zvlášť a všichni dohromady neskutečně otravovat :). Každý si můžeme vybrat, zdali nás banalita a afektovanost dnešní reality otráví a my si zvolíme "osvěžení", nebo si v té obtěžující banalitě najdem část sebe a nesnesitelnou lehkost bytí budem brát s rezervou, když o ně vskutku v daném okamžiku nejde.

[70] (Catalessi ) Vloženo 21.10.2009, 12:01:46 x
avatar Líbil se mi takový ten severský vztah mužů k ženám, kteří vyhledávali divošky - neboť pro ně představovaly větší výzvu, než jednoduché a pokorné ženské. Právě tak by se dalo předpokládat, že až se oni mladí muži vyřádí na snadných kořistech, ti sebevědomější zatouží po něčem obtížnějším.

[71]Kojote..to máš pravdu s tím prodáváním se... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 16:19:52 x
avatar ..v podstatě jsou fakt oba placení za naprosté využití svého těla. Napadá mne že k etice fakt dobrého lancknechta patří udělat vše zač jsi byl zaplacen a tak jak jsi byl zaplacen. A dále vyrovnat se opravdu ošklivě s tím kdo tě najal a nezaplatil. Dá se něco takové odpovídající najít u děvek?

[72]Jinými slovy... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 16:31:33 x
avatar ..sou lidi co si nechají zaplati a dnes válčí za jednohozítra klidně za jeho nepřítele to platilo tak za renesance či třicetiletý války: To je již dnes fakt minulost. Zaměstnavatelem lancknechta je dnes korporace spolupracující s nějakým státem povětšinou a povětšinou i státem placená a zbrojená a s ním politicky spojená, a ta požaduje jistý životopis (např. představa že současný zaměstnanec Blackwateru před pár lety střílel Rusy v Čečně je mimo). To je asi nejznámější a nejelitnější žoldnéřský spolek dneška. Samozřejmě turbani mají své spolky, ale velká většina jich je dnes vázána a placena velkými státy....nejvíce USA. Je to výhoda, žoldáci se v žádných statistikýách padlých neuvádí, morálku a dovednosti mají vyšší než armáda a daj se použít na kdeco (např. Blacwater dělal ostrahu koncentráků v Afghánu a Iráku a žádný problém s tím ti hoši na rozdíl od běžných amerických MP neměli). Zkrátka, nevím o jediném státu co by zaměstnával děvky (snad krom tajných služeb). Jako děvka máš prachy dopt nejisté, jako žoldnéř po čertech jisté, a pohybuješ se jaksi dost v jiných sazbách, ale fakt je že máš zase velký výdaje, výstroj a trénink fakt není levná věc. Každopádně je o tom hafo dobrých stránek a je to fakt obchod se smrtí v pravém slova smyslu. V podstatě zlaté časy žoldáků nastaly za Bushe díky Iráku a Kolumbii. A bude ještě lépe, myslím...čím více bude třeba nejbohatší vláda světa páchat svinstva jež chce utajit a do nichž by vojáci nešli a leccos by jim za ně i hrozilo. Např. vraždy levicové opozice v Kolumbii včetně zneužívání symbolů Červeného kříže a podobně...myslím že se ještě dočkáme válek korporačních armád. Netřeba chodit daleko, např ve 2. čečenské válce byli žoldáci na obou stranách a v Bosně a Kosovu taky...

[73]Catalessi (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 17:09:30 x
avatar To mi mluvíš z duše, bohužel "divošky" už dnes fakt vymřely. Jak se ti líbí např. Isladské ságy? Tam je takových žen plno..no a zajímavý film - doporučuju fakt všem - zejména moderním pohanům neb je tam fakt leccos se života vikingů a to nikoli v hollywoodské deformaci (pro tu nesnáším např. 13 válečníků - přitom Crichtinova kniha jež byla předlohou je suprovní) - bohužel jde opravdu těžko sehnat - Šarlatová kápě. Podle mne za to ženy nemohou neb takové ženy prostě vychovávaj silní muži a koukni se kolem sebe...na druhé staně je dost pravdy na poznámce jakéhosi sparťana před jakousi bitvou kterému když bylo vyhrožováno "zotročíme vaše ženy" tak lakonicky opáčil "naše ženy by zde mohly klidně stát místo nás"...Já osobně jsem měl to štěstí pár divošek potkat ale řeknu ti, dnes mají kolikrát moc smutný osud sleduješ li jejich další vývoj (cž činím). Taková žena je moc vzácným jevem a je nutno o ni mezi dnešními hyenoidními chlapy pečovat jako o vzácnou orchidej, což právě ty divošky moc těžko snáší. a necháš li je jít věř mi že dříve či později je nějaký degenerát či hyena dostane. Myslím že je to smutnou známkou nezadržitelného úpadku naší civilizace. Ostatně mám teorii že divošku má v sobě krátký čas každá, pouze většina žen se toho zalekne a z lenosti, pohodlnosti, zbabělosti, pokrytectví, sobectví či vypočítavosti (5 hlavních ženských negativních vlastností) ji prostě utlučou, což je škoda a mám zua to že starší kultury by jim to prostě buď netrpěly nebo je v tom aspoň nepodoporovaly. Čímž nic proti ženám - samci jsou na tom dnes ještě o poznání hůř...

[74] (Kojot - WWW) Vloženo 21.10.2009, 17:22:58 x
avatar Vewiurrko, žoldák i děvka dělají to, zač jsou placeni. Pokud jde o pomstu na tom, kdo nezaplatí, od toho mají děvky své pasáky. Z toho, co píšeš, vyvozuji, že pasáci současných žoldnéřů jsou korporace.

[75]Allegore... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 17:25:44 x
avatar máš recht taky si myslím že pokud si člověk umí sehnat kvalitní sex grátis proč platit za atrapu sexu? Na druhé straně fakt jsou lidi co nemaj šanci (postižení atd.) a je to pro ně velikým traumatem a co sem slyšel např v Holandsku maj nárok jednou ročně na služby profesionálky borci co sedí v ústavech pro cvoky což nemylím že je špatnej nápad. Tuším se o tom uvažuje i ve starobincích.

[76]Shrnutí debaty (Kojot - WWW) Vloženo 21.10.2009, 17:25:53 x
avatar Tuto debatu nelze shrnout. To si prostě musí každý přečíst. Děkuji všem diskutujícím za příspěvky, které jsou korektní, k věci, rozvíjejí nadnesené téma a jsou ke čtení. Považuji to za malý zázrak (výkřik do tmy číslo [13] nepočítám, je to výjimka potvrzující pravidlo).

[77]Kojote.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 17:32:35 x
avatar ..to mne nikdá nenapadlo, ale máš fakt pravdu! A dodám - dokáží sedřít kůži z těla mnohem mnohem hůř než pasák...stačí si najít články o tom kolik Blackwater účtoval svým lidem v Iráku za jídlo - za stejné potravinové dávky jako měla běžná armáda...ideál je patrně oškubat, ale ne zcela...

[78]Kojote.. (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 21.10.2009, 17:39:42 x
avatar ...moh by sis stejně posvítit na jiné nešvary dneška (třebas houmlesáci, zadlužování), různý povolání (policajt, nezávislý novinář, manažer, vědec, atd), jejich archetypy, různé pro dnešek typické situace (např dávání úplatku, sprostota mezi lidma, švarcsystém, atd.)a podobně...myslím že je to vděčné téma a našel bys spoustu čtenářů neb psát umíš. Na články typu "Proč jsou xxx totálně mimo" je tvého tvořivého mozku škoda. A navíc s tím se fakt kloudná diskuze očekávat nedá, spíš si lidi pdo tím začnou nadávat - jeden souhlasí, druhej se nasírá.... V podstatě bys tu moh v reakcích na ty témata ze života shromaždovat příběhy lidí sem tam něco probleskne a samozřejmě je li to tvůj prostor což je moh bys je časem dle potřeby i nějak literárně vytěžit třebas...koneckonců můžeš popsat věci cos sám zažívala setkával se s nima jistě jich bude dost.

[79] (Kojot - WWW) Vloženo 21.10.2009, 18:06:16 x
avatar Wefko, já si vždy psal o tom, o čem se mi právě chtělo, neb toto nejsou noviny či časopis, který se drží té či oné linie, ale osobní weblog. Vezmi to už prosím konečně na vědomí.

[80] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 21.10.2009, 18:44:53 x
avatar Catalessi:
Také mne skutečně vážně přitahují daleko spíš ženy silné, jak říkáš "divošky" než poddajné holčičky bez vůle, názorů...Asi mám nějaký severský geny:))

J.K.: Rozdíl mezi penězmi a osobním citovým vztahem je pro mě v tom, že peníze mě nenaplní a neuspokojí. Jak už jsem říkal, hledat v tomto nějaké "objektivní argumenty" je základ věčné hádky, protože na odpověď "pro mě to je to samé" se prostě nedá říct nic než "a pro mě ne."

[81] (J. K. ) Vloženo 21.10.2009, 20:37:07 x
avatar Allegor: ano, súhlasim. pre teba peniaze ako artikel nie su zaujímavé, lebo pri ich pouzití sa u teba nedostaví pocit uspokojenia, aky sa u teba dostaví pri pouzití výmenného artikla emocie. usudzovat z toho na hodnotu vztahu všeobecne ale nemozno, je to výsostne subjektívna vec.
tazko ti napriklad vysvetlim vyznam toho, ze platený sex moze byt za istych okolností podstatne intenzívnejsim, hlbinnejsím a bytostnejším zazitkom, nez bežný sex, ked pre to nemás príslusné "vnímacie orgány". v tom ja ale prave vidim určitý "zmysel": v rozsirovaní osobnej variability, vnímania, plnosti, záberu. keby sme zostali pri tomto príklade, tak zatial čo ja dokázem plne vychutnat kvalitu a "chut" bezného i plateného sexu, pre teba zostáva táto komnata zamknutá, si v tomto smere viac plochý. pre teba ovšem zážitky tohto druhu a ich vychutnanie ako aj integrujúci/dezintegrujúci dopad na osobnú sféru môžu byť nežiadúce; čo je opat z môjho pohladu postoj založený na nedostatku osobnej sily. taký je môj subjektívny názor a filozofia; nevnucujem, len konstatujem svoje videnie.

[82] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 22.10.2009, 17:08:59 x
avatar Tak to tak vnímej, co já s tím. Já nejsem materialista, jsem duchovně a mysticky založený člověk, který přikládá sexualitě jiné spektrum významů.

[83] (J. K. ) Vloženo 23.10.2009, 06:45:49 x
avatar Allegor: Prečo sa ma už druhý krát pýtaš čo ty s tým? Opakujem, že nič, resp. to je snáď na tebe čo ty s tým - vymiename si názory, volá sa to diskusia. Bud v diskusii nepokračuj, alebo sa po vypočutí kazdého môjho názoru nepýtaj "čo ja s tym?", pôsobí to slabošsky.
Ja tiež nie som materialista, ale duchovne a mysticky založený človek.

[84] (Kojot - WWW) Vloženo 23.10.2009, 10:14:24 x
avatar A já jsem duchovně a mysticky založený materialista...

[85] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 26.10.2009, 09:31:19 x
avatar Mně se pouze zdá, že tady není kam dospět.

[86] (Libbor - Mail ) Vloženo 24.11.2009, 20:21:18 x
avatar Super článek

[87] (Kojot - WWW) Vloženo 24.11.2009, 20:35:11 x
avatar Díky. A ta diskuse pod ním také není špatná. ;)
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*