AMOR VACUI - zápisky z cesty
Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
úterý, 6. října 2009
Podle ovoce poznáte je, pravil kdysi jistý Jehošua, obecně známý jako Ježíš, a je docela dobře možné, že tento výrok patří k těm autentickým. Podívám se tedy na ovoce, které plodí jeho vyznavači...
Předně poznamenám, že znám výjimky, tedy křesťany, kterých se následující text netýká, protože jsou schopni úcty a respektu. Nicméně vezmu-li v potaz křesťany, s nimiž jsem tak či onak komunikoval, pro většinu z nich platí, že jsou to sebestředná hovada opájející se vlastní pravdou. Ovšemže také já jsem sebestředný až hrůza a místy se opájím vlastní pravdou, nicméně tuto skutečnost neskrývám a nedělám se lepším, než doopravdy jsem. Nejsem totiž, narozdíl od většiny křesťanů, pokrytec.
Křesťané poučují, poučují rádi a často a tváří se, jako by sežrali Šalamounovo hovno. O tom jsem již psal. Dalším oblíbenou křesťanskou činností je povýšenost – křesťan "ví", že jsem na tom špatně, protože pracuji s "temnými silami", "ví", že by mi pomohlo obrátit se na jejich víru, "ví" co je pro mě dobré, aniž by respektoval skutečnost, že každý člověk je individuum žijící v odlišném kontextu a přikládající své vlastní významy symbolům, s nimiž pracuje.
Snad nejoblíbenější kratochvílí křesťanů je souzení. Z pozice "vlastníka Pravdy" křesťan soudí seč může a není mu proti mysli hrozit nevěřícímu plameny pekelnými.
Jsou dokonce i takoví filutové, kteří jsou ochotni považovat určité skupiny lidí za hodné smrti či neštěstí, neboť si to podle jejich názoru zaslouží. Velice mne také dostává, když se nějaký křesťan chová arogantněji než ten nejskalnější satanista, bez skrupulí deklasuje své oponenty a přitom mne poučuje o tom, že bych neměl být arogantní, že bych měl být laskavější a tak dále a tak dále. Navíc se často příslušníci různých směrů tohoto náboženství vzájemně tvrdě odsuzují a někdy si navzájem i hrozí věčným zatracením.
Shrnuto: Drtivá většina křesťanů, alespoň těch desítek, s nimiž jsem měl tu čest, sestává z nadutých pokrytců, kteří nedisponují ani zblem velkorysosti, porozumění či soucitu. Tváří v tvář této skutečnosti musím konstatovat, že i kdybych snad, čistě hypoteticky, uvažoval, že bych mohl mít něco společného s tímto proudem, nemám sebemenší chuť vstoupit do tak odpudivé společnosti...
Křesťané poučují, poučují rádi a často a tváří se, jako by sežrali Šalamounovo hovno. O tom jsem již psal. Dalším oblíbenou křesťanskou činností je povýšenost – křesťan "ví", že jsem na tom špatně, protože pracuji s "temnými silami", "ví", že by mi pomohlo obrátit se na jejich víru, "ví" co je pro mě dobré, aniž by respektoval skutečnost, že každý člověk je individuum žijící v odlišném kontextu a přikládající své vlastní významy symbolům, s nimiž pracuje.
Snad nejoblíbenější kratochvílí křesťanů je souzení. Z pozice "vlastníka Pravdy" křesťan soudí seč může a není mu proti mysli hrozit nevěřícímu plameny pekelnými.
Jsou dokonce i takoví filutové, kteří jsou ochotni považovat určité skupiny lidí za hodné smrti či neštěstí, neboť si to podle jejich názoru zaslouží. Velice mne také dostává, když se nějaký křesťan chová arogantněji než ten nejskalnější satanista, bez skrupulí deklasuje své oponenty a přitom mne poučuje o tom, že bych neměl být arogantní, že bych měl být laskavější a tak dále a tak dále. Navíc se často příslušníci různých směrů tohoto náboženství vzájemně tvrdě odsuzují a někdy si navzájem i hrozí věčným zatracením.
Shrnuto: Drtivá většina křesťanů, alespoň těch desítek, s nimiž jsem měl tu čest, sestává z nadutých pokrytců, kteří nedisponují ani zblem velkorysosti, porozumění či soucitu. Tváří v tvář této skutečnosti musím konstatovat, že i kdybych snad, čistě hypoteticky, uvažoval, že bych mohl mít něco společného s tímto proudem, nemám sebemenší chuť vstoupit do tak odpudivé společnosti...
úterý, 6. října 2009 | rubrika: Úvahy a postřehy |
Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.
Co četli ostatní?
Komentáře
DISKUSE MŮŽE BÝT MODEROVANÁ
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
[1]ano (A ) Vloženo 07.10.2009, 08:23:52 x
Pro křesťany jsou Satanisté i příznivci jiných filozofických proudů, nebo východních náboženství. Z podstaty pokud Satan existuje jako živoucí přírodní síla, která chce být lepší než Bůh(zářivá síla),pak nacházím srovnání ve východní mystice- ve smyslu jing jang,což znamená,že jsou jedno-tedy Satan a Bůh,v tom případě oba usilují o jedno-o rovnováhu v člověku,který se projevuje spíše poklesle ve smyslu vraždících maniaků,nebo ideologických hráčích. Satan je nejlepším přítelem Boha.[2]No, nesouhlasím (Cody - Mail - WWW) Vloženo 07.10.2009, 10:18:37 x
A opravdu jen člověk bez nadhledu by mohl vytvářet takhle mylně generalizující názory na celou komunitu na základě internetových diskusí? Navíc od rýpajícího a provokujícího satanisty.
Možná máš jen smůlu. Ale pokud mohu hovořit o osobnách setkáních, mám diametrálně odlišnou zkušenost.
[3]zběsilej článek :-) (Robert Wankes ) Vloženo 07.10.2009, 10:49:25 x
...víš ono to hardcore křesťanství je podle mě hodně dogmatické, tudíž mnozí hardcore (co si to o sobě myslí) křesťané jsou sebestřední dogmatici...na druhou stranu, mohu odporovat v tom, že v každé skupině lidí jsou pitomci, bez vyjímky...takže tenhle článek mi přijde jako takové zbytečné plácnutí, dokazuje něco ? ne, je to, že jsi měl smůlu a setkával ses s pitomci :-)[4] (Kojot - WWW) Vloženo 07.10.2009, 11:07:38 x
[5] (Killer_bee ) Vloženo 07.10.2009, 13:19:40 x
klamal jsi mne, Kojote, zklamal. Ja se tak tesil, ze mne budes jmenovat a Ty mne jenom hodis do kose s dalsimi.
Ale k Tvym vytkam - v Pismu je psano (budu pouzivat tuto formulaci, protoze tak muj Pan oponoval tomu Tvemu, kdyz jej pokousel), takze v Pismu je psano:
"Kdo se stydí za mne a za má slova v tomto zpronevěřilém a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, až přijde v slávě svého Otce se svatými anděly. Marek 8,38 “
Proto ja nemuzu mluvit jinak, nez mluvim
Stejne tak je psano:
"Kdo mě odmítá a nepřijímá moje slova, má, kdo by jej soudil: Slovo, které jsem mluvil, to jej bude soudit v poslední den. Jan 12,48"
A protoze je tez psano:
"Nebe a země pominou, ale má slova nepominou. Matouš 24,35 "
tak je na Tobě, aby jsi se s tím popral.
A protoze je psano:
"Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu. 1. Mojžíšova 3,15“
tak nemuzes cekat, ze se s Vami budeme bratrickovat. Proto Velkemu Uchylovi a jeho poskokum vzkazuji:
"Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně. Matouš 3,10"
Archandel Michael uz brousi svuj mec a pata v brzku hlavu Uchylovu rozdrti.
Ave Maria, gratia plena ...
[6]Co nějaký prášky (Kajak21 - Mail ) Vloženo 07.10.2009, 13:22:54 x
[7] (Kojot - WWW) Vloženo 07.10.2009, 13:25:18 x
Všem ostatním - vizte typickou ukázku křesťana. A takhle se jich vyloupne většina. I těch zdánlivě "milých a otevřených"...
[8] (mikeš ) Vloženo 07.10.2009, 15:48:11 x
opravdoví Boží ctitelé uctívají Boha v Duchu a v pravdě[9]2 Killer_bee: (Kojot - WWW) Vloženo 07.10.2009, 17:04:11 x
[10] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 07.10.2009, 17:15:12 x
Celkově bych řekl, že je to s křesťany tak, jako se zastánci jakéhokoliv jiného myšlenkového proudu.
[11] (Kojot - WWW) Vloženo 07.10.2009, 22:37:26 x
[12] (Irwiuss ) Vloženo 08.10.2009, 00:25:39 x
Já znám křesťanů taky jen pár. A jsou fajn.
Ten typ týpků, který popisuješ, jsou nešťastní chudáci, kteří slepě slouží své víře. Jsou to holt normální lidi, kteří narazili na něco duchovního bez schopnosti přijmout duchovní optiku. Tak jim jejich výkřiky neměj za zlý, oni ze své podstaty holt moc daleko vidět nemůžou ;)
[13]Je od tebe hezké (xAo ) Vloženo 08.10.2009, 00:32:59 x
Je od tebe hezké, že tu křesťanům z pozice satanisty vysvětluješ, jak by se jako křesťané měli chovat. Když si tu situaci zkusím představit v opačném gardu - že by nějaký katolík na základě studia La Veyova pamfletu a svých představ začal kázat satanistům o tom, jak by se měli chovat jako správní satanisté, budu se tomu pravděpodobně dobře smát ještě zítra :)[14] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 08.10.2009, 03:29:02 x
Mimochodem, ač vím že si na tom nezakládáš, gratuluji k čtvrtmiliónu.
[15] ( ) Vloženo 08.10.2009, 10:21:30 x
Ano, xAo, je to ode mě hezké, naprosto s Tebou souhlasím. Mimochodem - rozdíl mezi Biblí a Satanskou biblí spočívá v tom, že Bible je pro křesťany kanonická, zatímco LaVeyův text pro satanisty nikoli.
Henry, ale to víš, že si na tom zakládám! Díky za upozornění! život je hned o trošku radostnější! :)
Irwiusii, dokud mi nevlezou na blog či do bytu, ať si věří čemu chtějí. Ale pokud se ocitnou na mém území...
[16]Kojote (xAo ) Vloženo 08.10.2009, 12:07:44 x
Já si zas myslím, že jako správnej satanista bys měl na zdi čmárat pentagramy krví čerstvě zakousnutý slepice a dokud to neděláš, tak jsi houby satanista a nemáš tu křesťanům co vykládat. Za svůj život jsem potkal jednoho nebo dva, kteří by toho byli schopní. Ze všech ostatních se nakonec vyklubaly hrozné měkoty. Máte chodit krást hostie do kostela, abyste se pak na ně mohli vychcat při sabatu a ne tu plkat o ničem. To si říkáte satanisti?
Tím jsem se teď argumentačně dostal na tvou úroveň, protože jako ty něčí křesťanství, já teď tvůj satanismus napadám z pozice svých infantilních představ. O to běží ...
Všiml jsem si, jak ses obul do Vewiurky kvůli tomu, jak je jeho argumentace nevědecká a přitom by sis měl uklidit na vlastním pískovišti. Pokud tě mám parafrázovat, tozdíl mezi Vewiurkou a tebou je v tom, že on se nepovažuje za religionistu. Ave :)
[17] (Kojot - WWW) Vloženo 08.10.2009, 16:45:33 x
[18] (Miky - WWW) Vloženo 08.10.2009, 18:01:43 x
[19] (Allegor - Mail ) Vloženo 09.10.2009, 12:29:48 x
Miky: Jo, taky jsem byl kdysi aktivní křesťan (katolík) a moje zkušenost je podobná. Pár vynikajících lidí, kteří se většinou těch "davových" křesťanských akcí moc neúčastní, pak dost lidí, kteří chodí do kostela, protože je to maminka naučila, a vlastně nevědí, proč vyznávají, co vyznávají, no a na závěr hlasitá sorta různých mládežnických aktivistů a jejich vedoucích, kteří umějí snad jenom opakovat po vzoru flašinetu, že Bůh všechny miluje. Nehodnotím charismatiky a podobné zjevy, ti jsou povětšinou mim pomyslné stupnice.
[20] (Kojot - WWW) Vloženo 09.10.2009, 13:42:15 x
[21] (xAo ) Vloženo 09.10.2009, 23:10:30 x
Dá si se mnou ještě nekdo popcorn?[22] (warhammer ) Vloženo 10.10.2009, 16:25:42 x
Pro Kojot:
Přesně!!! Přesně!!! Nejen článek, ale i komentáře. Samozřejmě že ti je co do toho, když ti křesťanští vlezlíci chodí na blog heftit kecy, co tebe, nebo pravidelné návštěvníky blogu vůbec nezajímají. Killer bee tady píše biblické kretenismy, ale není se čemu divit, vždyť je to zjevný dement, když nedokáže rozeznat blog pohana/satanisty od stránek typu víra.cz a mnohých dalších, na které jsem častokrát chodil a nikdy mě ani nenapadlo psát tam satanistické komentáře a dělat podobné stupidní podpásovky, jelikož nemám potřebu cokoli si dokazovat, ani lidi s jiným přesvědčením otravovat- a nadto je to vážně ubohé, avšak průměrného křesťana hodné (jak se mi za poslední tři toky čím dál více zdá )!!!
Je samozřejmé, že jsou i křesťani-pohodáři, ale já poznal hlavně kretény. A krom toho- může být vůbec křesťan pohodář? Jak může mít křesťan rád nekřesťany, když tito stejně mají peklo jisté? Není to pro křesťana mrhání city?
A vlastně- já už tady asi něco v tomto smyslu asi psal, co? No, neva.
Miky:
Zajímavý pohled na křesťany. Už jsem se jednou či dvakrát setkal s lidmi, co mají stejnou zkušenost a pohled na věc jako ty. Velice zajímavé.
xAo:
Jsi na tom stejně jako killer bee. Gratuluji ti a přeji ti další hezké projevy demence.
[23] (Kojot - WWW) Vloženo 10.10.2009, 16:52:08 x
[24] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 12.10.2009, 04:12:39 x
(začátek knihy)
"My dva přece jen musíme mít něco společného, otče. Proč byste jinak se mnou jezdil?"
"Co třeba - přátelství?"
*
(konec knihy)
Cestou do Orense starosta už nepromluvil; v hlavě se mu usadila podivná myšlenka, která jeho samotného překvapila. Jak to, že nenávist k člověku - dokonce i k takovému, jako byl Franco - umírá s jeho smrtí, zatímco láska, ta, jakou začal cítít k otci Quijotovi, jako by žila a sílila dál, navzdory konečnému odloučení a konečnému odmlčení? Jak dlouho asi, uvažoval - a zmocnila se ho tísnivá úzkost -, jak dlouho asi může tato láska přetrvat a růst? A k jakým koncům to povede?
[25] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 12.10.2009, 04:23:35 x
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?
PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!

Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.
AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!
*




