AMOR VACUI - zápisky z cesty
"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito
pátek, 18. září 2009
... konkrétně krásnou, designově vyváženou, elegantní a oku líbeznou krabičku červených L&M neboli Luminous Mark.

Obvykle kouřím tabák – tříčtvrteční Javanes Jongens nebo černého Samsona -

- a také, v dýmce, lahodný McBaren Traditional Choice –
také jsem začal "kouřit" elektronickou cigaretu (o tom někdy příště) – ale čas od času si koupím cigarety a fakt si je užívám. Cigarety jsou krásná věc. Otevřete je, přivoníte, vytáhnete si svůj hřebík do rakve, lehounce jej pomačkáte a zapálíte-zatlučete. Je to trochu jiný rituál než v případě tabáku. Tabák je syrovější, zemitější a ryzejší pokouřeníčko, cigarety jsou umělejší a konzumnější, ale když si je dopřáváte vzácně, můžete si vychutnat ten luxus, že vám je někdo kompletně připravil – stačí jen zapálit... V těch chvílích jsou ve srovnání s tabákem takové... éterické. Ale to odbíhám.
Podstatné je, že když si zapálíte cigaretu, a je jedno, zda si ji ubalíte nebo zda ji vytáhnete z krabičky, napojujete se na egregora značky. Když si zapálím L&Mku, cítím se jinak, než když si zapálím Startku, a nejedná se zde pouze o chuť. Jedná se o kontakt se společenstvím kuřáků dané značky skrze její kolektivní bytost. A k tomu pochopitelně patří vnímání názvu, ale i designu, loga a dalších atributů spojených s tím kterým kuřivem. Logo je sigilium...
Dost už, že se krabičky cigaret a balíčky tabáku musely vyrovnat s varovnými černě orámovanými hláškami ministerstva zdravotnictví (které mimochodem podle průzkumů na kuřáky nefungují a u některých navíc naopak zvyšují touhu po cigaretě!), teď by měly být cigarety připraveny o svou jedinečnost, o svého ducha!
A víte co? Kurva, neserte mě!
Když si koupím Camelky, tak chci velblouda!

Když Gauloisky, tak okřídlenou helmu a Liberté Toujours!
Když Chesterfieldky, tak jejich noblesní aristokratičnost!
A když Dunhillky, tak jejich aristokratickou pompéznost!
(A teď mimochodem víte, co kouřím, dodám ještě, že nesnáším Marlbora a Lucky Strike)
Ano, ovšem, tabák je nebezpečná droga, je návykovější než heroin a prokazatelně škodí zdraví. Je ovšem také pravda, že kuřáci jsou pro stát požehnáním, neboť mu odvádějí miliardy na spotřební dani a šetří mu peníze tím, že umírají předčasně a tudíž nepobírají tak dlouho důchod. Kuřáci se vyplatí i když se z celkového zisku odečtou náklady na zdravotní péči. Prokázala to známá skandální studie, jíž předložila poslancům firma Phillip Morris (která si doteď sype popel na hlavu tím, že má na svých stránkách protikuřáckou kampaň...). Tak nám k čertu neberte alespoň to komplexní potěšení z loga, designu, ducha...
Když jsme se o tom s Lucienne bavili, tak na toto mé rozčilení – zcela trefně – reagovala slovy: "Z toho, co říkáš, soudím, že by takové opatření skutečně mohlo fungovat."
Ano, mohlo. A opravdu by mohlo odradit začínající kuřáky. Z cigaret by se tak mohlo stát cosi až trapného. Vymysleli to dobře... Ale brali přitom v potaz, kolika lidem by tím ublížili? (Třeba mně...) Opravdu je ve veřejném zájmu nakrknout významnou část populace? Má někdo právo brát mi radost ze života a arogantně se prsit tím, že tak činí v mém zájmu? Že mu jde o mé zdraví? Mé zdraví je moje věc a můj hodnotový žebříček taky!
Pokud stát chce omezit přístup mládeže k cigaretám, nechť povolí prodej pouze ve specializovaných prodejnách, které budou kontrolovány a tvrdě trestány za prodej tabákových výrobků nezletilým. To bych překousnul. Holt bych si kupoval zásoby na delší dobu... Ale útok na identitu tabákových výrobků by mě opravdu zvedl ze židle. To už raději snesu zákaz kouření v hospodách, i když i to mi připadá jako nemístná agrese vůči právu podnikatele nastavit si ve svém podniku taková pravidla, jaká uzná za vhodné. Nemoci si zapálit ve své vlastní hospodě musí být dost ponižující...
Naštěstí to nevypadá, že by návrh krabiček bez loga byl na pořadu dne. A možná ještě dlouho nebude – šrouby je třeba utahovat pomalu. Takže nejprve reklamy, pak zastávky MHD, v mnoha zemích hospody...
Moje babička říkává: "Já už tady dlouho nebudu, ale čeho vy mladí se ještě dožijete..."
Pevně doufám, že tohoto ne. Jdu si dát L&Mku...
pátek, 18. září 2009 | rubrika: Úvahy a postřehy |
Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.
Co četli ostatní?
PŘÍSPĚVKY BUDOU V TOM PŘÍPADĚ AUTOREM WEBLOGU SCHVALOVÁNY RUČNĚ
CHCETE-LI VÍCE INFORMACÍ O TOM, JAK TO FUNGUJE, KLIKNĚTE.
Nechcete diskutovat, ale nadávat mi? Zabanoval jsem vás?
Jen mi to všechno hezky řekněte: TADY
[1] (Irwiuss ) Vloženo 18.09.2009, 15:41:02 x
Naprostý souhlas... největší zločin je kurvení krásných plechovek na dýmkový tabák(dá se to sundat, ale je to zatracená fuška...). Za to bych fakt střílel.
S těma cigaretama mě to taky mrzí. Ale měli bysme bejt ještě rádi, že nejsme, nepletlu-li se, ve Španělsku, kde se na krabičky lepí sexy prohulené plíce, což už je fakt moc.
[2] (Kojot - WWW) Vloženo 18.09.2009, 16:28:52 x
[3] (Gomba - WWW) Vloženo 19.09.2009, 00:06:52 x
[4] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 19.09.2009, 02:43:53 x
[5] (Mob - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 09:49:37 x
Ideální model je taková matka, ktr v jedné ruce hulí cigáro a v druhé vede dítě. To děcko bude mít pak vážné problémy se zdravím, např. zvýčená možnost mít alergie. Ono totiž v těch cigárkách není jenom čistý tabáček... :-)
[6] (Kojot - WWW) Vloženo 19.09.2009, 11:42:04 x
Henry, - to by samozřejmě šlo a asi by i byly krabičky, tedy polepky, na internetu ke stažení, ale i tak by to nebylo ono...
Ale no tak, Mobe, nic Ti nebrání chodit do nekuřáckých hospod. A co se týče kouření na ulici, tak nepřeháněj - to by ses musel toho kuřáka držet jako klíště, aby Tě to nějak výrazněji zasáhlo. Totéž se týká matky s dítětem, pokud kouří na ulici - tím své ratolesti na žádné potíže dozajista nezadělává. Pokud ovšem kouří doma, pak ano, to uznávám.
[7]jako ... (diablero - WWW) Vloženo 19.09.2009, 12:20:54 x
Kouření v hospodách mi nevadí, když jdu do hospody, jsem připraven na to, že se tam kouří(a také proto tam často nechodím). Příjemné je, když je hospoda nekuřácká. Jsem pro, aby si majitel hospody určil, jestli jeho hospoda bude kuř nebo nekuř, nebo obé, fyzicky oddělené. Měl by to také náležitě označit. Je mi jedno, jestli bude někdo kouřit na k tomu určených místech, nebo doma, pokud zrovna nemá otevřené okno a jeho požehnaný smrad nejde do mého otevřeného okna. Ale není mi jedno, pokud mě tabákový kouř obtěžuje na místech nečekaných a neoznačených, resp. označených opačně.
Asi tak.
[8] (Kojot - WWW) Vloženo 19.09.2009, 16:44:27 x
dělá dobře mně i tobě
otčenáš
bejby odříkej až v hrobě...
No dobře, uznávám, kuřák na ulici může být obtěžující pro nekuřáka, ale odmítám tvrzení, že by byl zdravotně jakkoli ohrožující. Vystavení cigaretovému kouři je natolik krátkodobé, že nemůže mít na organismus žádný vliv.
[9] (Mob - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 18:56:48 x
U Irwia už trochu méně - jen by mne docela zajímalo, zda-li bude na stará kolena - až bude mít např. cévní onemocnění, klepne ho pepka nebo dostane raka plic (poznáte podle ranního pošlávání až po kašlání krve)- požadovat lékařskou pomoc (za státní peníze samozřejmě) nebo zda-li se podobně stoicky odevzdá bolestivé smrti a do rukou vašeho egregora nikotinu. (haha)
a) to, že se dopujete nikotinem je vaše věc, není to zdravý, ale alkaloid jako alkaloid - toxicita některých alkaloidů není zas tak šílená, když se člověk nepřadávkuje
problém jsou nicméně různé toxické plyny (např. NO2, formaldeyd, kyanovodík) nebo nitrosaminy (vysoce karcinogenní) - no a ten filtr to všechno neofitruje - hlavně nám, co nehulíme...
b) sociální problém je ten, že když požádám kuřáka, když porušuje zákon (kouří u zastávek, v období oběda) nebo mě prostě obtěžuje - tak mě min. zabije pohledem nebo situaci zlehčí v duchu, ale nepřeháněj... ono je jaxi paradoxně trapné a podivné, když já jako nekuřák žádám, aby kuřbuřti neohrožovali moje zdraví... docela zajímavé sledovat sociálního démona, ktr je živen vládou (v podstatě mafiánskou) - úplně nejlibovější je sledovat feťákův pohled, když mu na formální otázku "Můžu si zapálit?" - odpovím negativně :-D
Jinak každý feťák ti Kojote řekne, že jeho droga mu vytváří speciální duševní prostor, kam se může usebrat a kde si rozumí se sobě závislými (Buroughsova Zóna) - no tolik asi k tomu egregoru a krásným krabičkám na stole... druhá věc je, co se za to platí - většina drog (alkohol, kafe, cukr, halucinogeny, amfetaminy) poškozují pouze uživatele (s vyjímkou těhotné matky) - nicméně cigárko svou podstatou obtěžuje okolí a tak se tvoje závislost stává nebezpečím pro lidi, co nekouří... + ty prachy, co stojí onkologická léčba - sorry, ale odmítám přispívat na lidi, co si záměrně likvidují zdraví...
PS. ten argument s nekuřáckou hospodou je chabý - v Olomouci máme oficálně 2 (na 100 obyvatel :-) - nekuřácké prostory jsou samozřejmě všude, ale co si budem vykládat štamgasti si dají šluka kdekoliv, protože jak píšeš hospůdka jim patří.
Ona třeba generace poválečná byla vychováná prý v tom že nikolin je zdravý (asi jako heroin a kokain za Crowleyho :)) - na podobnou závislost na základě nemorální agitky zařvalo x mých příbuzných a nedávno jsem byl na pohřbu jedné paní, ktr byla klasický kuřácký případ... no a její manžel je oběť pasivního kuřáctví (ono je to celkem časté, že pár kuřák-nekuřák skončí tak, že ten co nekouří dožije více let, ale má zdraví v hajzlu a kuřák umře v rámci rychlého procesu během pár měsíců)
[10] (Kojot - WWW) Vloženo 19.09.2009, 20:40:49 x
Pasivní kouření pochopitelně zdraví škodlivé je, nikdy jsem netvrdil opak. Jen jsem se ohradil vůči zdravotní škodlivosti kuřáka na ulici. Tam je expozice příliš nízká a příliš málo frekventovaná na to, aby mohla mít jakékoli měřitelné důsledky. Nepříjemné pocity nekuřáka ovšem nepopírám.
Co se nekuřáckých hospod týče - inu, zdá se, že nekuřáci nevytvářejí silnou poptávku a tak na ně trh patřičně nereaguje. Kdyby zde byla silná nekuřácká poptávka, jistě by byla i nabídka. Kuřáci přece nemohou za to, že nekuřáci nemají v tomto směru silný tržní potenciál...
Jo, a kdybys mně řekl, že si nepřeješ, abych v Tvé společnosti kouřil, respektoval bych to a prostě bych se čas od času omluvil a šel popustit uzdu své vášni. Nebo, dnes pravděpodobněji, bych kouřil e-cig...
[11] (Irwiuss ) Vloženo 19.09.2009, 22:16:47 x
Mobe, pozor, já nejsem každodenní kuřák. Kouřím jen s přáteli, když se jde do hospody, tzn. tak jednou za týden. A kouřím 3(množství, při jehož dením kouření nebyly prokázány zdraví škodlivé účinky), maximálně 5 cigaret, nebo kouřím dýmku(která se nešlukuje, tedy hrozí max. rakovina jazyka, při nadměrném užívání). Pokud mě někdo požádá, abych v jeho společnosti nekouřil, samozřejmě nekouřím. Každodenní kuřáky taky nemám rád. Např. nechápu lidi, co si zapálí po cestě do práce, nemají šanci si tabák vychutnat. K financování zdravotnictví souhlas s Kojotem.
Kouření člověku prostě něco dává. Např. právě dýmku považuji za jednu z nejideálněších meditačních pomůcek(jóga hadr).
[12]... (watsi - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 22:39:55 x
[13] (Mob - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 23:28:15 x
Argumenty v linii kouření-podpora ekonomiky je taky hezká sofistika - nemám pocit, že by měl kuřák nějaké právo na obhajobu své závislosti. Ekvivalent s heroinem a kokainem je na místě.
Ale chápu, že ty i Irwiuss nejste těžce závislí kuřáci a jen si sem tam dáte jedno cígo. Nicméně ber to tak, že jsou i lidé, ktř si už nemohou pomoci, protože kouření propadli a vlastně směřují do krajin smrti... těžce závislý kuřák se chová jako těžký narkoman - a to mi tak nějak v tvé úvaze chybí... navíc by mne zajímalo kolik rodinných příslušníků ti pomřelo na rakovinu plic?
btw. je skutečně podivné, jak stát legalizuje jen některé drogy - hlavně ty po kterých se dobře maká...
Jinak na to, že jsi tehdy kouřil jsem nenarážel, nic jsem tuším ani tehdy nenamítal, protože vím, že někteří lidi se po cigáru líp soustředí a tak jsem chtěl aby ses cítil co nejlépe :-) Navíc mám díky otci velmi silném kuřákovi kontinuálně plný nos a alergie, čili jsem tě skoro ani necítil :)
Irwiuss: To jsem pochopil, že nebudeš hard-core kuřák. Nicméně mi přijde, že s Kojotem zlehčujete trochu vážné téma.
Jóga není hadra, když se dělá dobře a pokud dobrou meditaci, tak preferuju THC. Ale to už není legální meditace...
[14] (Mob - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 23:48:09 x
ad. to španělsko a drastická kampaň s plícemi - no ve španělsku existuje možnost kouřit v podstatě kdekoliv, čili se mi na hodinách stávalo, že jsem seděl v zakouřené třídě, kde si mladí intelektuálové ubalovali jednu za druhou. Hulilo se i na chodbách tříd. Snad jenom v knihovně to nešlo... v Itálii je to podobné
[15]to mob (watsi - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 23:54:52 x
[16]pardon (watsi - Mail ) Vloženo 19.09.2009, 23:56:21 x
[17] (Mob - Mail ) Vloženo 20.09.2009, 00:27:48 x
enjoy your Camel:
http://melrosememories.com...P2.jpg
http://www.retrojunk.com...l_ad.jpg
http://www.adclassix.com...ttes.jpg
http://media.photobucket.com....jpg
http://www.morganbertramyachtsales.com...
http://users.tpg.com.au...017_2.JPG
http://www.thismodernworld.org...pg
http://www.artofsmoking.com...t.jpg
http://www.bambootrading.com....jpg
http://www.euro-cig.com...30024.jpg
http://geodeti.unas.cz..._Only).jpg
http://www.collectorsquest.com...pg
Recommended by Doctors:
http://www.neurosciencemarketing.com...
http://tdistler.com...eCamelsAd.jpg
http://static.open.salon.com....jpg
[18] (Mob - Mail ) Vloženo 20.09.2009, 00:41:24 x
http://optimistprime.files.wordpress.com...
http://static.open.salon.com....jpg
http://3.bp.blogspot.com...+ad2.jpg
http://4.bp.blogspot.com...cf74.jpg
http://www.quitsmokingpainlesslynow.com...
http://www.ddavid.dk...tte%20ad.jpg
[19] (Henry Psanec - WWW) Vloženo 20.09.2009, 13:38:59 x
[20] (Kojot - WWW) Vloženo 20.09.2009, 14:10:00 x
To s těmi penězi jsem uvedl, protože je to pravda. Klidně bych legalizoval a zdanil i ostatní drogy, vyfoukl by se tím kšetf podsvětí, stát by měl příjmy navíc a k nárůstu počtu uživatelů by v déledobější perspektivě nedošlo (asi by došlo ke krátkodobému přechodnému nárůstu po uvedení takového zákona do praxe, ale to by zase opadlo). Nicméně narážíš na zajímavou otázku - lze závislost ospravedlňovat? No, v globálu asi ne, ale když mi někdo řekne, jak svou závislostí dělám státu škodu a já přitom vím, kolik státu platím na spotřební dani, tak to se nezlob, ale v takovém případě mám plné právo se proti takovému výroku ohradit.
Jo, a jestli to myslím vážně, tedy ten článek jako takový. Dobrá, Mobe, věz, že Tvou otázku registruju, ale nechávám ji bez odpovědi...
Watsi a Henry, díky za komentáře.
[21] (Mob - Mail ) Vloženo 20.09.2009, 17:48:11 x
Nicméně tě přeci primárně nekritizuji na základě "jde to z mojí kapsy" - do toho mě trochu manipukuješ a snad to vyplývá ze všech mých příspěvků. Kritizuji tě naopak z jisté absence reflexe i té druhé strany, ktr kouření poškozuje, aniž by jí to něco přinášelo. To není atak osobně na tebe, ale na kuřáckou závislost jako formu sekty - sleduji to u více kuřáků - vlastně u všech silných. Kouření na ulici je jen jedna z bezohledností, chci-li se s kuřákem bavit, musím počítat s tím, že si bude chtít zapálit a aby byl fajn a dalo se s ním příjemně bavit, tak mu musím ustoupit. Opět nejde o naše setkání (opravdu jsem na to nenarážel), ale je to prostě takový stadart, u všech kuřáků. Jaxi automaticky vyžadují toleranci a v tom momentě konfrontace je s tím, že by to nemuselo být, tak samozřejmé se manifestuje ten egregor nikotinu ve spojení s primitivními marketingovými triky...
Mně osobně je v podstatě jedno, jak si kuráci narábějí se svým zdravím, jestli je jim z toho zle a jaké z toho mají následky - ale čistě egoisticky se starám jen o to svoje zdraví a teritorium, kam mi někdo zasahuje - a argumenty "tak si najdi nekuřáckou hospodu" nadzvedávají ze židle zase mě. Ona není pravda, že by kuřáci byli v restauracích dominantní složkou, přesto musí restaurace jejich přítomnost brát v potaz, což je tak trochu zvláštní, že :)
Je docela zajímavé kuřáka požádat aby si nezapaloval a sledovat, že mu to za a) nedělá dobře - na b) si prostě zapálí a umí být i docela agresivní. Závislost na drogách je docela zábavná věc, když v tom člověk nejede. Nicméně je to z druhé strany společensky velice náročné, vlastně není regulérní obrana, protože je to obvykle považováno jako směšný požadavek. Ono žádat kuřáka o neomezování mého prostoru postaví do pozice agresora vlastně jen mě. A kuřáci stejně jako uživatelé THC nebo LSD vědí, že jejich droga má své prostory a požadavky na teritorium, nicméně na rozdíl od halucinogenů je to u cigaret mnohem expanzivnější a bytostně teritoriální.
Jinak ty reklamy výše ukazují, že entity co způsobují závislost mají buď docela smysl pro humor nebo špatný vkus (mimino, Regan, St.Claus) a někdy do těch 50 let to bylo skutečně doporučováno lékaři. Mimojiné zakladatel PR, freudův synovec E.L. Bernays aplikoval strýčkovy teorie o podvědomí a libidu přímo na marketing a propagaci ve 20. letech v USA (jeho knihy inspirovaly třeba Goebbelse). Např. využití cigarety jako falického symbolu v reklamě - např. prolomení tabu, že žena nesmí kouřit na veřejnosti - spojení cigarety a sexuality). Bernays měl představu, že lidské nevědomí si podmaní tím, že bude masy zasypávat mazanou podprahovou reklamou s těmi neprimitivnějšími asociacemi - tzn. nejfunkčnějšími. Zajímavé, jak ten egergor nikotinu zmutoval s propagandou (původně použitou za 1.světové války). Docela mě trklo, když jsi tu pěl chvalopěvy na značky.
P.S. stručně řečeno nejde o tebe, ale o ty ostatní.
[22] (Kojot - WWW) Vloženo 20.09.2009, 19:20:47 x
Ale stejně se divím, proč ty dvě nekuřácké hospody v Olomouci nepraskají ve švech. Nekuřáci už dokáží vyvíjet velmi silný nátlak a dožadovat se svých zájmů, proč tedy nefungují jako silný ekonomický faktor? To nemíním jako nějakou kritiku, spíše se nad tím tak zamýšlím...
[23] (Mob - Mail ) Vloženo 20.09.2009, 20:17:20 x
ad. nekuřácké hospody - budeš se divit, ale praskají. Zbytek hospod to neřeší jednak ze zvyku, jednak samozřejmě ze strachu, že přijdou o štamgasty, navíc to sami jsou často kuřáci :-)
Ukázkové jsou ty zastávky, nástupiště na nádraží nebo prostory před nádražím, kde se hulit nesmí a přesto si tam kuřáci v klidu zapalují za přítomnosti příslušníků policie nebo železničářů. Divný ne? Je to jak spiklenecká síť (kolik lidí v parlamentu je na nikotinu závislá?)
[24] (Kojot - WWW) Vloženo 20.09.2009, 20:34:40 x
[25] (Mob - Mail ) Vloženo 20.09.2009, 23:08:53 x
A k té paranoi, spíš jako kuřák některé nuance nevnímáš.
[26] (Kojot - WWW) Vloženo 20.09.2009, 23:55:39 x
[27]Pokud narazím na kuráka tam kde se hulit nemá.. (Czarna (wielka wiesmirna) wiewiorka ) Vloženo 21.09.2009, 09:55:19 x
..volám MP. Pokud obtěžuje přímo mne zasahuji do příjezdu MP svépomocí. Pokud nedejbůh nějaká hovada nedordžují zákaz kouření v restauraci volám vrchního pokud to neřeší, zjištuji si jeho jméno a ještě ten den píšu mail na Obchodní inspekci s douškou že žádám o vyrozumění jak byl podět řešen, nedostanu li je, urguji u nadřízených dotyčného inspektora. Nevěřili by sjet jak to funguje, pokud má už po nějaké době nějaký člověk ve svém okolí pověst že S NÍM PROSTĚ VYJEBÁVAT A NEBUDOU...[28]BTW.. (Czarna (wielka wiesmirna) wiewiorka ) Vloženo 21.09.2009, 10:05:56 x
..nejčastější reakcí kuřáka je agresivita, počítá s ní a jsem na ni vybaven i připraven a opravdu mne moc těší pokud si díky hloupousti nějakého takového hovádka mohu tuto entitu v následujících chvílích vychutnat až do dna. Např partička 6 kouřících pubošských hovad v tramvaji reragovala až na tasení obušku a vyrazení cikára nejbližšímu z nich s pysku (aniž jsem zasáhl jeho nosánek)s následným zdvořilým upozorněním že mne fakt serou....že jsem jim řek slušně že zde se nehulí a pokud to mám opakovat sprostě že je krom toho zkrátka hned všechny ztřískám na hromadu...to je ovšem vyjímkou a musím říci, z mé strany už i frajeřinou a určitým mým osobním adrenalinovým sportem..V zásadě na sprostotu kuřáka jsem sprostý, na slušnost slušný, na agresi tahám obušek či kvér a volám státní policii. Zapálit si může být i autoamiskou reakcí, omylem, nemusí to být vždy sprostotou, drzostí, provokací. Na místě je před zásahem v prvé fázi slušně a v druhé tvrdě a nekompromisně upozornit. Prostě v mém okolí se zákony státu respektují a ne li upozorním dotyčné a nestačí li to zasahuji v mezi zákona a nestačí li ani to okamžitě volám poliše a trvám na zápise a řešení. Kdyby to dělal každý žijeme rajsky.[29]Kuřáci v MHD a jiná pakáž (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 22.09.2009, 11:30:47 x
http://aktualne.centrum.cz...648184
Praha - Smrtí řidiče MHD vyvrcholil v pondělí večer incident na pražském sídlišti Písnice. Šofér se dostal do sporu s cestujícím, který chtěl v autobuse kouřit.
Není to zdaleka první případ...
Na hrubý pytel patří hrubá záplata!
[30] (Allegor - Mail - WWW) Vloženo 22.09.2009, 12:07:56 x
Kuřád nejsem, ale kdybych hypoteticky byl a někdo mi vyrazil cigaretu z pusy, schytá ránu hned obratem.
[31] (Kojot - WWW) Vloženo 22.09.2009, 12:19:01 x
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?
PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!

Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.
AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!
*




