AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

neděle, 7. června 2009
Souboj ODS a ČSSD jako vrtění psem

Politické dění a polarizaci, která zde vznikla mezi stoupenci ODS a ČSSD sleduji se stále větším podezřením. Když inteligentní a jinak celkem soudní lidé volí nějakou stranu nikoli pro to, co představuje, ale proti tomu, co představuje její rival, mám pocit, že něco není v pořádku. Že něco hodně není v pořádku. Že tady někdo pořádně vrtí psem...
Co když je to jinak?
Podívejme se nyní, co tyto dvě strany spojuje, místo abychom se (znovu a znovu) nechali strhnout a kopali za to či ono mužstvo. Pomineme-li banální fakt, že společný zájem ODS a ČSSD se pochopitelně týká touhy po moci, v jakém konkrétním případě souhlasně hlasovala ČSSD a většina ODS? Při ratifikaci Lisabonské smlouvy. Voilà!
A co že je vlastně ta Lisabonská smlouva? Stručně řečeno je to skoro to samé, co Evropská ústava, jen to není dokument nahrazující smlouvy předchozí, ale série změn a dodatků v původních smlouvách. Výsledek je ovšem podobný: Jasné směřování k federativnímu evropskému superstátu. Rozumějte – já nejsem v zásadě proti. Možná, že "Spojené státy evropské" jsou obecně výhodnější, než současné spojenectví suverénních států. Abych tuto skutečnost posoudil, musel bych se nad celou problematikou zamyslet mnohem hlouběji a nakonec bych se nějak rozhodl. Co však pokládám za alarmující je skutečnost, že ratifikace Lisabonské smlouvy u nás nevyžaduje referendum. Uvědomme si, že když jsem já konkrétně dával v referendu souhlas se vstupem České republiky do Evropské unie, můj souhlas se týkal vstupu do společenství suverénních států, které mezi sebou obchodují, vzájemně si umožňují volný pohyb obyvatel a po (dosti znechucujících) přechodných obdobích i volnou migraci pracovní síly. Nedával jsem souhlas ke ztrátě významné části státní suverenity spojené se začleněním České republiky do vyššího státního celku. Pokud by k něčemu takovému mělo dojít, pak bych chtěl, aby se mě někdo zeptal, zda s tím souhlasím!
Inu – a místo toho, aby Lisabonská smlouva a její důsledky byly součástí celospolečenské debaty, máme tu Paroubkovu aroganci okázalou, Topolánkovu aroganci (poněkud komicky) neotesanou, nekonečné debaty o radaru (který naši suverenitu oproti Lisabonské smlouvě narušuje jen kosmeticky) či třeba aktuální vajíčkové útoky. Zdá se mi to nebo se podivná válka mezi ODS a ČSSD mediálně vyostřila poté, co humbuk kolem radaru poněkud utichl? Jakoby se tu někdo usilovně snažil zaměstnat lid pseudoproblémy...
Uvědomujeme si, že ODS a ČSSD zde vytvořili jakýsi podivný mytogram či myšlenkový virus, který zasadili do myslí lidí? Lidé, jím zasažení pak jednají, jakoby nic jiného, než tyto dvě strany a jejich rituální souboj neexistovalo. Jsou jako zhypnotizovaní, jednají pod vlivem změněného stavu vědomí podobně jako lidé hluboce věřící či třeba jako fanoušci Sparty či Slávie...
Domnívám se, že Lisabonská smlouva je mnohem důležitější, než ODS a ČSSD dohromady, a že je tématem, jež by mělo zaznívat ze všech stran. Proto jsem se také v těchto volbách rozhodl mýtický "souboj titánů" ignorovat a nenechat se strhnout do hry, která klidně může být, přinejmenším ve svých základních obrysech, zinscenovaná. Odmítám už volit proti někomu, byť by ten někdo byl Paroubek (jakkoli je mi ten pán, vším, co představuje, a celým svým chováním naprosto proti srsti).
Možná jsem jenom paranoidní, když za binární opozicí ODS a ČSSD vidím promyšlený scénář, ale přesto? Vám, moji čtenářové, vám to snad, poodstoupíte-li od svého aktuálního politického názoru (zvláště pokud jste voliči ODS nebo ČSSD), připadá normální?
Jak krásné by bylo, kdybych se po podzimních parlamentních volbách probudil do reality, v níž by voliči poslali Paroubka s Topolánkem i s jejich stranami do propadliště dějin! Ale to se nestane. Celá ta situace je příliš mýtická, příliš hypnotizující na to, aby byl ohrožen současný status quo. Scénář je příliš dobrý (teď mne napadá, že nemusí jít nutně o dílo konkrétních lidí, ale o proces úspěšné evoluce, případně o produkt egregorů) a má potenciál s malými obměnami vydržet velmi, velmi dlouho. Jediné, co s tím mohu udělat, je říci: "Mě prosím vynechte."

linkuj.cz vybrali.sme.sk



neděle, 7. června 2009 | rubrika: Politika |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1]Terazky (@Teo - WWW) Vloženo 07.06.2009, 13:18:02 x
avatar mi nezbývá než lakonicky poznamenat: Hej, bolo a je to absurdné...

[2]dodatek (@Teo - WWW) Vloženo 07.06.2009, 14:27:28 x
avatar Nedávno jsi napsal: "V těchto volbách jsem se rozhodl nepřistoupit na hru buď a nebo. Volil jsem neparlamentní stranu." Kontrolní otázka: Vzhledem k metodě přerozdělování mandátů a prognózám výsledků... kde myslíš, že skončí tvůj hlas?

[3] (Kojot - WWW) Vloženo 07.06.2009, 16:17:31 x
avatar Víš, @Teo, kdyby se našlo třeba jen 10% lidí, kteří by se vykašlali na strach z toho, že jejich hlas propadne a že tak nepřímo podpoří nenáviděnou protistranu, něco by bylo jinak. Třeba se nenajde. Třeba se nikdy nenajde. Ale - jak jsem napsal - ta válka ODS kontra ČSSD mi stále víc připomíná habaďůru, obraz, který mi promítají, abych neviděl skutečnou realitu. Takový náš malý politický Matrix...

A řekni mi - co ta Lisabonská smlouva, kterou Topolánek i Paroubek podporují? Souhlasíš s nimi? Chceš ji, aniž by se Tě kdo zeptal třeba v referendu?

[4] (Phoenicks - WWW) Vloženo 07.06.2009, 17:25:44 x
avatar Samozřejmě, že u takových smluv by mělo být referendum a to povinně ve všech zemích. Jenže to by asi bylo příliš demokratické, protože se ukazuje, že referenda vždy znamenají STOP nějaké takové smlouvě. Politici nejdřív totiž lidi musí umět přesvědčit.
A stejně...Evropa z historického hlediska nemůže být Spojenými státy. V Americe se začínalo od nuly a většinu tvořilo jednolité obyvatelstvo kolonizátorů. V Evropě je národní rozdělení s velkými tradicemi a udělat z toho něco jako je USA je nemožné!

[5] (Kojot - WWW) Vloženo 07.06.2009, 18:02:37 x
avatar Phoenicksi, možné je všechno. Ve dvacátých letech minulého století bys pokládal třeba za nemožné, aby kulturní národ s bohatou tradicí se začal zdravit starým římským pozdravem, pálit knihy, likvidovat část svého obyvatelstva a věřit tmavovlasému skřetovi, že je reprezentantem nordické rasy... Dějiny nás nikdy nepřestanou překvapovat.
Osobně si myslím, že EU jako stát je realizovatelná idea. Ovšem děsí mne už současný byrokratický aparát EU - byla by to ještě demokracie nebo spíše byrokracie v původním smyslu toho slova, tedy vláda úředníků...
Co se Tvého postřehu o referendech týče - nejsem si tím tak jist. Do EU jsme vstoupili referendem, mnohé země tak leccos schválily...

[6]Kdyby... (@Teo - WWW) Vloženo 07.06.2009, 19:33:36 x
avatar No jo, KDYBY byly v lese ryby, nemusely by bejt rybníky. Ale ty ryby v lese nejsou, kua. Právě tak, jako ti tví hypotetičtí voliči prostě nejsou. A tak mi nezbejvá nic jinýho, než postupovat tak, jak jsem postupoval. Takovejm týpkům se říká "realisti".
A nerozšiřuj téma o referendění. Jsem zásadně proti jeho nadužívání. Ať už jde o LS, který skoro nikdo nerozumí nebo o radar, kterýmu rozumí každej zmrd.

[7] (Kojot - WWW) Vloženo 07.06.2009, 19:49:23 x
avatar @Teo, nerozčiluj se, já Tě přece chápu, sám jsem měl také "realistické" vidění situace. Jenže už mám toho "realismu" plné zuby. Třeba nás bude víc...
Co se referend týče, také nejsem stoupencem referendění při každé příležitosti, ale změna statutu EU a našeho postavení v ní po něm přímo volá.
Jak Ty vnímáš LS? Jsi pro? Proti? Neutrální? Je to podle Tebe důležité téma?
BTW: Co myslíš, že se stalo s Tvým hlasem, když jej anuloval černý hlodavec z Ostravy? ;)

[8] (alenka ) Vloženo 07.06.2009, 20:53:39 x
avatar já jsem svůj hlas tentokrát taky "vyhodila". Doposud jsem jediným možným způsobem hlasovala PROTI modrým. Ale už to tak dál nešlo. Tak jsem ho prostě dala někomu jinému.

[9]7 (@Teo ) Vloženo 08.06.2009, 09:03:47 x
avatar LS je byrokratickej paskvil. Jak můžu bejt PRO paskvil?

[10]Primitv a blb se opět projevil (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 16.06.2009, 04:00:17 x
avatar Theo jediný ZMRD jsi tu TY. A ty se Kojote nedej a pošli toho fašouna aby chodil zase chvíli prudit na narodniodpor.cm, nebo na www.nadclovek...

[11]Kojote dík (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 16.06.2009, 04:02:10 x
avatar Článek jsem rozeslal dosti přátelům, nejspíš jsi v něm opravdu uhodil hřebíček na hlavičku. Po úvaze nad výsledky těchto voleb jsem se vážne zamyslil nad možností emigrace. Pak dal rozhovor s dost slušně vzdělaným politologem - řek mi jinými slovy to co zde píšeš ty. Dodta tedy již není co.

[12] (Kojot - WWW) Vloženo 16.06.2009, 12:37:14 x
avatar Vewiurrko, díky za názor, jen dodávám, že si @Tea i jeho tvorby hluboce vážím, stejně jako Tebe mimochodem, a to, že spolu občas nesouhlasíme na tom nic nemění - my dva spolu taky v lecčems nesouhlasíme.

[13]ad Theo (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.06.2009, 11:58:26 x
avatar ..ale to mi pověz co je to za pravičáckého degeneráta že tu jen tak někomu nadává do zmrdů? udělat mi to do ksichtu vysvětlím mu s potěšením pěstně že ho jeho matka nepozná...názory lze mít různé, ale sprostí na sebe být nemusíme nejde li o vyložené zhovadilosti, ne? Znám i slušné pravičáky, dokonce členy ODS kterých si vážím za jejich umění diskutovat...to je právě to proč uznávám Klause a Zemana a hnusím si Paroubka a Topolánka...

[14]Theova teorie (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 17.06.2009, 14:50:37 x
avatar Za všechno co se dneska a po celou dobu vlády ODS děje, přece můžou komunisti a ČSSD! To vám ještě nikdo neřekl ?

[15]kosmeticky? (Pavel Krajtl - WWW) Vloženo 20.06.2009, 23:31:10 x
avatar Vám připadá cizí vojenská základna jako kosmetický prvek? Nastudujte si historii válek USA a dalši souvislosti prosím...

[16] (Kojot - WWW) Vloženo 21.06.2009, 00:15:56 x
avatar Ano. Z hlediska státní suverenity a ve srovnání s důsledky Lisabonské smlouvy připadá. Přesně tak.
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*