AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

středa, 13. května 2009
Souhrn mého politického přesvědčení

Jsem pravostředový liberál a když není zbytí, volím ODS, což opravdu neznamená, že mám rád Topolánka... Pro lidi s černobílým vidění světa však tak jako tak okamžitě spadám do jedné ze dvou škatulek tvořených binární opozicí dobro-zlo. A přitom ve skutečnosti chovám k levici značné sympatie, tedy, přesněji řečeno, k tomu, co levice představovala v minulosti...

Pravicově orientovaní lidé často zapomínají, že v dobách Marxe s Engelsem či, o něco později, v době, kdy se v Bezručově mysli a srdci rodily Slezské písně, na tom byl proletariát opravdu zle. Marx měl plné právo být rozhořčený, stejně tak i Bezruč. Dnešní nezaměstnaný si žije jako král ve srovnání s tehdejším zaměstnaným dělníkem. A srovnávat tehdejšího a současného nezaměstnaného prakticky nelze. Tehdejší kapitalismus dokázal být opravdu nelidský. Proč to píši: Jsem přesvědčen, že levice zcivilizovala Evropu. Nemám ovšem na mysli revoluční levici komunistickou, ale levici sociálnědemokratickou. Zakořenění principu solidarity coby neodmyslitelné součásti současného evropského státu je významným příspěvkem levicového étosu a málokdo si dnes uvědomuje, že se nejedná o odvěkou samozřejmost, ale o relativně nedávný civilizační výdobytek.

Proč se tedy k levici nehlásím, když na ni píši takové ódy? Nehlásím se k ní proto, že všeho moc škodí a každý extrém nakonec vede k sebedestrukci. Současná levice, tak, jak ji vnímám, postrádá nějakou nosnou ideu a tento nedostatek nahrazuje populismem. Uvědomme si, že současný sociální stát narazil na své limity a začíná se vlastní vahou hroutit. Rok od roku narůstají schodky státních rozpočtů (nejen toho našeho). Málokdo si uvědomuje, že nikoli pouze statisíce domácností, ale celý tento stát žije na dluh. Před několika lety jsem žil na dluh. Chvíli to bylo fajn, ale pak to bylo dlouho hodně zlé. Rozumějte: Já naprosto souhlasím s tím, aby lidé, kteří trpí nouzí, dostali sociální dávky, jež jim umožní žít normální život a neskončit na ulici. Souhlasím s tím, aby vážně nemocní lidé dostávali invalidní důchody. A přeji penzistům příjem, který je nedonutí přestěhovat se do domova důchodců, protože nemají na komerční nájemné. To je podle mě v pořádku, je to v souladu s evropským étosem solidarity (kdybychom se vrátili k velkorodinám a vzájemné péči příbuzných, nebylo by nutné budovat tak širokou sociální síť; ale tímto směrem se vývoj patrně ubírat nebude). Ale současně si přeji, aby potřební lidé nebyli necháni napospas osudu za dvacet, třicet, padesát let... Jsem toho názoru, že je lepší, když současní potřební dostanou méně, pokud to umožní přežít i další generacím potřebných.

Současná levice jakoby ztratila ze zřetele jakoukoli jinou než bezprostřední budoucnost. Zatímco v minulosti myslela na roky dopředu a podílela se na utváření politického étosu Evropy, nyní jsou pro ni nejzazším okamžikem nejbližší volby. A tak levice rozdává a tváří se přitom, jakoby ty peníze milostivě tahala z vlastní kapsy. Jenže ve skutečnosti je tahá z kapes všech daňových poplatníků a to nejen těch současných, ale – vzhledem k schodkovým rozpočtům – i těch budoucích. Je docela dobře možné, že letos narozené děti budou ze svých daní platit současný státní dluh. To se mi nelíbí. Měli bychom žít z toho, na co máme, a pokud se zadlužovat, tak ne proto, abychom to "projedli", ale abychom to investovali. Třeba do infrastruktury... Nebo do podpory porodnosti, což je podle mě dobrá investice (přičemž výše porodného by mohla záviset na počtu odpracovaných let rodičů – můj příspěvek k tématu eugeniky, vrátím se k tomu ve zvláštním článku).

Současná levice předstírá, že je Jánošík – chce bohatým brát a chudým dávat. Skutečnost je však dramaticky odlišná: Když na ty opravdu bohaté daňově udeříte příliš tvrdě, tak naleznou způsob, jak uniknout. Například do některého z "daňových rájů". Ten, kdo takový úder odnese nejvíce, nejsou bohatí, ale střední vrstvy. Ty jsou vůbec tak jaksi na odstřel... A poté, co to střední vrstvy vzdají a sníží se jimi generovaný zisk, budou muset nést břímě solidarity vrstvy nižší. Nakonec se to celé zhroutí jako domeček z karet. To nechci.

Chci, aby bohatí lidé platili na daních stejné procento ze zisku jako lidé chudí. Chci to, protože je to fér. Diskriminovat schopnost vydělat hodně peněz je stejně nechutné, jako diskriminovat kvůli barvě kůže, pohlaví či náboženství.

Chci, aby podnikaví lidé u nás žili v prostředí, které jim umožní vyniknout a zbohatnout, což znamená jasná a stabilní pravidla, přiměřené a transparentní daně a v neposlední řadě také respekt a úctu (nikoli tedy pěstování představy, že bohatý člověk je lump).

Chci, aby výše daňové zátěže nepřerostla míru, kdy si bohatí lidé řeknou, že je přeci jen bližší košile než kabát, a ze solidárního systému se tak či onak vyvážou.

Chci, aby dlouhodobě nezaměstnaní povinně vykonávali obecně prospěšné práce a aby vůbec bylo důkladněji kontrolováno kdo co a proč pobírá a to bez jakékoli diskriminace – včetně té "pozitivní".

To všechno chci, protože bych byl rád, aby bylo za čtyřicet let na důchody, chci to už proto, že existuje možnost, že se té doby dožiji. Tak, a teď mi řekněte – koho mám volit?

Mám volit Sociální demokracii, která chce řešit ekonomickou krizi tím, že zvýší důchody? No to snad ne... Ovšem, ODS je strana plná... já dnes nechci být sprostý. Prostě až na pana Julínka mi z té strany v současné době není sympatický snad nikdo. Ale alespoň se zdá, že si tam uvědomují, že rozdávat nelze do nekonečna a dívají alespoň o malý kousek dál než ČSSD. Pak také mohu volit nějakou neparlamentní liberálně laděnou stranu, jež mi bude tak či onak sympatická. To udělám při volbách do Evropského parlamentu, neboť tam zase o tolik nejde. Ale při volbách do Sněmovny... Posledně jsem volil Zelené a dokonce se tam dostali; jak to dopadlo, všichni víme...

Doufám, že jsem svůj postoj objasnil dostatečně srozumitelně. Pokud si mne i po přečtení tohoto článku někdo zařadí do jednoznačné škatulky s tou či onou nálepkou, jeho problém. Už se k tomu vracet nehodlám.

linkuj.cz vybrali.sme.sk



středa, 13. května 2009 | rubrika: Politika |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (gert - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 07:56:32 x
avatar Na současném systému, který se kdovíproč nazývá "demokracie" se mi líbí, že se volební taškařice nemusím účastnit. Už hodně dlouho mám - a určitě nejsem sám - pocit, že volič musí vybírat jen mezi zlým a horším. Strany bez nějaké konzistentní ideje, žádný pořádný program, lombrosovské typy na billboardech s hesly o upřímnosti. Letos mi připadá i to moje nevolení málo, mám chuť volební lístky demonstrativně defenestrovat.
Kdysi se mi hodně pozdával první novoroční projev V. Havla. Schoval jsem si ho a pak jen hleděl, jak se vše mění v opak. teď tak trochu fandím V.Klausovi. Ale opatrně, čekám, jestli taky nezačne obracet.
To, co chceš, bych chtěl taky. Já už ale nějak nemůžu uvěřit, že v tomhle systému to někdo dokáže prosadit. Vládnou stranické sekretariáty a poslance zavazují k hlasování. Tady není místo pro poctivého člověka se svědomím a vlastním názorem...

[2] (Phoenicks - WWW) Vloženo 13.05.2009, 08:19:52 x
avatar Já myslím, že v současné situaci si člověk opravdu nevybere, koho volit. Minule hodně lidí vsadilo na experiment zvaný Strana Zelených...a teda nakonec snad ještě větší průser než kdysi Republikáni. Vidím jen dvě východiska...založit novou stranu nebo se odstěhovat pryč.

[3]Díky! (Bretislav - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 08:54:50 x
avatar Tedy Kojote, nejprve mě na první pohled poněkud zarazila délka příspěvku vzhledem k uváděnému tématu, nicméně musím uznat, že jsem si jej s chutí přečetl. V tom podstatném s Tebou souhlasím. Bylo by fajn, kdyby si to mohlo přečíst víc lidí. Nechceš to zkusit ještě někam poslat?

[4] (Coro - Mail - WWW) Vloženo 13.05.2009, 09:56:01 x
avatar Ale jo. Jen si zapomněl, že lidi vidí. Vidí to, co děláte - VY KAPITALISTI. U nás ve firmě, v době nezaměstnanosti a krize, za kterou můžete VY KAPITALISTI, nutí zaměstnance podepsat krédo spolehliuvého zaměstnance. Kdo nepodepíše, poruší kolektivní smlouvu a je bez práce. Mimo jiné se na toto začalo vyhazovat jak na běžícím páse, spadlá jmenovka, na svačině byla kolegyně 31 a ne 30 minut (Vy KAPITALISTI nám pracujícím závidíte během 15 hodin, které za Vás odděláme, i těch třicet minut na cigeretu)Vrchol arogance Vás byl, když jste kolegu vyhodili z práce proto, že si z kontejneru na dvoře, vzal vyhozený tvrdý chleba. Neustálé napětí, vyhrožování, lži z vaší kapitalistické strany nakonec vede k tomu, že plno lidí se začne přiklánět k levici. Nevěř tomu, že je to kvůli poplatkům. V žádném případě. Je to kvuli tomu, jak se chováte, co děláte, je to kvůli vaší arogantnost, a snad i závisti, že my nesedíme v kancelářích, ale vytváříme hodnoty, za které Vy pak už jen žerete, chlastáte a nic neděláte.
Nedělejte to a nestane se to. Vše je vaše vinna.

[5] (Kojot - WWW) Vloženo 13.05.2009, 10:13:20 x
avatar Gerte, já mám podobné pocity. Ale prostě můsíme brát realitu takovou, jaká je, i když je nám z ní na blití...

Phoenicksi,-viz výše. Je menší zlo nevolit nebo volit menší zlo, jakkoli je vysoké. Toť otázka do pranice.

Břetislave - díky, pošlu to do Neviditelného psa.

Coro - jak jsi u všech ďasů přišel na to, že zrovna já jsem kapitalista? Já nejsem ani živnostník, natož abych někoho zaměstnával. Opravdu nesplňju definici kapitalisty.
Co se týče zneužívání krize: Náhodou, abys věděl, tohle vnímám a považuju to za vážný problém a souhlasím s tím, že se odbory ozvaly. Některé praktiky zvláště zahraničních firem jsou opradová šikana, ale odpověz mi na jednu prostou otázku:
Co se ve firmě, kde pracuješ, změní, pokud příští volby do sněmovny vyhraje ČSSD?

[6]Stručně: (@Teo ) Vloženo 13.05.2009, 12:23:54 x
avatar Socializmus je demoverze komunizmu.

[7] (Coro - Mail - WWW) Vloženo 13.05.2009, 14:25:03 x
avatar Nezmění se nic, pokud se proti těm firmám nepujde tvrdě. Ale otázku já - co se změní,když vyhraje ODS. Odpověď je stejná, že. proč posiluje levice, je výsledek prasáren těchto firem. Nic víc jsem memapsal. Ale souhlasím jinak s článkem.

[8]Pochvala El Coyotovi (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 14:46:44 x
avatar Tos npasal hezky. K zadlužování sátu, zkus si uvědomit co nás stojí plat 10 poslanců + bvšechny jejich nemravné prebendy. Co nás stojí všechny každoročně různí poradci pro boj v polehlém obilí astudie o hustotě sraní holubů, ústavy pro mlácení prázdné slámy a komise pro dělání velikého NIC. A co stojí tunely kterých je na pravici o poznání více a za poznání větší prachy, a arbitráže a soudyjež pak tunely následují (a stát čili my všicni jen platíme a platíme). Nevím jak ty já jsem navíc rád že jsme se rusů i němců zbavili a amíky zde nechci a obzvlášt poté co si čtu o jejich chování v Iráku...no a tak bych moh pokračovat. Leč klobouk dolů jak si článek napsal má to hlavu a patu a je to i lidsky slušné což je právě to co u dněšních pravičáků nejvíce postrádám a proto je bez uzardění označím jako pakáž, chamraď lidské ku... a podobně. Klobouk dolů před těmi několika málo co jsou jiní. Ale pro mne jsou to podobné zjevy jako "humanističtí komunisté" prostě pro své soudruhy zřejmě jen "užiteční idioti". Škoda. Na závěr, máš mé vyjádření obdivu že jsi otevřel tak kontorverzní téma a to jak říkám lidsky slušně a dokonce i na pravičáka dosti logicky.

[9]pro Cora (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 14:59:50 x
avatar Jsu sice levičák, ale uvědom si kolego jak bys se svým postojem narazil např. v dnešní Číně...tam by tě nejen vyrazili už za to žes to zde napsal ale i zavřeli. Nebo abych nechodil daleko v USA kde by tě nejspíš zaměstnavatel dal k soudu a moh by sis gratulovat kdyby jsi nebyl přičnoudlý a po mučení na fízlárně ti ještě nedokázali že jsi islamista a osobně znáš Bin Ládina. Nu a jelikož mám dost kámošů na Rusi hádej co si firmy dovolí k zaměstnancům tam? Jinak bych se pod tvůj komentář opravdu podepsal ale s Kojotem si střelil vedle on není podnikatel ani omylem to spíš já - ale já vykořisťuju jen sám sebe.

[10]a eště pro Cora (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 15:10:35 x
avatar a návrh z vlastní zkušenosti - zdokumentovat a obrátit se na odbory a soudy, udělat zaměstnavateli populariitu i v tisku a televizi, a cílit na konkrétní lidi nikoli celou firmu...bojkot a štvanice včetně účelových lží, manipulací, pomluv a zkrátka jakékoli špíny na provinilé osoby včetně toho že se obrátíte třebas i na konkurenční politickou stranu či halo noviny, prostě neštítí li se nepřítel ničeho neštítit se též ničeho. Toto není než válka a války se soucitem a humanitou nevyhrávaj...tak v boj! Maximálně vytipovaným lidem ztrpčit a poničit život i kdyby jste měli prohrát, ale alespoň aby to nebylo jen tak zadarminko...Je to za nás všechny! Držím vám palce!

[11] (gert - Mail ) Vloženo 13.05.2009, 15:30:05 x
avatar Kojote, nezbude než souhlasit. Kdovíjakým způsobem si tady pár lidí udělalo byznys z toho, že dokáží rozdělit společnost na "pravičáky" a "levičáky" a strašit je buď drastickými reformami nebo zadlužením potomků. Tuhle - do značné míry virtuální realitu používají k tomu, aby měli bezvadné časy. Skutečná realita je korupce, prasárny, které by si nedovolili ani komunisti v pětasedmdesátém, servilní média a lhostejní lidé. Co se týká virtuální reality, nehodlám se nechat vtáhnout do hry. Tváří v tvář skutečné realitě nezbude než sledovat situaci a udržovat si přehled o co jde. Blíže viz Brány meonu. :-)

[12] (Kojot - WWW) Vloženo 13.05.2009, 18:18:01 x
avatar Vewiurrko, co se platů a prebend politiků týče, tak Ty opravdu věříš, že levice je sníží, pokud se dostane k moci? No, tak víš co? Vsadíme se, třeba o láhev (nějaké hodně dobré, nejlépe domácí) medoviny: Pokud v příštích volbách vyhraje levice a do dvou let od voleb dojde ke snížení platů poslanců a ministrů, vyhráls. Po pravdě řečeno bys byl blázen, kdybys na tu sázku přistoupil.
Naštěstí jsou co se státního rozpočtu týče platy politiků naprosto bezvýznamné. Na to stačí trojčlenka.
Co se týče tunelů, různých podivně dohozených zakázek atd. - Ty opravdu věříš, že jsou v tom namočení jenom pravicoví politici? Ty vážně věříš, že politici levicoví jsou "křišťálově čistí"? Já tedy ne.
Co se týče přebujelé byrokracie, tak Tě upozorňuju, že tady si kálíš na vlastní hlavu: Byrokracie vždy roste přímo úměrně vlivu levice. Levice přerozděluje a proto potřebuje přerozdělovače. Vymyslí novou sociální dávku a najme stádo dalších byrokratů. Argument ohledně přebujelého státu je argument pravicový, nikoli levicový! Ale díky, že jsi jej tu zmínil ;)
Já bych toho napsal víc, i ostatním komentátorům, ale mám strašně moc práce, takže třeba později v noci...

[13]Zajímal by mě tvůj politicko-odborný názor na: (A. S. Pergill - Mail ) Vloženo 14.05.2009, 18:11:19 x
avatar http://www.eurabia.cz/Articles
/2970-krestane-21-stoleti-
bazlivi-a-bezpaterni-spojenci-
antikrista.aspx
http://www.eurabia.cz/Articles
/2990-krestane-21-stoleti-
bazlivi-a-bezpaterni-spojenci-
antikrista-ii-.aspx
Je to jeden článek, rozdělený na dva díly. A, obávám se, náboženství se opět v zásadě politizuje.

[14] (Kojot - WWW) Vloženo 14.05.2009, 21:12:07 x
avatar Milý A. S. Pergille - a mám se k tomu vyjádřit jako religionista nebo jako satanista? Zatím jen podotýkám, že úplně stejný článek by bylo možné napsat o křesťanství...

[15]k prvnímu příspěvku na téma volební (diablero ) Vloženo 15.05.2009, 11:43:14 x
avatar ... také jsem rád, že současný volební systém mi umožňuje NEučastnit se volební taškařice, ale ....
myslím si, že nevolit, protože nechci volit pouze mezi menším nebo větším zlem, by mělo být zahrnuto také do volebního zákona. A to tak, že pokud by účast u voleb byla nižší, než nějaké procento, řekněme 50%, tak by vládu sestavoval prezidentem vybraný nestraník který by měl za úkol sestavit vládu s nestraníků/odborníků, bez jednání se stranami, které prostě nepřesvědčili voliče o své zbůsobilosti vládnout. Vznikla by tak na standartní období vláda nestranných odborníků, podobně jako je to v současné době. Kandidáti by měli být "prolustrováni", zda někdy byli členy nějaké strany, pokud ano, účast na vládě by nebyla možná. Tím by nastal také odliv korytářů ze stran a ve stranách by zůstalo pouze "zdravé jádro". Při současné situaci mají vždy minimálně 3 velké strany zajištěno, že budou mít podíl na vládě. Také by se tím snížili peníze vyhozené na předvolební reklamu, protože by už nebyla zajištěna vysoká návratnost investice.

Tak asi tak.

Pěkný den
:)

[16] (Kojot - WWW) Vloženo 15.05.2009, 11:51:12 x
avatar Diablero, to, co píšeš, je hrozně naivní a hlavně by to nefungovalo. Takový aparát by mohl spravovat věci veřejné, ale nemohl by vládnout, tj. přijímat zásadní politická rozhodnutí v oblasti zahraniční politiky, rozpočtu atd. Respektive by samozřejmě taková rozhodnutí přijímat mohl, ale neměl by k tomu vůbec žádný mandát, takže by to byla de facto diktatura.
Co se nevolení týče: Vždy doporučuji spíše než nevolit, tak raději volit neparlamentní stranu, která Ti je sympatická. Když se do parlamentu nedostane (což je pravděpodobné), pak z Tvého hlasu bude alespoň signál, že jsi nespokojený s těmi etablovanými, a pokud se tam dostane, tak tím líp, alespoň bude naše politika o trošku zajímavější. Někdy to ovšem, uznávám, může pro malou stranu skončit fiaskem, jako v případě Zelených...

[17]... ano, možná ... (diablero ) Vloženo 15.05.2009, 12:17:33 x
avatar ... to zní naivně, nicméně jestli to je možné nebo není, by zjistila až prakse. myslím si, že uzákoňením takto změněného volebního zákona by také mohlo dojít k tomu, že by se rapidně zvýšila účast voličů na volbách a tím i šance na zvolení malé neparlamentní strany. pokud existuje možnost nevolit, proč ji také řádně neošetřit ?
add přijímání zásadních pol.rozhodnutí - problém vidím v tom, že ČR nemá nastavené žádné dlouhodobé politické či ekonomické či sociální směřování. v podstatě nevíme kam míříme, pouze se potácíme ze strany na stranu a narážíme na mantinely jednotlivých stran. ve vedení našich dvou velkých stran máme (dva/tři) ignoranty, kteří místo o dialog neustále usilují o to, urvat na politickém "trhu" co nejvíce moci. zmítáme se od ekstrému k ekstrému - viz například neustále probíhající hádka ohledně 30ti korunových poplatků v lékárnách. atd... . rozhodně si myslím, že na nějakou dobu, a období 4-5 let by možná postačovalo, potřebujeme time out od těchto pol.třenic a začít konečně konstruktivně řešit směřování ČR jako celku ve všech oblastech politiky. myslím, že pokud naše pol."špičky" budou neustále zvětšovat propast v pol.spektru, může přijít nějaká skrytě extrémistická-populistická strana, která toto místo obsadí a kdo ví, co se poté může stát. příkladů máme v minulosti až dost.

tak ...

Hezký den
:)

[18] (Kojot - WWW) Vloženo 15.05.2009, 13:21:20 x
avatar To máš tak - když je to po volbách plichta, tak to se těžko směřuje. Což o to, já osobně bych byl pro meritokracii a volební právo bych dal jen těm, kdo složí voličské zkoušky, ale je to tak, jak to je, lidé věří velkohubým slibům, k nimž se nakonec uchylují v podstatě všichni. Ale vládu úředníků jmenovaných prezidentem bych vážně nechtěl. To už raději rovnou monarchii...

[19] (Kojot - WWW) Vloženo 15.05.2009, 13:30:07 x
avatar Nicméně: Tento článek je o tom, jak to je a ne o planých snech o lepší společnosti. A opustím-li plané sny, pak mě nenapadá nic lepšího, než to, co bylo napsáno. A všem záměrným NEvoličům opravdu doporučuji volbu neparlamentních stran. To totiž, na rozdíl od prosté neúčasti (která může znamenat i lhostejnost či pěkné počasí v den voleb) je signál, který je čitelný.

[20] (gert - Mail ) Vloženo 16.05.2009, 14:17:23 x
avatar Diablero, souhlasím s tebou, taky bych nejradši NEvolil nějak okázaleji. Proto ta představa defenestrace lístků. Je to najivní, ale stejně najivní mi pomalu přijde vybírat si ze dvou stran, které na plichtu víceméně spoléhají a jedna druhou označuje za nepřítele lidstva, nebo z lidovců bez kterých se nic neobejde či komoušů, které si pěstujou jako všeobecného záporňáka. Malé strany? buď to je recese nebo megalomanské počiny mrňavých hochštaplerů. Kojote, tvrdit že musíme volit z toho, co je - to je smutný závěr. Navíc platil i v době Národní fronty. Nicméně nemám lepší nápad, prostě jen nehraju..

[21]hlasy nebo akcie (santawizard ) Vloženo 17.05.2009, 01:11:21 x
avatar Bud jako nezávislý kandidát a soukromný podnikatel a založ obecně odbor teologický=okultismus a náboženství.Myslíš,že ti to potom znárodní nebo zprivatizují?Burza býka a medvěda je pro akcionáře ale vláda a opozice je pro politiky!?
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*