AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

neděle, 25. ledna 2009
Iracionální strachy

Už nějakou dobu se bojím, že přijde válka; rozumějte – velká válka v Evropě. Nevím, zda to souvisí s  mou obeznámeností s předpověďmi jasnovidky Vangy, která prorokuje na léta 2010-2014 válku, jež vyhubí většinu evropské populace...
Jsem racionální člověk. Vím, že různé konce světa a katastrofy byly prorokovány nesčetněkrát a posléze upadly v zapomenutí nebo byly podrobeny alterativnímu výkladu, jako tomu bylo u biblických proroctví o tom, že se Kristus vrátí ještě za života svých současníků.
A přesto ve mně dřímá ten iracionální a dozajista bludný strach, že má Vanga pravdu.
Také se bojím Obamy. Zpočátku jsem mu fandil, ale už dlouho z něj mám hodně blbý pocit. McCaina bych se nebál, asi proto, že bych do jisté míry věděl, co od něj můžu očekávat. Fakt jsem v pokušení vnímat Obamu jako Antikrista... Obava z války a obava z Obamy spolu souvisejí...
Čeho se vlastně bojím? Smrti? Té vlastně ani ne, spíše utrpení. Jsem uvyklý svému pohodlí a tísní mě pocit, že je to věž, která se může kdykoli zřítit. Bojím se o svou ženu – už nejsem sám za sebe, mám někoho, na kom mi záleží a hrozím se toho, že by byla Lucienne vystavena válečným hrůzám. Také mám strach o své dílo. Ne snad, že bych je považoval za součást kulturního dědictví, jež by měla vydržet navěky či po mnoho generací, ale po pravdě řečeno bych byl vážně rád, kdyby mě něco z toho, co jsem vytvořil, přežilo...
Bytostně si uvědomuji křehkost civilizace, v níž žiji. A také skutečnost, že Lucienniny a moje šance na přežití by v případě pádu této civilizace spojeného s katastrofální válkou byly méně než mizivé...
Tak tady sedím u počítače, je něco po půlnoci a fakt se bojím, že přijde válka, přestože vím, jak iracionální pocit to je. Dokonce i přesto, že jsem zvyklý řešit věci tak, jak přicházejí, a netrápit se příliš tím, co nemohu ovlivnit – znáte to, statečný člověk umírá jen jednou, zbabělec zemře tisíckrát...
Začínám bláznit? Objevují se u mě první příznaky paranoi či parafrenie? Nemám se bát spíše o svůj vlastní rozum než jakýchsi imaginárních hrozeb? Přijde "Aha zážitek", který mne definitivně přenese do bizarního světa bludů?
Snad si v roce 2011 si řeknu, že ta bába byla úplně mimo, a nad tímto článkem se z plna hrdla zasměji.
Ale dnes, právě teď, když sedím u počítače a moje žena spí vedle v pokoji, mám strach...

(25. ledna 2009, 45 minut po půlnoci...)


linkuj.cz vybrali.sme.sk



neděle, 25. ledna 2009 | rubrika: Co život dal a vzal |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (dewberry ) Vloženo 25.01.2009, 19:40:38 x
avatar já tvému strachu rozumím. sice se nebojím války, ale jímají mě jiné iracionální hrůzy - možná o dost iracionálnější než hrůza z možné války. jen jsi to bohužel napsal hrozně sugestivně, jak je tvým dobrým zvykem, až se bojím, že začnu mít z vypuknutí války strach taky.

[2]Na rovinu... (MedvedSnivec - Mail - WWW) Vloženo 25.01.2009, 20:31:41 x
avatar Nebojím se války natož nějaké té krize, ale to je způsobeno nedostatkem informací. Všiml jsem si jenom já, že se lidi negativním informacím podvědomě vyhýbají? Je takové zapírání výhodou?

[3] (ratka ) Vloženo 25.01.2009, 20:50:48 x
avatar nevim zda je vyhybani negativnim informacem pravidlo. nekdo naopak uzkosti miluje. U nas doma vzdycky vladla uzkostna nalada jelikoz tatinek porad ocekaval nejakou katastrofu. Kdyz jsem se neozvala jeden den tak uz narikal, ze musi obvolat nemocnice a ze se tak strasne boji, ze se neco stalo. Valku predpovida jiz deset let. On ty negativni predtuchy miluje a boji se hrozne rad.

I kdybych pani Vange uverila, tak co muzu? Nic nemuzu. Takze nad tim mavam rukou.

[4] (Lenka - WWW) Vloženo 25.01.2009, 21:09:39 x
avatar Strach (ten iracionální) je projevem své vlastní nejistoty. Od malinka jsem se strachem měla potíže a pomalinku, jak jdu životem, strach odkládám. Poslední mé vítězství bylo, když mě "něco" vzbudilo v půl třetí ráno. Následně se mi někdo začal hrabat v zámku. Vyskočila jsem, rozsvítila, chytla mobilní telefon, namačkala 112 a sumírovala si, co všechno rychle řeknu, až se mu ty dveře podaří otevřít.... Když lupič zjistil, že se mu v kukátku rozsvítilo světýlko, asi toho nechal. Už dál nic nebylo. A já zjistila, že sice nevím jak, ale že bych tu situaci nějak zvládla. A to je to. Postupně získávat jistotu, že ať přijde cokoli (a ono skutečně může přijít cokoli), zvládnu(-eme) to.
Co se týče předpovědí, existuje sice nějaká pravděpodobnost, ale nikdo neví, co se stane. Rozhodujeme o tom v každé vteřině my. Takže věřme politikům a zdravému rozumu všech. Není čeho se bezprostředně bát. Ale buďme pozorní a nezanedbejme chvíli, kdy můžeme pozvednout hlas nebo něco udělat. To je všechno. A i kdyby přišlo cokoli, zvládneme to.

[5] ( ) Vloženo 25.01.2009, 22:35:31 x
avatar Inak kua, toto mam aj ja v poslednej dobe - ako keby nieco vyselo vo vzduchu, k niecomu sa schylovalo a vobec sa mi to nepaci - no myslim, ze sa dozijeme este nejedneho prekvapenia, a nebude to v pozitivnom slova zmysle...

[6] (Kojot - WWW) Vloženo 25.01.2009, 23:40:55 x
avatar 2 Dewberry: Kruci, doufám, že jsem Ti nepokazil spaní. To bych nerad. Zvláště když patříš k mým nejlaskavějším komentátorům...

2 Medvěd Snivec: No, já nevím... Vyhýbají se, ale na zprávy v bedně čumí? Spíš bych tam viděl jakousi fascinaci. Důležité ovšem je, aby to bylo neštěstí někoho jiného...

2 Ratka: Tak, nic s tím nenadělám. A z mnoha důvodů, o nichž zde nebudu psát ani nepřipadá v úvahu, že bychom s Lucienne utekli třeba do Mongolska. Takže proč se trápit něčím, co tu není a co nemám ve své moci, ano, říkám si to často - ale stejně mně to straší v palici...

2 Lenka: Ty zvládneš COKOLI, co přijde? Wow! Pokorně přiznávám, že sebevědomím takového kalibru opravdu nedisponuji...

2 anonym: No, jo, to je ten pocit - něco visí ve vzduchu...

[7] (ratka - WWW) Vloženo 26.01.2009, 09:50:46 x
avatar vzdycky jsem byla presvedcena (odjakziva) ze clovek svymi pocity pritahuje stejne pocity. Strachy pritahuji jine strachy a vytvareji strachove pole.
je mozne privolat to co bylo predpovezeno? Tim ze na to zacneme verit?
Kdysi jsem uverila ze me nikdo neokradne. A taky se tak stalo. MOhla jsem nechat lezet penezenku kdekoliv a ona tam zustala. Otevrene auto, garaz dokoran pres celu noc. Otevrene dvere do domu. Ztracene a zapomenute kabelky se mi vraci se vsemi vecmi. KOlik let? 30 let minimalne. Dokud jsem neuverila tak jsem o nekolik veci prisla. A to drsne :o))
Takze je klidne mozne, ze kolektiv lidi si vytvari budoucnost svojimi myslenkami. Vytvareji podhoubi budoucnosti.

[8] (Liška - WWW) Vloženo 26.01.2009, 11:02:05 x
avatar No fuj, dnes nemám příjemné ráno - napřed mě rozhodil dopis od jednoho bývalého muže a pak tady čtu Vangina katastrofální proroctví. Na příští rok.Už.
Uklidňuje mne, že její konkrétní letopočty u předpovědí se mi zdají až moc konkrétní - mísení ras například, jak by se mu přiřadil konkrétní jeden rok?! To je dlouhý proces.

A všechno mi připadá moc rychle za sebou na to, aby se to dalo realizovat. (Teda ne že bych to realizovat chtěla:)

A taky: Uveřejňují proroctví, která té prorokyni vyšla. Ale neuveřejňují už ta, která nevyšla. Přece jí nevyšlo všechno?!

[9] (katchaba - WWW) Vloženo 26.01.2009, 11:07:19 x
avatar A mnohem horší jsou tyhle strachy, jakmile má člověk děti. Co bych dělala? Jak bych je pobrala? Jak rychle bych s nima dokázala utíkat?
A tak se radši bojím "jen" toho, že si ta starší o něco rozbije hlavu/vyrazí zub a ta mladší se rozhodne vyklubat o něco dřív...

[10] (Liška - WWW) Vloženo 26.01.2009, 11:14:17 x
avatar [8] P.S.
a šla jsem na ty iracionální strachy pěkně racionálně, což? :)

[9]
Tyhle fantazijní hororové scénáře jsou hnusný i tak. A ještě děti k tomu, ajajaj.

A co jiní proroci? Ještě někdo jiný předpovídá válku?

[11] (Liška - WWW) Vloženo 26.01.2009, 11:27:05 x
avatar A z hlediska etičnosti:
Předpovídat decimaci Evropy k tak blízkému datu, že se to týká současně žijících?
Navíc je to dost demotivační - např. proč bych si dodělával školu, když za rok stejně bude konec světa...

[12] (ratka - WWW) Vloženo 26.01.2009, 11:34:04 x
avatar takhle cekali Jehovisti konec sveta nekolikrat. nekolik sekt se taky spolecne zasebevrazdilo. nekteri prodali vsechny svoje majetky duchovnim vudcum za babku :o) v roce 1999 :o))) Proc stahovat kalhoty, brod je jeste daleko

[13] (Lenka - WWW) Vloženo 26.01.2009, 12:25:30 x
avatar ad 7,12: Jasně, mohu jen podepsat.

Samozřejmě, že nezvládnu cokoli, ale věřím, že ať přijde cokoli, nějak se s tím popasuju, ono taky co s tím jiného, že? Strach odkládám jako přítěž, jenom zdržuje, zatěžuje a oslabuje.

Něco ve vzduchu? No, to je. To je ten plíživý strach v souvislosti s finanční krizí, pak začátkem roku fatální problém s plynem, válka v Gaze ....... to je samozřejmě útok na psychiku. Citliví jedinci jsou pak znejistěni víc, než ostatní a hned v tom hledají katastrofu. Ne ne, budeme mít spoustu práce s řešení finanční krize, to jo, ale žádným proroctvím nehodlám věřit (zvlášť, když nemám možnost s tím něco udělat) a posilovat je strachem, jak o tom mluví Ratka - to je ta sebejistota.
Jsem rozhodnutá se nenechat ovládat strachem. A nějak bude.

Budit v druhých strach je oblíbená hra s jejich psychikou. K tomu se nehodlám propůjčit.

[14] (vlada - WWW) Vloženo 26.01.2009, 12:43:22 x
avatar Co nemohu ovlivnit, to neřeším. Se vším ostatním si poradím (jedno jak). Za pozornost stojí, že procentuální úspěšnost naprosto VŠECH předpovídačů konce světa je 0%! To už není jen, že se tu a tam netrefí. To je naprosto totální neschopnost! Stačí pokaždé, když se takové nemehlo objeví důkladně sázet proti němu, a člověk okamžitě zbohatne. Tedy pokud by se našla dostatečně šílená sázková kancelář, která by na to vypsala sázky.

[15] (Kojot - WWW) Vloženo 26.01.2009, 14:17:09 x
avatar 2 Ratka: [7] No, ono to existuje i objektivně jako sebenaplňující se proroctví, což je sociologický termín. Například když se rozšíří fáma, že ta která banka padne, lidé začnou hromadně vybírat a banka padne. Ale mám i tu zkušenost, že to funguje i na individuální rovině, i když ten mechanismus mi není zcela jasný Může to fungovat i na globální úrovni? Těžko říct. Asi ano... Ad [12] : Vždyť já vím. Je to iracionální. Kník!

2 Liška: Ano. Také si říkám, že u všech takzvaně naplněných proroctví je to tak, že byl zpětně interpretován nějaký velmi metaforický a mnohovýznamový výrok. A těch nenaplněných jsou mraky. Proto také pokládám svůj strach za iracionální. Asi je to projev nějaké existenciální úzkosti spojený se starostí o blízkou osobu a tak...

2 Katchaba: Ano, tomu zcela a naprosto věřím. V “moudrých“ knihách čteme poučky o tom, jak máme žít dneškem, přítomností, že zítřek se o sebe postará, že neexistuje náhoda a vše (a obzvláště utrpení) má svůj smysl, ale mám takové tušení, že lidé, co to píšou či takové názory zastávají jsou zhusta bezdětní...

2 Lenka: [13] Nenechat se ovládnout strachem, to ano. Souhlasím. I když to někdy asi opravdu není v lidských silách. Strach je jako bolest. Je-li příliš silný, srazí na kolena i toho největšího drsňáka. Ale – tak jako bolest – je také důležitý: Má svou funkci, upozorňuje na důležité věci a brání nám dělat nebezpečné blbosti!
K závěru tohoto komentáře: Krici, doufám, že to nebereš tak, že chci v někom budit strach. Prostě mi bylo ouzko, tak jsem si z toho ublognul... ;)

2 Vlada: Ano, já vím. Ale skutečnost, že naše civilizace je čím dál křehčí a že může nastat katastrofa, není výmysl nějakého proroka. To, že někdo něco prorokuje opravdu neznamená, že k tomu nemusí dojít... A ty moje obavy asi plynou z pocitu zranitelnost, který se u mě v poslední době objevuje...

[16] (Liška - Mail - WWW) Vloženo 26.01.2009, 14:20:24 x
avatar :)
Strach nemám. Už ho nezvu, tak nechodí.

Stalo se mi jednou, před lety, že jsem měla úzkost, nepodloženou ničím osobním. Bylo to hodně intenzivní a tvářilo se to jako strašlivá předtucha (nejasno, čeho), několik hodin.
Jediné vysvětlení, s čím to souviselo (ale nikdy jsem nepochopila, jak to funguje), je, že ten den Američani bombardovali Bělehrad.

[17] (Liška - Mail - WWW) Vloženo 26.01.2009, 14:26:57 x
avatar 16:
... ale vlastně se nedá říct "nepodložené něčím osobním" - když je válka na evropské půdě, je to osobní dost.

Koneckonců zastavení plynovodu a ekonomická krize taky tak. To souhlasím s Lenkou. Křehkost naší civilizace se zjevila dost aktuálně. Si představte, že by nešel internet... :)

[18] (vlada - WWW) Vloženo 26.01.2009, 14:49:10 x
avatar Nejrůznějších proroctví umím napsat tuny. Tato jsou kupříkladu pozitivní, ale stačí občas dosadit ne a je vymalováno.
http://vlada.bloguje.cz...araty.php

[19] (Liška - WWW) Vloženo 26.01.2009, 15:19:35 x
avatar Tak ti přeju, Kojote, ať si za dvacet let opravdu řekneš, že ta bába z Bulharska se v tomhle sekla, zasměješ se kojotím smíchem a budeš si pochvalovat právě dojedený oběd, který připravila Lucienne.

Blbý je, že iracionální strach člověk těžko utiší racionálními argumenty, i kdyby byly sebegeniálnější.

[20] (ratka ) Vloženo 26.01.2009, 15:37:03 x
avatar iracionalni strach clovek podle me utisi jen tim, ze si rekne ze zemre. Vcetne vsech jeho blizkych a milovanych lidi. Zni to blbe. Ale je to fakt pravda :o))

[21] (Liška - WWW) Vloženo 26.01.2009, 15:46:09 x
avatar 20:
Jo, že přijme skutečnost, jaká je.
Strach z umírání, mučení atd. to ale neřeší. Na to jde leda nemyslet.

[22] (ratka ) Vloženo 26.01.2009, 15:56:44 x
avatar Strach z umirani a muceni?

Tolik lidi se neoplati mucit. Je nas prilis moc.

[23] (Kojot - WWW) Vloženo 26.01.2009, 16:31:49 x
avatar 2 Liška [19] - Díky ;)
2 Ratka [20] - Ano. Tak to bezpochyby je. [22] - Doporučuji shlédnout film Threads: http://www.csfd.cz...m/4700-threads

[24] (ratka ) Vloženo 26.01.2009, 16:37:02 x
avatar Kdepak KOjote, na valecne filmy a to ani z budoucnosti a vubec ne z minulosti se nedivam :o)) V ramci zachovani dusevniho zdravi. Stejne to povazuju tak trochu za masochismus koukat na krvaky, kdyz ma clovek bujnou predstavivost jako ja nebo.... clovek citlivy (a to ja jsem vic nez moc) by se podle me (mozna se mylim) mel vyhybat vecem ktere ho rozrusuji. Stejne tak se nedivam na filmy a dokumenty kde tyraji nebo muci deti. Nectu zpravy ktere tyto veci s nadsenim a zvracenou rrozkosi opakovane rozpatlavaji a vzbuzuji emoce a hrajou na pudy.

[25] (Lenka - WWW) Vloženo 26.01.2009, 18:56:11 x
avatar ad 15: Ne, samozřejmě, nemluvila jsem o tobě, chápu tvé pocity. Mluvím o lidech, kteří buď z nezodpovědnosti, hlouposti či z pocitu být chvíli důležitý vzbuzují v lidech strach, myslím tím předpovídače katastrof.

Mluvila jsem samozřejmě o neopodstatněném strachu, který je nežádoucí, o pozitivním tady teď určitě nikdo nemluví.

K tvému vyjádření "I když to někdy asi opravdu není v lidských silách. Strach je jako bolest. Je-li příliš silný, srazí na kolena i toho největšího drsňáka.": Strach není nic než emoce. Na emoce je možné působit přes myšlenky. Nejde o to být drsňákem (to bude asi ten, co si strach ani neuvědomuje), ale normálním člověkem, který umí (učí se) zacházet se svými emocemi, není v jejich moci, ale naopak je tím, kdo je zvládá (učí se je zvládat). Pokud si myslíš, že odložit strach není v lidských silách, pak je tomu tak. Pokud si uvědomíš, že je to plně ve tvé moci, pak je tomu též právě tak.
Každý to vyjadřujeme po svém - Vláda, Liška, Ratka i já. Ale je to o tomtéž. Posilovat se v tom, že nebát se je lepší než se třást strachy a že na to máme. Máme. :-)

Nic než povzbuzení v mých slovech nehledej. :-)

[26] (Kojot - WWW) Vloženo 26.01.2009, 19:26:34 x
avatar 2 Lenka: No jo, ale nepatří Vanga spíše do kategorie lidí, které duchovní lidé, jako jsi Ty, velice uznávají?

[27] (Lenka - WWW) Vloženo 26.01.2009, 22:22:08 x
avatar Ne.
Neumím odpovědět, aniž bych nelichotivě mluvila o jiných, a to se mi nechce.
Myslím, že své názory a postoje vysvětluji docela jasně.
Duchovní lidé jsou všichni a každý se svým duchovnem (myšlenkovým bohatstvím, intuicí apod.) nějak zachází. Někdo ignoruje intuici, někdo zdravý rozum, někdo je zneužívá, někdo používá - a všichni v míře různé. Koho hodíš do jakého pytle?

[28]strašpytl a strašidlo (santawizard ) Vloženo 26.01.2009, 22:55:31 x
avatar klobouk dolů všem diskutujícím.Recese je jako když Titanik narazil na ledovec!Jestli se nepodaří najít oživení trhu a prosperitu,hospodářská krize může přerůst do 3 světové války a revoluce !Bůh války není nesmrtelný.Tím nemyslím jenom knoflíkové nebo dívčí války.Nesmrtelný je jenom bojovný umělec.On není žádný voják,on je jenom sportovec!Bud pracuješ a bojuješ pro mír nebo pro válku.Podle toho se pozná kdo je pachatel hříchů a zločinu a kdo je obět.

[29] (Catalessi ) Vloženo 27.01.2009, 09:02:31 x
avatar Katchaba:
Cca 3 měsíce po narození syna jsem dostala taky řadu ataků "neurčitých" strachů. Z dnešního pohledu je chápu jako přirozenou cestu mysli, jak se připravit na nejhorší a nevzdávat se, tenkrát jsem musela jenom důvěřovat intuici a pomalu jsem si začala pořizovat survival materiál, kvůli kterému jsem po půlroce vzala částečné zaměstnání, abych na ty drahé věci měla. Začít to chce s kvalitníma botama, dále bundu,nějaké to goretexové tričko, ponožky - pokračovat lze batohama, spacákama. Dost ženských začne chodit po narození dětí z finančních důvodů v nekvalitních "free-time" věcech, neboť utrácí hlavně za boty a oblečení, které je společensky přijatelné. Jenže na podpatcích nikdo Godzile neuteče, jak víme už z Hollywoodu :-). Je dobré naspořit si na outdoor výbavu, koupit aspoň jedny kapsáče a kvalitní boty, dušička má pak pokoj, má nějaký cíl a plán k řešení iracionálních strachů.

[30] (ratka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 09:12:49 x
avatar Catalessi, no to je neuveritelne :o)) totez jsme udelali taky. Vyhodili jsme neskutecne penize za spickové vybaveni k preziti. Spacaky, goretexove bundy, kalhoty, boty. Taky jsme si odzkouseli v neskutecne drsnych podminkach zda prezijeme. Decka jsme tahali po ledovcich na lane. A az se narodil ten nejmensi tak jsme ho nosli sebou drsnou divocinou. Strachy pominuly. NIkdy by menenapadlo takhle uvazovat. Ale neco na tom asi je. Meli jsme nutkani naucit decka prezit cokoliv.

[31] (ratka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 09:14:47 x
avatar Kdyby videla socialka, do jakych podminek jsme decka tahaly tak by nam je snad odebrali.

[32] (Liška - WWW) Vloženo 27.01.2009, 09:44:25 x
avatar 29:
To už je docela psycho. Ale když to pomohlo na odehnání úzkosti, proč ne.

Poněkud nákladné. Asi bych jako ratka dala přednost pobývání v drsných podmínkách před cpaním peněz do chřtánu outdoorovým výrobcům. Tričko nikoho nezachrání :)

[33] (ratka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 09:56:42 x
avatar na iracionalni strachy iracionalni postupy :o)) Treba to tricko je zazracne. Kdyz clovek vi jako zimu a jake vedro vydrzi, ze vydrzi treba 14 hodin slapat ve snehu, ze vydrzi plavat v ledove vode a ze to vydrzi i jeho deti tak se mu iracionalne ulevi :o)) Nekolikrat me to napadlo i ve snu. Vedela jsem se jak bezim a v rukach nesu svoje deti. Mohla jsem unest jenom jedno. Ktere? To mensi? To byly moje cerne mury po narozeni deti. Kdyz obe deti odslapaly silene tury se svymi rodici (byly stejne silne) tak cerne mury zmizely.

[34] (Catalessi ) Vloženo 27.01.2009, 10:30:19 x
avatar Liška: Proto udávám jistou hierarchii, začít botama atd. - Váš příspěvek toto pomíjí, ale to se stává často, že se 2 lidé míjejí. Jinak jsem také proti zbytečnému vynakládání prostředků za různé "štajny", kvalitní bundy i boty máme od tuzemských výrobců, které jsme navštívili přímo v dílně či podnikové prodejně a tímto je i podporujeme.
Ratka: Mně to naopak připadá jako velice racionální postup, který poukazuje, jak je člověk vlastně líný a co všechno potřebuje, aby se začal zajímat pragmaticky o svět kolem sebe a o nejspolehlivější cesty, jak překonávat protivenství. Když mi bylo 19 a slyšela jsem zvenčí sirénu, napadlo mne podobně jako děcka, že je to nálet a nalila jsem si panáka a zapálila cigárko - prostě odejít v klidu. Dneska, v "přerozeném" stavu prostě nehážu flintu do žita, za 1) lépe rozumím světu kolem sebe a vím, kdy podle obecní vyhlášky zkoušejí sirény a za 2) mám plán a odhodlání, kdyby se něco skutečně stalo a nečekám, až mne někdo vytáhne za ručičku. To není málo, proto si také vážím Vaší přípravy.

[35] (Lenka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 10:48:54 x
avatar No, naučit děti přežít v kdejakých podmínkách je velmi přirozené a řekla bych i pro rodiče povinné. Outodoorové oblečení je asi dobré, ale já s mám zkušenost jenom s botama, jiné věci na mě nějak nefungují a působí opačně. Nicméně vím, že se dá vydržet i tři dny v mokrých botách, když člověk pořád chodí. A i jiné věci se dají přežít. Jen se jich člověk nesmí bát a řešit, co je.

[36] (Lenka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 10:53:41 x
avatar ad 35: Jo a ještě jsem chtěla přidat hold Ratce a jiným, že se vydali touto cestou při výchově a překonávání strachu, vedli děti k samostatnosti, protože ode všeho je prostě nedovedou uchránit. Fakt dobrý. A jejich děti to zas předají dál.

[37] (ratka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 10:57:23 x
avatar Ja zazila oboje. Obycejne vybaveni (na Dufourspitzi v Montarose) kdy melo mokre lano temer 5 kilo, macky padaly z nohy a manzel si malem vypich oko debilnim cepinem :o)) a pak poradne vybaveni po teto zivotni zkusenosti. Decka dostaly vybaveni jednodussi, ale zase jsme je chranily vlastnim telem. Ted kdyz jsou velke, tak maji taky dobre vybaveni. Dobre vybaveni muze zachranit zivot. Je velmi dulezite.

[38] (ratka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 11:02:23 x
avatar Omlouvam se, pokud otravuju se svymi komentari. Hned zmirnim.

[39] (Liška - WWW) Vloženo 27.01.2009, 12:12:05 x
avatar 34:
Vždyť to beru ad [32], když to zažene úzkost. Kdyby ale přišla jiná úzkost, bude chtít jinou strategii; tím chci říct, že nejlepší je změnit sebe, aby úzkosti nebyly. Jenže to vždycky nejde a hlavně to nejde rychle.

[40] (Lenka - WWW) Vloženo 27.01.2009, 12:47:22 x
avatar ad 38: Pravdu díš, Liško. Udělat všechno, co ve vnějším světě můžu a když to nejde, tak změním sebe. To jediné má smysl.
"Jenže to vždycky nejde a nejde to rychle?" - to je ralitivní, rozhodujeme o tom každý sám, zda to půjde či nepůjde a jak rychle.

Jsem se třeba bála několik let, že mě bývalý manžel nechá vyhodit ze svého služebního bytu (nechala jsem mu náš dům), ostatně tím vyhrožoval. Nikdo s tím nechtěl nic mít, nikdo mi nemohl v tom pomoci. Až jsem si jednou řekla: Tak dost! Z tohodle bytu mě nikdo nedostane. - a najednou šlo všechno a za dva měsíce byl byt napsaný na mě. -
stejné to bylo s finančním vyrovnáním, s řízením auta atd. atd. Takovéhle příhody známe asi všichni a násobně ze svého života.
Jde o to, kdy si řekneme dost, už se na ten strach vykašlu. To může trvat dlouho anebo okamžik, někoho dokonce ani nenapadne, že by se mohl začít bát.

[41] (Catalessi ) Vloženo 27.01.2009, 12:55:33 x
avatar Liška (38): Na určité rovině to přestane být "jenom psycho", mám vyzkoušeno, že stejně jako poznám, kdy je mi teplo a kdy zima, zrovna tak přesně funguje i moje úzkost, aby mne vyhnala převzít zodpovědnost a připravit se - beru ji tedy jako spojence a ne nepřítele, kterého je třeba zahánět. Takže nemluvíme o tomtéž, já ze svých úzkostí pocit viny nemám a nepotřebuji je zaplašovat, potlačovat etc. - spíše správně identifikovat.

[42]Skvělá diskuse! (Kojot - WWW) Vloženo 27.01.2009, 13:09:16 x
avatar Díky za ni, opravdu mi zvedla náladu a navíc mi dodala i trochu inspirace. ;)

[41] - Výborný postřeh. Lidé pořád něco zaplašují, zahánějí, utíkají před tím a je to pak jako ty sny, kdy před něčím prcháme a je to pořád za námi...

[43] (Liška - WWW) Vloženo 27.01.2009, 13:56:35 x
avatar 41 Catalessi:
Jo takhle, to jo, úzkost je indikátor něčeho a inspirátor toho, aby člověk zjistil, čeho že je indikátorem. Provedl opatření.

Já se totiž začala obírat tím, nakolik mohou být ta opatření přiměřená a kdy už jsou přehnaná vzhledem k situaci (- mě by nákup outdoorového vybavení totiž zruinoval velice rychle) nebo život omezující (- když z toho je velké nakupování, hromadění, zabezpečování, obsese).

Pocity viny, to ne! Popisuješ to pěkně - že můžeš mít z něčeho strach, ale z toho strachu strach vůbec nemáš. Ten strach takhle umíš využívat odjakživa, nebo tě to stálo namáhavou cestu? - nebo jsem moc zvědavá...

[44]KONEC světa - už zase (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 27.01.2009, 14:04:03 x
avatar Myslím žes na to kápl Kojote. Rusáci sedí na ropě, Amíkům chybí. Amíci mají technologicky nejlepší zbraně (zhruba 2 generace před Rusy a 4 před EU)a vede je smečka nejbezohlednější chátry na planetě. Výsledek je myslí předem jasný. Ale mohu tě uklidnit, ta válka bude v Arktidě. Tipuji na 3 směry útoku na Rusy: 1. - klasický s využitím kolaborantských řežimů USA v oblasti, ze západu přes Pobaltí (jako to zkoušel už Hitler), 2. - směr Kavkaz a Baku, nejspíše z Ukrajiny a Turecka současně, tipoval bych i zapojení Gruzie, 3. - z jiheu přes Afghanistán (pak má smysl posilování mise tam, opravdu). Jih logisticky přes Diego García, střed přes Camp Bondsteel a Incirlik, sever přes Reykjavík a Rammstein. Podle mne zejména po instalaci "obranného" protiraketového štítu se šance Rusů blíží 25%. USA zasadí prvý úder, štít je zde aby vychytal ruskou odpověď. Není to toiž jen nějaká stupidní základnička u nás, víme? Ale nevešej hlavu, Rusáci také staví něco podobného. V srovnání však - kdo má lepší šance, ten komu chytá celý hřiště hráčů co letí na jeho bránu, nebo ten kdo chytá jen v té bráně? Může tě Kojote však uklidnit že až se vypaříš do vzduchu po dopadu prvního Iskanderu či Bulavy na Brno, zemřeš na tebou tilik preferované - správné - čili modré - straně pro tebe "demokracie a dobra" pro mne těch kdo tuto apokalypsu rozpoutají. Instalace štítu má být dokončena celosvětově kolem roku 2012 a pokud sleduješ situaci kolem ledem nyní uvolněných arktických nalezišť ropy, to datum také najdeš....zkrátka nakonec nás zabije globální oteplování ale jinak než jsme si myslili. Škoda, hřálo by mne na srdci sledovat jak americké nadlidi nakonec mužici nakopou stejně tvrdě jako Napoleona či Hitlera....myslím že těch 25% využijí jak znám slovanské umění improvizace beze zbytku. Druhá věc, co my s tím že? No, prozatím doporučím zahrát si Fallout...Mimochodem Mayové prý udávalijako konec světa rok 2012. Tipuji že bude li něco po tom průplachu zde ještě živého, nemutovaného, rozmnožování schopného - budou to Křováci a černoši z Nové Guiney, případně nějaká cháska z australských pouští a Amazonie. Zbytek lidstva samozřejmě přežije, kdo jinak by "vyhrál válku" že, ale raději nepřemýšlej nad tím v jakém stavu...

[45]..a když tak nad tím přemýšlím... (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 27.01.2009, 14:08:39 x
avatar ..doporučím ti svůj soukromý návod. Není z mé hlavy najdeš jen v knize Kámen a bolest od Bednáře...starý Donatello tam vysvětluje mladému Michelangelovi kolikrát zažil předpovědi válek a konců světa a vždy jak nějakou řekne tak mu řekne...no a tehdy jsem vytesal...a na závěr mu řekne seznam svého díla a zeptá se jej kde jsou nyní ty předpovědi...ze kterých nakonec vždy ať se splní či ne nic pozitivního nezůstane...

[46]povzbuzení (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 27.01.2009, 14:33:03 x
avatar ...no a do třetice, neboj se Kojote, tebe neodvedou:o)))) Místo podléhání depresím si dej survival výcvik (mohu zařídit), to je jej rozumné, nebo tvoř, rád si cokoli ve svým Veveřím hnízdě od Tebe zase přečtu! Máš na to být Pan spisovatel - jen mrkni na démony s nimiž zápasili např. Styron či Waltari!

[47] (Catalessi ) Vloženo 27.01.2009, 15:28:56 x
avatar Liška (43): Jasně že ne! - že to nemám od malička. Cca do 26-ti jsem utíkala, jak jsem mohla, schovávala se do knižního světa, do světa víry, elitních zájmových klubů, do světa guruů a učitelů, do světa hudby, do světa diplomů, do světa předstírání supportované holčičky atd. - existuje spousta útěkových strategií...
Až mne to jednou dohnalo a podrazilo mi to nohy: -). Zásadou č. 1) se stalo naučit se mít ráda sama sebe, neubližovat si a nedopustit ani, aby mi bylo pasivně či aktivně ublíženo.Zásadou číslo 2) se stalo postarat se alespoň sama o sebe, předělat se z bordeláře a odkládače povinností, ale nepropadnout zbytečným aktivitám. Zásadou č. 3) rozeznat to důležité od pitomostí=sebeupřímnost. Balastu se nekompromisně zbavovat. :-)

[48] (Kojot - WWW) Vloženo 27.01.2009, 16:17:37 x
avatar 2 Černá vewiurrka: Vypaření po výbuchu atomové bomby by bylo docela v pohodě. ;) Ad Waltari a Styron - ano, vím. Navíc jsou nedostižní...

2 Catalessi: Pěkný kus cesty!

[49]Vivat Kojot (černá vewiurrka - Mail ) Vloženo 28.01.2009, 12:13:05 x
avatar Já se tak těším až si od tebe konečně přečtu něco kde se potkám s Earendilem Tchořem, Nathornem, Estelem...moc si ty postavy užívám jako CP v mých Drdech, ale to víš, ty jsi jejich duchovní otec a tvůrce....můžu se těšit dál, nebo je to nereálné že se jich někdy dočkám? Ta tvá krátká charakteristika např. Estela "veliká hromada zbraní, neskutečná arogance a navrch nějaká ta magie" je prý podle mnoha mých kolegů zcela geniální...

[50] (Liška ) Vloženo 28.01.2009, 16:12:12 x
avatar Catalessi:
Mě to dohnalo v osmadvaceti.
Ty to umíš tak ve zkratce verbalizovat - to je dobrý! Myslím to mít rád sám sebe, nenechat si ubližovat od sebe ani od jiných, neodkládat povinnosti (to jsem ještě teda nedotáhla!), nedělat zbytečné věci, které jsou jen útěky a přetloukání jiných, důležitějších témat.
Ať slouží!

[51] (Kojot - WWW) Vloženo 29.01.2009, 00:04:43 x
avatar 2 Černá vewiurrka: No, zatím mohu nabídnout jen původní verzi textu:

http://www.kojot.name...acovani.php

[52]předpovědi (Liška - WWW) Vloženo 29.01.2009, 09:04:51 x
avatar Ještě k těm předpovědím věcí budoucích:
že si tihle věštci vybírají pro své předpovědi jen věci katastrofické, se dá vysvětlit tím, co říká Lenka - dodáním si pocitu vlastní důležitosti, spojeném se zastrašováním lidí - a taky tím, že hromadně pro celý svět (pokud nějaký věštec chce být TAK slavný a předpovídat globálně) ani nejde předpovědět nic pěkného, protože je to věc individuální. Kdežto katastrofa je masová. Tak musí předpovědět zánik civilizace - jen tak říct "roku 2015 se nic blbýho nestane, všichni budou spokojeni, žádné záplavy, ekonomika bude pěkně šlapat, zbohatneme, hodně lidí si bude spokojeně žít" to jednak nemá žádný šokující účinek na posluchače věštby a jednak - co když zrovna tomu individuálnímu posluchači se v roce 2015 dařit z nějakého důvodu nebude!

Dobro se prostě hromadně věštit nedá. Leda na konci časů - všichni pomřou a bude věčný klid.

[53] (Kojot - WWW) Vloženo 29.01.2009, 13:00:08 x
avatar 2 Liška: Dobrá poznámka.
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*